Kello viiden kesäsalongissa puidaan kirjailijan lukuvaikutteita ja vallankäyttöä parisuhteessa

Kevään viimeinen Kello viiden salonki -kirjallisuusilta järjestetään Otavan kirjakaupalla keskiviikkona 16.5. Kesätauolle jäävässä Salongissa kuullaan Enni Mustosen ja Katja Kallion mietteitä lukemisen vaikutuksesta kirjailijantyöhön, runoilija Sirpa Kyyrönen lausuu runojaan ja kirjailijat Kristiina Vuorinen, Laura Manninen ja Venla Hiidensalo pohtivat vallan ja väkivallan käyttöä parisuhteessa.

Kello viiden salonki 16.5. klo 17.00-19.00
Otavan kirjakauppa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki

Ohjelma:

Klo 17 Katja Kallio haastattelee Enni Mustosta aiheesta "Kirjailija lukijana: Lempikirjani ja lukemisen vaikutus kirjoittamiseeni".
Sirpa Kyyrönen lukee Enni Mustosen haastattelun jälkeen runojaan.

Klo 18 Venla Hiidensalo jututtaa Kristiina Vuorista ja Laura Mannista aiheesta ”Elinan surma tänään - nainen ja (väki)vallankäyttö parisuhteessa”.

Tapahtuman järjestää riippumaton kirjallisuusyhdistys Kirja & Salonki.
Illan ohjelman ovat kuratoineet Katja Kallio ja Venla Hiidensalo.

Lisätiedot:

Milla Palovaara
Tuottaja
Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

Katja Kallion Valkokangastuksia tarjoaa valloittavia ja omaperäisiä huomioita elokuvista ja elämästä7.2.2019 13:06:00Tiedote

”Elokuvateatteri on aina ollut turvasatama niille, jotka tuntevat yksinäisyyttä ja ulkopuolisuutta”, sanoo kirjailija, elokuvakirjoittaja Katja Kallio. Valkokangastuksia kuvaa hänen omaa matkaansa kauas muista ihmisistä elokuvateatterin turvaan, ja sieltä takaisin muiden joukkoon. Kirja on täynnä omaperäisiä huomioita elokuvista, tv-sarjoista ja elämästä.

Anna-Reetta Sipilä Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi7.2.2019 10:00:30Tiedote

Anna-Reetta Sipilä (KM) on nimitetty Otava Oppimisen palvelujen liiketoimintapäälliköksi vastuualueenaan alakoulu ja esiopetus. Hän aloittaa tehtävässään 4.3. Sipilä siirtyy Otavaan Edukustannukselta kustannuspäällikön tehtävästä. ”On todella hienoa, että saamme Anna-Reetan joukkoomme. Hänen osaamisensa ja asenteensa täydentävät hienosti Oppimisen palveluiden kokonaisuutta. Odotan innolla, että yhteinen tekemisemme pääsee vauhtiin”, sanoo Otava Oppimisen palveluiden kustannusjohtaja Teuvo Sankila. ”Olo on motivoitunut ja innostunut! Otavalla yhdistyvät hienolla tavalla paitsi kyky tuottaa ammattimaisia palveluita koulujen tarpeisiin myös tahto auttaa oppilaita ja opettajia tulevaisuuden muutoksissa. Se inspiroi ja tuo hyvää potkua tekemiseen”, iloitsee Anna-Reetta Sipilä. Samassa yhteydessä Otava Oppimisen palveluissa liiketoimintapäälliköiksi nimitetään Eeva Lahdenmäki vastuualueenaan lukio ja toinen aste, Inka Hedman vastuualueenaan yläkoulu ja ruotsinkielinen kustantaminen sekä Mari