Kello viiden kesäsalongissa puidaan kirjailijan lukuvaikutteita ja vallankäyttöä parisuhteessa

Kevään viimeinen Kello viiden salonki -kirjallisuusilta järjestetään Otavan kirjakaupalla keskiviikkona 16.5. Kesätauolle jäävässä Salongissa kuullaan Enni Mustosen ja Katja Kallion mietteitä lukemisen vaikutuksesta kirjailijantyöhön, runoilija Sirpa Kyyrönen lausuu runojaan ja kirjailijat Kristiina Vuorinen, Laura Manninen ja Venla Hiidensalo pohtivat vallan ja väkivallan käyttöä parisuhteessa.

Kello viiden salonki 16.5. klo 17.00-19.00
Otavan kirjakauppa, Uudenmaankatu 10, 00120 Helsinki

Ohjelma:

Klo 17 Katja Kallio haastattelee Enni Mustosta aiheesta "Kirjailija lukijana: Lempikirjani ja lukemisen vaikutus kirjoittamiseeni".
Sirpa Kyyrönen lukee Enni Mustosen haastattelun jälkeen runojaan.

Klo 18 Venla Hiidensalo jututtaa Kristiina Vuorista ja Laura Mannista aiheesta ”Elinan surma tänään - nainen ja (väki)vallankäyttö parisuhteessa”.

Tapahtuman järjestää riippumaton kirjallisuusyhdistys Kirja & Salonki.
Illan ohjelman ovat kuratoineet Katja Kallio ja Venla Hiidensalo.

Lisätiedot:

Milla Palovaara
Tuottaja
Like Kustannus/Kustannusosakeyhtiö Otava Oy

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.