Kelloja siirretään kohti kesää – joukkoliikenteessä muutoksia lauantain 24.3. ja sunnuntain 25.3. välisenä yönä.

Lauantain 24.3. ja sunnuntain 25.3. välisenä yönä siirrytään kesäaikaan. Kelloja siirretään tunti eteenpäin kello kolmelta yöllä kello neljään.

Aamuyön bussiliikenne – lauantain aikatauluihin merkityt lähdöt – ajetaan normaaliajan eli talviajan mukaan. Aamuyön lähdöt linjoittain löytyvät täältä: tulostettavat aikataulut.
Sunnuntain aikataulujen mukainen liikenne aloitetaan kesäajan mukaan.

Linjan U280 lähtö klo 04.00 Helsinki-Veikkola-(Nummela-Lohja) ajetaan kesäajan mukaan, eli lähtöaika on sama kuin klo 03.00 normaaliaikaa.

Muutokset lähijunaliikenteessä

Lähijunat lähtevät lähtöasemilta klo 03 asti vain normaaliajan (talviajan) mukaisesti ja junat ajetaan pääteasemille asti normaaliajan mukaan.

Kesäajan alettua sunnuntaina 25.3. ajetaan klo 4.00 jälkeen kesäajan mukaan seuraavat vuorot:
•L-junat Helsingistä Kirkkonummelle klo 04.03 ja 05.03 (eli normaaliajan mukaiset lähdöt klo 03.03 ja 04.03)
•T-juna Helsingistä Keravan kautta Riihimäelle klo 04.16 (eli normaaliajan mukaan klo 03.16)
•N-juna Helsingistä Keravalle klo 04.42 (eli normaaliajan mukainen lähtö klo 03.42)
•I-junat Helsingistä Tikkurilan kautta Lentoasemalle klo 04.46 ja 05.16
•N-juna Keravalta Helsinkiin klo 04.14
•T-junat Riihimäeltä Helsinkiin klo 04.04 ja 05.04 (Keravalta klo 04.44 ja 05.44)

Tämän jälkeen lähijunaliikenne jatkuu kesäajan mukaan sunnuntain aikataulujen mukaisesti.

Markus Elfström 040 169 3539

HSL:n hallituksen päätöksiä 17.4.201817.4.2018 12:40Tiedote

Kokouksen esityslistan voi lukea täältä: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meeting&id=2018524 Bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018 ratkaisu HSL:n hallitus ratkaisi tiistaina bussiliikenteen tarjouskilpailun 43/2018. Mukana oli kaksi kilpailukohdetta. Helsingin bussiliikenne voitti ajettavakseen 31 auton liikenteen Helsingin linjoille 14, 17, 18, 18N ja 24. Nobina Finland voitti 17 auton liikenteen Herttoniemen suunnan linjoille 80, 81, 82, 82B ja 83. Molemmat yhtiöt liikennöivät jo nyt voittamiaan linjoja. Tarjoukset vertailtiin niiden kokonaistaloudellisen edullisuuden perusteella. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki esityslistaan: http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018524-2 Arabian ja Kalasataman alueen bussilinjojen muutokset Hallitus päätti vaihtoehdosta, jossa linja 55 kulkee Arabian kautta. Se tarjoaa vaihdottoman yhteyden Kalasatamaan Arabiasta, Vanhastakaupungista ja Koskelasta. Hallitus päätti myös