Kelloja siirretään kohti kesää – joukkoliikenteessä muutoksia lauantain 24.3. ja sunnuntain 25.3. välisenä yönä.

Lauantain 24.3. ja sunnuntain 25.3. välisenä yönä siirrytään kesäaikaan. Kelloja siirretään tunti eteenpäin kello kolmelta yöllä kello neljään.

Aamuyön bussiliikenne – lauantain aikatauluihin merkityt lähdöt – ajetaan normaaliajan eli talviajan mukaan. Aamuyön lähdöt linjoittain löytyvät täältä: tulostettavat aikataulut.
Sunnuntain aikataulujen mukainen liikenne aloitetaan kesäajan mukaan.

Linjan U280 lähtö klo 04.00 Helsinki-Veikkola-(Nummela-Lohja) ajetaan kesäajan mukaan, eli lähtöaika on sama kuin klo 03.00 normaaliaikaa.

Muutokset lähijunaliikenteessä

Lähijunat lähtevät lähtöasemilta klo 03 asti vain normaaliajan (talviajan) mukaisesti ja junat ajetaan pääteasemille asti normaaliajan mukaan.

Kesäajan alettua sunnuntaina 25.3. ajetaan klo 4.00 jälkeen kesäajan mukaan seuraavat vuorot:
•L-junat Helsingistä Kirkkonummelle klo 04.03 ja 05.03 (eli normaaliajan mukaiset lähdöt klo 03.03 ja 04.03)
•T-juna Helsingistä Keravan kautta Riihimäelle klo 04.16 (eli normaaliajan mukaan klo 03.16)
•N-juna Helsingistä Keravalle klo 04.42 (eli normaaliajan mukainen lähtö klo 03.42)
•I-junat Helsingistä Tikkurilan kautta Lentoasemalle klo 04.46 ja 05.16
•N-juna Keravalta Helsinkiin klo 04.14
•T-junat Riihimäeltä Helsinkiin klo 04.04 ja 05.04 (Keravalta klo 04.44 ja 05.44)

Tämän jälkeen lähijunaliikenne jatkuu kesäajan mukaan sunnuntain aikataulujen mukaisesti.

Markus Elfström 040 169 3539

Liikenteen päästöt pienemmiksi: Yhä useampi työkone kulkee uusiutuvalla biopolttoaineella22.5.2019 13:08:57 EESTUutinen

Helsingin seudun kunnissa ja organisaatioissa on meneillään hyvä vire liikenteen päästöjen alentamisessa. Espoon ja Vantaan kaupungit sekä Posti ovat liittyneet BioSata-projektiin, joka siirtää pääkaupunkiseudun bussit ja työkoneet käyttämään tähde- ja jätepohjaisia biopolttoaineita. HSL:n tilaama bussiliikenne ja Helsingin kaupungin hyötyajoneuvot mukaan lukien työkoneet siirtyvät käyttämään vain uusiutuvia polttoaineita vuoteen 2025 mennessä. Nyt myös Espoon ja Vantaan kaupungit pyrkivät nopeuttamaan biopolttoaineiden käyttöönottoa hyötyajoneuvoissaan.

HSL:n hallituksen päätöksiä 7.5.20197.5.2019 17:30:31 EESTTiedote

HSL:n lähijunaliikenteen kilpailutettava sopimuskokonaisuus ja tarjouspyyntö Hallitus päätti hyväksyä lähijunaliikenteen kilpailutettavan sopimuskokonaisuuden ja tarjouskilpailun ratkaisuperusteet hankintailmoituksen mukaisesti viimeisteltäviksi erikseen mainituilla periaatteilla. Lisäksi hallitus päätti valtuuttaa toimitusjohtajan päättämään tarjouspyynnön ja sen liiteaineiston hyväksymisestä ja julkaisemisesta sekä valtuuttaa toimitusjohtajan neuvottelemaan, hyväksymään ja allekirjoittamaan lisäsopimuksen VR:n kanssa mahdollisen liikkeenluovutuksen ja siirtymäkauden aiheuttamien koulutus- ja perehdytyskustannusten korvaamisesta. Hallitus päätti myös, että HSL alkaa valmistella lähijunaliikenteessä käytettävän ajoenergian hankintaa. Asiasta tiedotetaan erillisellä tiedotteella. Linkki pöytäkirjaan Liittyminen KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantuntijapalveluita koskevaan puitesopimukseen Hallitus päätti, että HSL liittyy KL-Kuntahankinnat Oy:n kilpailuttamaan ICT-asiantun