Kemianteollisuuden hallitus hyväksyi TEAMin kanssa saavutetut neuvottelutulokset

Kemianteollisuus ry:n hallitus on hyväksynyt TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton kanssa 30.10.2017 saavutetut neuvottelutulokset peruskemian-, muovi- ja tuoteteollisuuden sekä öljy-, maakaasu- ja petrokemian teollisuuden työntekijöiden työehtosopimuksista.

Sopimukset koskevat yli 12 000 kemianteollisuuden työntekijää, ja niiden voimaantulo edellyttää vielä TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton hallinnon hyväksyntää.

Jyrki Hollmén
, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Kemia – osa hyvää elämää

Vientiteollisuus: Poliittiset lakot pysäyttävät laajasti tuotantoa – tilanne kohtuuton28.9.2018 17:15Tiedote

Kemian-, Metsä- ja Teknologiateollisuus: Poliittiset työtaistelut maan hallitusta vastaan ovat muuttumassa yhä kovemmiksi. SAK:laiset Teollisuusliitto ja Sähköalojen Ammattiliitto sekä STTK:lainen Ammattiliitto Pro ilmoittivat perjantaina lakoista, jotka pysäyttävät tuotannon ja toiminnan erittäin laajasti vientiteollisuuden yrityksissä. Liittojen kattava ylityökielto on vaikeuttanut yritysten toimintaa jo kaksi viikkoa, ja nyt tuotantoa pysäytetään vuorokaudeksi lukuisissa yrityksissä. Tilanne on yrityksille kohtuuton.