Kemianteollisuuden hallitus hyväksyi TEAMin kanssa saavutetut neuvottelutulokset

Kemianteollisuus ry:n hallitus on hyväksynyt TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton kanssa 30.10.2017 saavutetut neuvottelutulokset peruskemian-, muovi- ja tuoteteollisuuden sekä öljy-, maakaasu- ja petrokemian teollisuuden työntekijöiden työehtosopimuksista.

Sopimukset koskevat yli 12 000 kemianteollisuuden työntekijää, ja niiden voimaantulo edellyttää vielä TEAM Teollisuusalojen ammattiliiton hallinnon hyväksyntää.

Jyrki Hollmén
, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Kemia – osa hyvää elämää

Kemianteollisuus: Alkuvuoden ripeä kasvu taittui19.9.2017 09:01Tiedote

Kemianteollisuuden kasvu taittui alkuvuonna, vaikka edellisvuoteen verrattuna luvut näyttävät vielä nousua. Tämä näkyy varsinkin viennissä, jossa kasvua on yhä vuodentakaiseen, muttei juurikaan alkuvuoden lukemiin. Kemianteollisuuden vaikutus Suomen työllisyystilanteeseen on merkittävä. Ala työllistää suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta lähes 100 000 suomalaista, ja työllisyys on säilynyt vakaana.