Kemianteollisuuden ja Teollisuusliiton neuvottelut uusista työehtosopimuksista alkavat

Kemianteollisuus ry ja Teollisuusliitto ry aloittavat tänään 17.9. neuvottelut uusista työehtosopimuksista. Neuvottelut aloitetaan yhteisellä talouden tilanteen tarkastelulla.

Kemianteollisuus ry ja Teollisuusliitto ry neuvottelevat työehtosopimusten optiovuodesta syyskuun loppuun mennessä. Jos optiovuotta ei tule, työehtosopimukset päättyvät 30.11.2019.

Liitot pitävät tärkeänä, että työmarkkinakierros käydään liittokohtaisesti, vientiteollisuuden toimiessa päänavaajana ja kustannustason määrittäjänä.

Minna Etu-Seppälä, Johtaja, Työelämä, Kemianteollisuus ry, puh. 040 778 0182, minna.etu-seppala@kemianteollisuus.fi

Toni Laiho, Sektorijohtaja, Teollisuusliitto ry, puh. 050 303 9272, toni.laiho@teollisuusliitto.fi