Kemianteollisuuden toimialakatsaus 17.12.2018 klo 9

Kemianteollisuus on yksi Suomen viennin vetureista ja siinä on ratkaisu moniin maailmanlaajuisiin haasteisin. Vieläkö kasvu jatkuu? Mikä on kemian rooli matkalla kohti hiilineutraalisuutta ja mille vahvuuksille tulevaisuuden työelämä rakentuu? Tervetuloa kemianteollisuuden tilannetta ja näkymiä käsittelevään infoon maanantaina 17.12.2018 klo 9.00–10.00.

Tilaisuudessa mukana Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtaja Mika Aalto, työelämäasioista vastaava johtaja Jyrki Hollmén, energia-, ilmasto- ja vastuullisuusasioista vastaava johtaja Sami Nikander sekä viestinnästä ja yhteiskuntasuhteista vastaava johtaja Susanna Aaltonen.

Paikka: Eteläranta 10, (2 krs.), Neuvottelukeskus, Helsinki.

Ilmoitathan tulostasi viimeistään perjantaina 14.12.2018 Susanna Aaltoselle, susanna.aaltonen@kemianteollisuus.fi tai 040 593 4221.

Lämpimästi tervetuloa!

Vientiyrityksien johtajien suositukset Suomelle: Suunta on oikea, perusasiat ratkaisevia investointipäätöksissä25.3.2019 12:30:00 EETTiedote

Suomalaiset vientiyritysten johtajat pitävät kysymystä Suomen vetovoimaisuudesta teollisuuden toiminta- ja investointiympäristönä ensiarvoisen tärkeänä. Mikäli perusasiat eivät ole kunnossa, investoinnit suuntautuvat Suomen ulkopuolelle. Innovaatiotoimintaan tarvitaan lisäpanostuksia, jotka tulee suunnata yritysvetoisiin TKI-hankkeisiin. Yliopistojen huippututkimuksen tasoa on nostettava.