Kemianteollisuuden ylempien toimihenkilöiden työehdoista neuvottelutulos

Kemianteollisuus ry ja akavalainen Ylemmät Toimihenkilöt YTN ovat 2.11.2017 saavuttaneet neuvottelutuloksen Kemianteollisuuden ylempien toimihenkilöiden pöytäkirjan uudistamiseksi. Voimaantulo edellyttää liittojen hallintojen hyväksyntää.

Neuvottelutulos on tehty ajanjaksolle 1.12.2017−30.11.2020, se koskee kemianteollisuudessa työskenteleviä ylempiä toimihenkilöitä ja sen piiriin kuuluu noin 8000 työntekijää.

Palkkoja korotetaan sopimuskaudella paikallisesti sovittavalla tavalla. Mikäli palkankorotuksista ei päästä sopimukseen, korotetaan palkkoja 1.2.2018 alkaen 1,2 % yleiskorotuksella ja 0,4 % työnantajan kohdentamana paikallisena eränä, sekä 1.2.2019 alkaen 1,0 % yleiskorotuksella ja 0,6 % työnantajan kohdentamana paikallisena eränä.

”Sopimus edistää merkittävästi paikallista palkanmuodostusta. Työpaikoille annetaan toisaalta mahdollisuus, mutta myös vastuu mitoittaa ja kohdentaa palkankorotuksia yrityskohtaisten tarpeiden mukaan paikallisesti sopien”, toteaa johtaja Jyrki Hollmén Kemianteollisuus ry:stä.

Jyrki Hollmén
, johtaja, Työelämä, puh. 040 746 3687, jyrki.hollmen@kemianteollisuus.fi

Kemia – osa hyvää elämää

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinto antibioottiresistenssin ja Parkinsonin taudin taklaajille17.4.2018 17:19Tiedote

Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon finalistit valittu10.4.2018 10:16Tiedote

Kemianteollisuuden jakaman Innovaatiopalkinnon finalistit on valittu. Neljä finalistin innovaatioihin kuuluvat uusi proteiinihoito Parkinsonin tautiin, ruoan tuottaminen sähköstä ja hiilidioksidista, luonnonmukainen tuote rehuantibioottien korvaamiseen sekä pikatesti neuroborrelioosin toteamiseen. Kemianteollisuuden Innovaatiopalkinnon voittaja julkaistaan ja palkinto jaetaan Kemianteollisuus ry:n Kemiat kohtaavat -tilaisuudessa Helsingissä 17.4.2018.