Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtaja vaihtuu

Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Leppä on ilmoittanut luopuvansa tehtävästään syksyyn 2018 mennessä. Kemianteollisuus ry:n hallitus on käynnistänyt rekrytointiprosessin uuden toimitusjohtajan nimittämiseksi.

”Suomen kemianteollisuus on nopeasti kehittyvä teollisuudenala, joka tarvitsee vahvaa edunvalvontaa jatkuvasti muuttuvassa kansallisessa ja eurooppalaisessa ympäristössä,” toteaa Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja Jari Rosendal. ”Rekrytointiprosessimme käynnistyy välittömästi, sillä tarvitsemme osaavan edunvalvonnan ammattilaisen jatkamaan Timon yhdeksän vuoden ajan tekemää erinomaista työtä kemianteollisuudelle tärkeiden asioiden eteenpäin viemisessä”, Jari Rosendal jatkaa.

Kemianteollisuus on yksi merkittävimmistä teollisuuden toimialoista Suomessa. Sen liikevaihto on noin 20 miljardia euroa vuodessa ja sen osuus tavaraviennistä sekä teollisuuden tuotannosta on noin viidennes. Suoraan, välillisesti ja tulovaikutusten kautta kemianteollisuus työllistää lähes 100 000 suomalaista.

Kemianteollisuus ry on kemianteollisuuden ja sen lähialojen elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, jonka tehtävänä on toimialan kilpailukyvyn ja toimintaedellytysten edistäminen Suomessa. Helsingissä toimivalla Kemianteollisuus ry:llä on lähes 400 jäsenyritystä sekä 13 jäsen- ja yhteistyöyhdistystä. Kemianteollisuus ry palkittiin keväällä 2017 Suomen innostavimpana työpaikkana alle 100 henkilön organisaatioiden sarjassa.

Jari Rosendal, Kemianteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja
puh. 010 862 1810, jari.rosendal@kemira.com

Timo Leppä, Kemianteollisuus ry:n toimitusjohtaja
puh. 050 301 68 00, timo.leppa@kemianteollisuus.fi

Vientiteollisuus: Poliittiset lakot pysäyttävät laajasti tuotantoa – tilanne kohtuuton28.9.2018 17:15Tiedote

Kemian-, Metsä- ja Teknologiateollisuus: Poliittiset työtaistelut maan hallitusta vastaan ovat muuttumassa yhä kovemmiksi. SAK:laiset Teollisuusliitto ja Sähköalojen Ammattiliitto sekä STTK:lainen Ammattiliitto Pro ilmoittivat perjantaina lakoista, jotka pysäyttävät tuotannon ja toiminnan erittäin laajasti vientiteollisuuden yrityksissä. Liittojen kattava ylityökielto on vaikeuttanut yritysten toimintaa jo kaksi viikkoa, ja nyt tuotantoa pysäytetään vuorokaudeksi lukuisissa yrityksissä. Tilanne on yrityksille kohtuuton.