Kempeleen Linnakankaalle uuden ajan Sale

Jokainen uusi kauppa on sydän, tykkäys ja bonusta Pohjois-Suomelle. Tänään Kempeleen Linnakankaan asuinalueella avattu Sale-lähimyymälä toimii yhtenä Sale-konseptin kehittämisen kannalta tärkeänä yksikkönä, sillä Linnakankaalta saatujen palautteiden pohjalta kehitetään valtakunnallista Sale -konseptia.

Linnakankaan Salen henkilökunta odotti innokkaina ensimmäisiä asiakkaita.

− Linnakankaalle tuodaan yhtenä ensimmäisistä myymälöistä Suomessa S-ryhmän uusi pienmyymälöiden konsepti ja miljöö, joten kempeleläisille on luvassa jotain ainutlaatuista. Prototyyppimyymälällä haemme kokemuksia siitä, minkälainen lähikauppa palvelee 2020-luvun omistajia parhaiten. Linnakankaan Salen asiakkaat pääsevät siis vaikuttamaan omalla ostokäyttäytymisellään ja palautteillaan tulevan Sale-konseptin esillepanoihin ja valikoimiin. Tavoitteena on huomioida valikoimien muodostamisessa entistä paremmin kunkin Salen oman lähialueen asukkaiden erilaiset tarpeet, Osuuskauppa Arinan ryhmäpäällikkö Iina Kalliorinne sanoo.

Prototyyppimyymälässä on runsaasti uusia tuoreus- ja laatunäkökulmia korostavia elementtejä, jotka tukevat nopeaa ostamista ja helppoa asiointia. Salessa on käytössä myös pikakassat, jotka helpottavat asiointia erityisesti pienten ostosten osalta.

- Valikoimissa esiin nousevat vahvimmin tuore leipä sekä yksittäin myytävät irtotuotteet, näyttävä ja värikäs hedelmä- ja vihannestarjonta, nopeasti mukaan napattavat take away -tuotteet sekä tyylikäs, brändimerkkejä ja erikoisuuksia esiin nostava juomaosasto, kuvailee myymäläpäällikkö Sanna Kivimäki.

Uusi myymälä mukavoittaa myös henkilökunnan työtä monella tavalla.

– Käytännöllisissä ja uudenaikaisissa tiloissa viihtyy ja myös työergonomia on kunnossa. Tavarakuormien siirtelyä helpottavat esimerkiksi sähkötoimiset nosto-ovet, Kivimäki mainitsee.

Uuden Salen odotetaan puolittavan energiankulutuksensa verrattuna samankokoisen vanhempaan myymälään. Myymälässä on ympäristöä kuormittamattomat, hiilidioksiditekniikalla toimivat kylmälaitteet, led-valaistus sekä maalämpö.

Uuden konseptin tuomista päivityksistä huolimatta lähikaupan asiakaslupaus on ja pysyy: lupaamme joka päivä kokonaisedullisen hintatason, laadukkaat valikoimat, hyvän saatavuuden ja lämminhenkinen palvelun.

- Lähipalveluiden kehittäminen on tärkeää alueen omistajien arjen sujuvoittamiseksi. Lähikauppaan on helppoa pistäytyä ostoksille. Toivommekin, että omistajat antavat aktiivisesti palautetta Linnakankaan Salesta, Kalliorinne sanoo.

Koronan myötä perinteisiä myymälän avajaisia ei ollut mahdollista toteuttaa toivotulla tavalla. Väentungoksen välttämiseksi kauppa avattiin hiljaisesti, ilman suurempia yleisöseremonioita. Omien kauppojen avajaisperinteeksi muodostunut nauhanleikkaus suoritettiin Linnakankaan kaupan omalla väellä ennen myymälän virallista avaamista.

-Kahvi- ja kakkukekkereiden aika tulee kaupalla toivottavasti myöhemmin tilanteen niin salliessa, Kivimäki lisää.

Linnakankaan Salen henkilökunta odotti innokkaina ensimmäisiä asiakkaita.
Avajaisnauhan leikkasi Arinan edustajiston jäsen, kunnallisneuvos Pertti Sankilampi
Linnakankaan Salen henkilökunta valmisteli edellisenä iltana myymälän avausta.
Linnakankaan Sale on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, jotka on toteutettu S-ryhmän uudella pienmyymälöiden konseptilla ja miljööllä.

Osuuskauppa Arina on kuluttajaosuuskunta, jonka omistaa yli 170 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Osuuskaupan tarkoitus on tuottaa palveluja ja hyötyjä omistajilleen. Arinalaiset tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluja 182 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea yli 3000 työntekijän voimin. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 550 euroa taloutta kohden vuodessa.

Osuuskauppa Arinan kesätyöhaku 2021 on alkanut14.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Arina ennustaa työllistävänsä kesällä 2021 reilu 300 kesätyöntekijää sekä noin 700 14–17 -vuotiasta kesä-ässäläistä. Kesätyö osuuskaupassa toimii usein sekä siltana työelämään että vakituiseen työhön Osuuskauppa Arinassa. Yleensä noin kolmasosalle kesätyöntekijöistä tarjoutuu syksyllä mahdollisuus jatkaa pysyvästi Arinan työntekijänä. Arina on mukana Oikotie Työpaikkojen vetämässä Vastuullinen kesäduuni-kampanjassa ja sijoittui viime kesänä Vastuullisin kesäduuni -kilpailun 4. sijalle yli 1000 työntekijän sarjassa. Yli 18-vuotiaiden kesätyöhaku päättyy tammikuun lopussa ja kesä-ässien osalta huhtikuun lopussa.

Arinan hallinto kokoontui hybridisti – syyskokousten päätöksiä14.12.2020 11:30:04 EETTiedote

Osuuskauppa Arina on pohjoissuomalaisten kotitalouksien perustama ja omistama 103-vuotias kuluttajaosuuskunta, omistajina tänään yli 170 000 (70 %) kaikista alueen kotitalouksista. Omistajat valitsevat keskuudestaan sääntömääräistä päätösvaltaa käyttävät hallintoelimet. Hallinto toimii päätösvallan lisäksi tärkeässä viestintäroolissa kotitalouksien ja osuuskaupan välillä.

Osuuskauppa Arinan Vanhan Paloaseman ravintoloiden liiketoiminta päättyy11.12.2020 13:23:45 EETTiedote

Vanhan Paloaseman ravintolakokonaisuus, Grill it! Oulu, Vanhan Paloaseman Baari ja Ullakko sulkevat ovensa. Vanha Paloasema on jo muuten suljettu johtuen koronarajoituksista, mutta Grill it! sulkee ovensa viimeisen kerran tiistaina 22.12 klo 15. Grill it! Oulu on saavuttanut ravintoloista tunnettuutta myös valtakunnallisesti, kun se on valittu S-ryhmän vuoden ketjuravintolaksi kahtena edellisenä vuonna. Grill it! -konseptille etsitäänkin Oulusta nyt uusia tiloja.

Valkean yleisten tilojen käyttöä rajoitetaan 1.12. alkaen Oulun kaupungin suositusten mukaisesti30.11.2020 15:38:49 EETTiedote

Oulun kaupungin johtoryhmän suosituksesta myös Valkean yleisten tilojen käyttöä rajoitetaan 1.–18.12. väliseksi ajaksi. Tiistaista 1.12. alkaen: Leikkihuone Roihula ja Köökin leikkipaikka suljetaan määräajaksi Perhehuoneen käyttöä rajataan siten, että sinne voi mennä vain yksi perhe kerrallaan Yleisten tilojen istumapaikat poistetaan kokonaan käytöstä Kesäkadun lavalle ja muihin oleskelutiloihin asetetaan oleskelukielto Kauppakeskus Valkeassa on keväästä asti tehty tehostettua siivousta ja tarjottu asiakkaille mahdollisuus käsien desinfiointiin. Käsidesiautomaatteja on nyt lisätty entisestään. Valkea suosittelee kasvomaskin tai -visiiriin käyttöä asiakkaille ja henkilökunnalle. Valkean henkilökunnalle on jaettu kasvovisiirit. Turvaväleistä ja hygieniasta muistutetaan muun muassa lattiatarroilla, opasteilla ja kuulutuksilla. – Toivoimme, että jokainen noudattaa meillä asioidessaan turvallisuusohjeita ja asioi meillä vain terveenä, jotta voimme säilyttää kauppiaiden toimintaedellytykset