Kempower lanseeraa C- ja S-sarjan pikalatausratkaisut Pohjois-Amerikassa

Johtava sähköautojen pikalatausteknologian valmistaja Kempower on lanseerannut Kempower C- ja S-Series -tuotevalikoimansa Pohjois-Amerikan markkinalla. Laajentuminen Pohjois-Amerikkaan on merkittävä virstanpylväs Kempowerin kasvustrategiassa. Aluksi yhtiö toimii markkinalla globaalien ja paikallisten kumppaneidensa kautta.

Kempower S-Series on osa Kempowerin modulaarista latausjärjestelmää, joka soveltuu erityisen hyvin laajojen kalustojen, kuten sähköbussien ja sähköautojen pikalataukseen.

Pohjois-Amerikan on kiireisesti laajennettava sen sähköautojen pikalatausasemien verkostoa vähentääkseen sen liikenteen päästöjä taistelussa ilmastonmuutosta vastaan. Yhdysvalloissa on tällä hetkellä noin 43 000 julkista sähköautojen latausasemaa ja noin 120 000 latausporttia, joista suurin osa on AC-latauslaitteita (taso 2), jotka eivät tue DC-pikalatausta (taso 3). Pohjois-Amerikassa latausverkoston laajennussuunnitelmat ovat kuitenkin jo etenemässä; Yhdysvaltain suurin julkinen pikalatausverkosto Electrify America suunnittelee tuplaavansa sen pikalatausasemien määrän Yhdysvalloissa ja Kanadassa vuoden 2025 loppuun mennessä.

Kempower tarjoaa aluksi markkinalle Kempower C- ja S-Series -pikalatausratkaisuja, joille se on saanut nyt markkinoiden vaatiman UL- ja CSA-standardien mukaisen sertifioinnin. Sertifioinnin on myöntänyt Intertek Group (ETL-merkki). Yhtiön laturit auttavat vastaamaan sähköisten henkilöautojen, hyötyajoneuvojen ja liikuteltavien työkoneiden pikalatausratkaisujen kasvavaan kysyntään. Tuotevalikoima markkinalla tulee täydentymään myöhemmin Kempower T-Series -liikuteltavalla pikalaturilla.

”Olemme erittäin innoissamme laajentumisestamme Pohjois-Amerikkaan. Markkina kasvaa ja kansainvälistyy vauhdilla, joten meidän on toimittava nopeasti vastataksemme asiakkaidemme kysyntään. Markkinatutkimuksien mukaan Yhdysvallat tulee olemaan nopeimmin kasvava sähköautomarkkina tulevaisuudessa. Tätä trendiä tukevat myös maan uudet, puhdasta teknologiaa suosivat poliittiset linjaukset, mukaan lukien presidentti Bidenin vuoden 2021 lopulla allekirjoittama infrastruktuurilaki, joka sisälsi 7,5 miljardin dollarin rahoituksen sähköautojen lataamiseen”, sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

”Jo lyhyen ajan sisällä olemme saaneet jalansijaa Euroopassa, etenkin Pohjoismaissa, joka on sähköautoilun pioneerialuetta. Pikalatausteknologiamme on sähköautoilijoiden suunnittelemaa ja olemme saaneet erinomaista palautetta erityisesti latureidemme intuitiivisesta, huippuluokan käyttöliittymästä. Odotamme innolla, miten pohjoisamerikkalaiset sähköautoilijat ottavat meidät vastaan,” Ristimäki lisää.

Lue lisää Kempowerin tuotevalikoimasta Pohjois-Amerikan markkinalle: www.kempower.com/kempower-charging-solutions-in-north-america

Lisätietoja antaa:

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com, puh. +358 29 0021900

Marcus Suvanto, liiketoiminnan kehitysjohtaja, Pohjois-Amerikka, Kempower
marcus.suvanto@kempower.com, puh. +358 29 0021900

paula.savonen@kempower.com, puh. +358 29 0021900

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.