Kempower Mer Norwayn uudeksi pikalatauskumppaniksi

Kempower S-Series -lataussatelliittijärjestelmä on sähköajoneuvojen pikalatausjärjestelmä suurille ja laajoille kalustoille. Järjestelmä sopii erityisen hyvin sähköbussien ja -autojen samanaikaiseen ja toistuvaan pikalataukseen.

Mer, yksi Euroopan johtavista latausoperaattoreista, on valinnut Kempowerin uudeksi sähköautojen pikalatauskumppanikseen Norjassa. Kempower ja Mer Norway ovat allekirjoittaneet raamisopimuksen Kempowerin DC-pikalatausteknologian toimittamisesta Norjaan. Mer Norwayn tavoitteena on tarjota kestävää sähköistä liikkumista kaikille ja yhtiö aikoo perustaa Kempowerin teknologialla varustettuja latausasemia laajalla skaalalla.

Eurooppalaisella latausyrityksellä Merillä on toimintaa Norjassa, Ruotsissa, Iso-Britanniassa, Saksassa ja Itävallassa ja yhtiön omistaa Statkraft, Euroopan suurin uusiutuvan energian tuottaja. Merillä on yli vuosikymmenen kokemus sähköautojen latauksesta. Jo vuonna 2009 perustettu Mer Norway (aiemmin Grønn Kontakt) on ollut yksi johtavista latausoperaattoreista Norjassa, joka tunnetaan myös sähköisen liikenteen edelläkävijämaana. Tänä aikana Mer Norway on perustanut yli 300 pikalatausasemaa eri puolille Norjaa.

- Tavoitteenamme on tehdä kestävä sähköinen liikkuminen helpoksi ja tuoda se kaikkien saataville. Meillä on kunnianhimoinen rakennusohjelma Norjassa pysyäksemme mukana tässä vahvassa siirtymässä kohti sähköistä liikennettä. Asiakkaamme ovat kaiken toimintamme keskiössä ja olemme iloisia aloittaessamme yhteistyön Kempowerin kanssa, koska he selkeästi jakavat saman vision Merin kanssa, sanoo Nicholai Sheridan Jørgensen, managing director, Mer Norway.

- Olemme erittäin iloisia yhteistyöstämme Mer Norwayn kanssa. Kempower on viime aikoina saanut vahvan jalansijan Norjan latausmarkkinalta, ja odotamme innolla latauskokemuksen kehittämistä edelleen yhdessä Merin asiakkaiden eli norjalaisten sähköautoilijoiden kanssa, sanoo Tomi Ristimäki, Kempowerin toimitusjohtaja.

Vuosien ajan Norja on ollut johtavassa asemassa autojen sähköistämisessä: vuonna 2021 kaksi kolmasosaa uusista myydyistä autoista Norjassa oli sähkökäyttöisiä.

Lisätietoa:

Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com, puh. +358 29 0021900

paula.savonen@kempower.com, puh. +358 29 0021900

Mer Norway AS

Vuonna 2009 Grønn Kontaktiksi perustettu Mer Norway on ollut yksi johtavista latausoperaattoreista Norjassa – tunnetaan myös sähköliikkuvuuden edelläkävijämaana. Tänä aikana Mer Norway on perustanut yli 300 pikalatausasemaa eri puolille Norjaa. Valtakunnallisen latausverkoston lisäksi Mer Norway tarjoaa älykkäitä latausratkaisuja sekä taloyhtiöille että yrityksille. www.mer.no

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.