Kempower toimittaa ensimmäistä kertaa latausinfrastruktuurin Rechargen julkiselle latausasemalle Ruotsissa – suunnitelmana avata lisää asemia osana strategista yhteistyötä

Latausoperaattori Rechargen ensimmäinen Kempower-pikalatausteknologialla varustettu julkinen sähköautojen latausasema Ruotsissa on nyt avattu. Asema sijaitsee Laxbutiken-kalaravintolan edustalla Ljungskilessä, joka on noin 65 kilometriä pohjoiseen Göteborgista.

Latausasema on Rechargen operoima ja se on varustettu Kempower C-Series -latauskeskusyksiköllä, jonka asennettu kapasiteetti on 600 kilowattia, ja kahdeksalla Kempower S-Series -lataussatelliitilla. Kempowerin latausteknologia mahdollistaa sähköajoneuvojen dynaamisen latauksen, mikä optimoi sekä sähköauton kuljettajien latauskokemuksen että verkkokapasiteetin.

Recharge hyödyntää Norjan markkinoilta kerryttämäänsä laajaa kokemusta mahdollistaakseen nopean ja helpon latauskokemuksen nyt myös ruotsalaisille sähköautoilijoille. Keskeinen haaste latausasemien käyttöönoton nopeuttamisessa on verkkokapasiteetti – varsinkin, kun Rechargen täytyi kaksinkertaistaa latausaseman kapasiteetti neljästä lataussatelliitista kahdeksaan asiakkaiden kysynnän vuoksi jo ennen aseman virallista avaamista.

”Dynaaminen lataus on erityisen tärkeää Ruotsissa, missä sähköliittymien rajallinen kapasiteetti on yksi suurimmista haasteista liikenteen sähköistämisen onnistumiselle. Tuotteemme tarjoavat avainratkaisun tähän haasteeseen tuomalla etuja niin verkkoon kuin sähköautoilijoillekin. Odotamme innolla uusien latausasemien perustamista Ruotsiin”, sanoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

"Nyt yli joka neljäs Ruotsissa myyty auto on sähköinen. Jotta voimme nopeuttaa siirtymää entisestään, latausinfrastruktuuria on laajennettava paljon nykyistä nopeammin. Asennamme Ruotsiin yli 1000 pikalaturia, ja tämä latausasemamme Ljungskilessa on ensimmäinen, jossa käytämme Kempowerin dynaamista järjestelmää”, sanoo Rechargen Ruotsin maajohtaja Maria Brant.

”Latausasemamme Laxbutikenilla on hyvä esimerkki siitä, kuinka luoda luottamuksellinen ja rakentava yhteistyö kantaverkko-operaattorin kanssa. Paikallinen operaattori Uddevalla Energi toimitti meille kapasiteetin kuusi kuukautta odotettua aikaisemmin. Yhdessä Kempowerin kanssa voimme tarjota suurinta mukavuutta sähköautoilijoille, sillä he voivat nauttia tästä viehättävästä paikasta ja hyvästä ruoasta samalla, kun lataavat autonsa”, hän lisää.

Kempower ja Recharge suunnittelevat avaavansa lisää latausasemia Ruotsiin osana strategista yhteistyötään. Ljungskilen latausaseman avaamisen jälkeen asemia on otettu käyttöön myös Mjölbyssä, Karlstadissa ja Visbyssä.

Lisätietoja:

Seuraa Kempoweria LinkedInissä!

Kempower toimittaa pikalatausinfran Arctic Race of Norway 2022 -pyöräilykilpailuun9.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Kempower on jo toista kertaa peräkkäin valittu sponsoriksi Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailuun. Kempower toimittaa liikuteltavia pikalatureita kilpailun eri etapeille, jotta Arctic Racen täysähköiset huoltoajoneuvot saadaan ladattua nopeasti kilpailun aikana. Sähköautojen käyttö on osa Arctic Racen tavoitetta olla maailman ympäristöystävällisin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään jo yhdeksättä kertaa.

Kempower is glad to announce the opening of the first public EV charging station in Sweden for Recharge, equipped with Kempower’s DC fast charging infrastructure. Operated by Recharge, a pioneer in the EV industry, the charging station is located at the Laxbutiken seafood restaurant in Ljungskile, a town approximately 65km north of Gothenburg.

Kempower toimittaa latureita yksityiselle Elmacken -latausoperaattorille Ruotsiin20.7.2022 11:31:22 EEST | Tiedote

Yrittäjä Haris Dzafic päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Smoolannin välillä. Bjørn Nylandin YouTube -videoiden innoittamana Haris lanseerasi oman latauskentän ja antoi sille nimeksi "Elmacken". Elmacken ei vaadi asiakasrekisteröintiä latauksen yhteydessä, vaan mahdollistaa avoimen maksujärjestelmän ja hyväksyy jopa laajalle levinneen Swish-mobiilimaksujärjestelmän.