Kempower tutkii vaihtoehtoja sähköajoneuvojen latauslaitteiden tuotantokapasiteetin laajentamiseksi Euroopassa ja aikoo perustaa toiminnot Yhdysvaltoihin vuoden 2023 loppuun mennessä

Kempower tutkii parhaillaan eri vaihtoehtoja sähköautojen pikalatausteknologian tuotantokapasiteetin laajentamiseksi Euroopassa. Yhtiön tavoitteena on, että uusi kapasiteetti on toiminnassa vuoden 2025 loppuun mennessä.

Kempower on kasvanut nopeasti Euroopassa vuoden 2022 aikana. Yhtiö jatkaa liiketoimintansa laajentamista myös tulevaisuudessa vastatakseen markkinakysyntään. Kempowerilla on tällä hetkellä yhteensä lähes 14 000 neliömetriä tuotanto-, laboratorio- ja toimitilaa kahdessa tehtaassa Lahdessa.

"Eurooppalaisille sähköautoilijoille suunnatun tuoreen kyselytutkimuksemme mukaan Kempowerin brändi on vahvistunut markkinoilla. Kempower on erittäin arvostettu latausbrändi sähköautoilijoiden keskuudessa ja tarjoamme heille hyvän latauskokemuksen. Haluamme tehdä parhaamme vastataksemme markkinakysyntään, ja siksi tutkimme nyt vaihtoehtoja tuotannon laajentamiseksi Euroopassa. Uskomme, että hyväksi todettu ketterä ja skaalautuva tuotantomallimme luo hyvän perustan vastata kysyntään tulevina vuosina", toteaa Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Euroopan laajentumissuunnitelmien rinnalla Kempower jatkaa toimintojen perustamista Yhdysvaltoihin, kuten yhtiö on aiemmin ilmoittanut. Kempowerin tavoitteena on käynnistää omat toiminnot Yhdysvalloissa vuoden 2023 loppuun mennessä. Suunnitelmaan sisältyy juridinen yksikkö ja Kempowerin latausratkaisujen paikallinen kokoonpano.