Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki sijoittajatilaisuudessa: uusi 10 300 neliömetrin tehdas käyttöön aikataulussa

Sähköajoneuvojen pikalatauslaitteita valmistavan Kempowerin uusi tehdas etenee aikataulussa ja ensimmäisiä tuotantolinjoja otetaan parhaillaan käyttöön. Kempowerin Lahdessa sijaitsevat 10 300 neliömetrin laajuiset uudet tilat sisältävät kokoonpanolinjojen lisäksi laboratorion, testilatauskentät ja toimistotilaa. Vastatakseen markkinakysyntään Kempower jättää rinnalle myös nykyisen tuotantotilan. Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki avasi uuden tehtaan aikataulua keskiviikkona 13. huhtikuuta Kempowerin järjestämässä sijoittajatilaisuudessa.

Kempowerin Lahdessa sijaitsevat 10 300 neliömetrin laajuiset uudet tilat sisältävät kokoonpanolinjojen lisäksi laboratorion, testilatauskentät ja toimistotilaa. (Kuva: Kempower, vapaasti käytettävissä)

Sähköajoneuvojen pikalatauslaitteita valmistavan Kempowerin uusi tehdas etenee aikataulussa ja ensimmäisiä tuotantolinjoja otetaan parhaillaan käyttöön. Kempowerin Lahdessa sijaitsevat 10 300 neliömetrin laajuiset uudet tilat sisältävät kokoonpanolinjojen lisäksi laboratorion, testilatauskentät ja toimistotilaa. Vastatakseen markkinakysyntään Kempower jättää rinnalle myös nykyisen tuotantotilan. Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki avasi uuden tehtaan aikataulua keskiviikkona 13. huhtikuuta Kempowerin järjestämässä sijoittajatilaisuudessa.

”Kasvustrategiamme etenee suunnitelmien mukaan. Vuonna 2022 Kempower jatkaa liiketoimintansa laajentamista Euroopassa yhtiön kasvustrategiassa asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Kuten olemme aiemmin todenneet, kartoitamme myös erilaisia vaihtoehtoja laajentumisessa Pohjois-Amerikan markkinoille”, Ristimäki totesi.

Kempowerin tuotantojohtaja Sanna Otava painotti Kempowerin vahvan paikallisen alihankintaketjun merkitystä: ”Skaalamme tuotantoa kahdella tavalla: laajentamalla kokoonpanolinjoja ja toisaalta vahvaa, paikallista alihankintaverkostoa kehittämällä. Tällä hetkellä suurin osa materiaaleista ja komponenteista hankitaan Suomesta.”

Kempowerin teknologiajohtaja Mikko Veikkolaisen mukaan Kempowerin skaalautuva ja modulaarinen tuoteportfolio on osoittanut vahvuutensa markkinoilla. Dynaaminen lataus pienentää latauskenttien käyttämätöntä kapasiteettia ja tarjoaa edellytykset onnistuneeseen asiakaskokemukseen, kun latausjonoja ei juurikaan synny. ”Jokainen lataustapahtuma tallentuu Kempower ChargEye -taustajärjestelmäämme ja seuraamme lataustapahtumien onnistumista jatkuvasti”, Veikkolainen sanoi.

Kempower on viime aikoina solminut merkittäviä uusia sopimuksia kaikissa asiakassegmenteissä. ”Uusista latauspisteoperaattoreista nostaisin esille portugalilaisen Power Dotin, ruotsalaisen Vattenfallin, sekä Avia Weghorstin, joka hiljattain avasi ensimmäisen Kempowerin teknologiaan perustuvan latauskentän Alankomaissa. Olemme saaneet uusia bussivarikkotilauksia Tanskasta, Luxembourgista ja Ruotsista. Tällä hetkellä näemme kasvavaa kiinnostusta erityisesti täyssähköisten rekkojen latausta kohtaan”, toimitusjohtaja Ristimäki sanoi.

Kempowerilla ei ole hankintaa, eikä tuotantoa Ukrainassa, Venäjällä tai Valko-Venäjällä. Yhtiöllä on vahva kotimainen hankintaketju ja kaikki Kempowerin tuotteet valmistetaan Suomessa.

Sijoittajatilaisuuden materiaalit ovat saatavilla Kempowerin verkkosivuilla: https://investors.kempower.com/fi/hallinnointi/yhtiokokous

Kempower julkaisee vuoden 2022 tammi-maaliskuun liiketoimintakatsauksen toukokuun 18. päivänä.

"Tällä hetkellä näemme kasvavaa kiinnostusta erityisesti täyssähköisten rekkojen latausta kohtaan”, toimitusjohtaja Tomi Ristimäki toteaa. (Kuva: Kempower, vapaasti käytettävissä. Vasemmalta oikealle: Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki, Chief Operations Officer  Sanna Otava,  Chief Markets Officer Jussi Vanhanen)
"Tällä hetkellä näemme kasvavaa kiinnostusta erityisesti täyssähköisten rekkojen latausta kohtaan”, toimitusjohtaja Tomi Ristimäki toteaa. (Kuva: Kempower, vapaasti käytettävissä. Vasemmalta oikealle: Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki, Chief Operations Officer Sanna Otava, Chief Markets Officer Jussi Vanhanen)
Jokainen lataustapahtuma tallentuu Kempower ChargEye -taustajärjestelmään. (Kuva: Kempower, vapaasti käytettävissä)

Seuraa Kempoweria LinkedInissä

Kempower helpottaa sähköautoilijoiden jonotustuskaa lanseeraamalla adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun13.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Kempower tuo markkinoille adaptiiviseen jännitteeseen perustuvan latausratkaisun. Adaptiiviseen jännitteeseen perustuva pikalataus mahdollistaa jopa 1000 voltin akkujen lataamisen Kempowerin latureilla. Ratkaisu on kehitetty vastauksena kasvavaan määrään sähköajoneuvoja, joilla akun jännite ja kapasiteetti on korkea, ja joita autonvalmistajat tuovat markkinoille muun muassa lyhentääkseen latausaikoja.

Kempower relieves EV drivers’ queue anxiety by launching a new adaptive voltage charging solution13.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

Kempower has launched a new adaptive voltage charging solution which allows its chargers to work with EV batteries up to 1000V. The company developed the solution in response to an increasing number of EVs with higher battery voltages and capacities being produced by electric car manufacturers to cut charging times. Adaptive voltage charging is an extension of Kempower’s existing dynamic EV charging solution, which optimizes charging curves when multiple chargers at a single fast charging hub are in use.

Kempower's unique charging technology enables exceptional user experience at Greenstation's first Norwegian charging hub10.6.2022 09:15:00 EEST | Press release

STRAUME, NORWAY – Greenstation’s first operational charging station in Straume, Norway, featuring Kempower fast-charging solutions, has officially opened. The innovative facility features six Kempower S and C-Series charging satellite systems, each delivering up to 150 kW of rapid charging power. Kempower and Greenstation have also jointly developed a customized Kempower ChargEye platform to offer EV drivers an unprecedented user experience.

Kempowerin teknologia mahdollistaa sähköautoilijalle täysin uudistetun latauskokemuksen Greenstationin ensimmäisellä pikalatausasemalla Norjassa10.6.2022 09:15:00 EEST | Tiedote

Greenstation on vihkinyt käyttöön yhtiön ensimmäisen sähköautojen pikalatausaseman Norjan Straumessa. Alusta asti sähköautoilijan lähtökohdista suunniteltu, uudenlainen latausasema hyödyntää Kempowerin S-Series ja C-Series -pikalatausteknologiaa. Kempower ja Greenstation ovat yhdessä kehittäneet kohteeseen räätälöidyn version Kempower ChargEye -alustasta, jonka avulla sähköautoilijan latauskokemus on ennennäkemättömän helppo ja vaivaton.