Kenestä vuoden 2017 Unikeko

Kuka kirkastaa Naantalin kilpeä tänä vuonna?

Vuoden 2016 Unikeko Lassi Lähteenäki. Kuva Esko Keskioja

Naantali valmistautuu Valtakunnan Virallisen Unikeonpäivän ™ viettoon.

Suomen ja Valtakunnan Virallinen Unikeko ™ 2017 heitetään mereen perinteitä noudattaen

torstaina 27.7.2017 klo 7.00 Naantalin vanhassa kaupungissa.

Tervetuloa seuraamaan toimittaja Lassi Lähteenmäen seuraajaa, vuoden 2017

Unikeon mereen heittämistä sekä sen jälkeen nauttimaan

aamiaista Wanhan Kaivohuoneen terassille.

Tuore Unikeko 2017 liittyy aamiaiselle noin klo 7.30.

Unikeonpäivän etkoilla keskiviikkona 26.7. opastettu kierros klo 16 vanhassakaupungissa, klo 17 mentalisti Pete Poskiparran hauska ja hämmästyttävä kokonaisuus, klo 18.00 mammantytöt! Rantalaiturilla ja illan huipennus klo 20.15 Kaivohuoneen terassin edessä; Fashion Teamin upea muotinäytös, jonka finaalissa Jukka Rintalan kauniit juhlapuvut.

Kirkkopuistossa ohjelmaa non-stop to 27.7.

Liitteenä päivän ohjelma, Unikeon perinne ja Unikeot kautta aikojen Naantalissa.

Unikeonpäivän lisätiedot, ilmoittautuminen aamiaiselle sekä Unikeon yksittäiset haastatteluajat:

Tarja Rautiainen, p. 040 747 8847

Vuoden 2016 Unikeko Lassi Lähteenäki. Kuva Esko Keskioja

Lux Gratiae valaisee Naantalia kattauksella musiikkia, kuvataidetta, runoa, teatteria ja liikuntaa10.10.2017 07:00Tiedote

Lux Gratiae tuo jo kuudetta kertaa Naantalin ja saariston syksyyn monipuolista kulttuuriohjelmaa jokaiseen makuun 27.-29.10.2017. Ohjelmassa on tuttuun tapaan upeita konsertteja sekä tunnettujen taiteilijoiden että nuoren nousevan muusikkopolven esittämänä, runon, kuvan ja äänen taikaa, kuitenkaan uutta ja ennen kokematonta unohtamatta. Lux Gratiae vie Sinut mm. elämysmatkalle Naantalin birgittalaishistoriaan ja kävellen tehtävälle pyhiinvaellukselle Naantalista Rymättylään. Saaristo ja saaristolaisuus korostuvat uudessa Meriteatterin esityksessä, joka tällä kertaa nähdään Rymättylän kirkossa. Miten saaristo on puolestaan läsnä Suomen juhlavuoden teemaan rakennetussa kuvataidenäyttelyssä? Näistä tapahtumista kutsumme Sinut kuulemaan lisää torstaina 12.10.2017 klo 10-11 Birgitta-saliin (Kristoffer-salin aula), Opintie 2, Naantali. Kahvituksen järjestämistä varten pyydämme ilmoittautumista sähköpostilla viimeistään 10.10. osoitteeseen sivistystoimisto@naantali.fi Ystävällisin terveisin,

Kirjahyrrän Lastenkirjallisuus festivaali marraskuussa Naantalissa21.9.2017 12:24Tiedote

Jo kolmatta, ja nyt ensimmäistä kertaa marraskuussa järjestettävä lastenkirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä pyörii Naantalissa 9.-11.11. Festivaali tarjoaa monipuolisen kattauksen lastenkirjallisuuteen liittyviä esityksiä, työpajoja, kirjailijavierailuja, sekä paljon muuta ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Tapahtuman järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry, ja sen suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.

Kummituskierrokset herättävät Louhisaaren kartanon henkiin syyskuisina lauantai-iltoina12.9.2017 21:11Tiedote

Louhisaaren kartanolinnan ovet aukeavat kahtena syyskuisena lauantai-iltana uuden, fiktiivisen kummituskierroksen merkeissä. Kierroksia järjestetään lauantaina 23. ja 30.9. klo 19. Vanha kartano tarjoaa upeat puitteet jännittäville kummitustarinoille, joita riittää kartanon pitkän historian ajalta runsaasti. Kierroksen ikäraja 12 v. Opastetulla kierroksella tutustutaan kartanolinnan synkkään menneisyyteen sekä mielenkiintoisiin ihmiskohtaloihin, huumoria unohtamatta.   Louhisaaren kartanon kummituskierrokset ovat herättäneet jo ennakkoon paljon mielenkiintoa. Teemalliset kauhukierrokset ovat aina yhtä kiehtovia ja uutuuskierroksien tarkoituksena onkin osittain myös houkutella museokohteeseen kävijöitä, jotka eivät sinne välttämättä muuten lähtisi. Kierros on toteutettu yhteistyössä Kansallismuseon, Louhisaaren kartanon, Lounaisrannikon oppaiden, Naantalin Teatterin sekä Visit Naantalin kanssa. Liput ovat myynnissä Visit Naantalin verkkokaupassa (www.visitnaantali.com) tai puhelimitse 0