Kenestä vuoden yrittäjä? Ilmianna ehdokas palkinnon saajaksi!

Tunnetko erittäin hyvän yrittäjän, jonka omaperäinen yritys kasvaa, kehittää uutta ja on yhteiskunnallisesti merkittävä? Yrityksen voi ilmoittaa mukaan kilpailemaan Valtakunnallisesta yrittäjäpalkinnosta.

Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot jaettiin viimeksi Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Joensuussa lokakuussa 2017. Kuva: Harri Mäenpää, Studiokorento

Suomen Yrittäjien ja Fennian vuosittain jakama yrittäjäpalkinto jaetaan jo 51. kerran. Yleisö pääsee ehdottamaan palkittavia yrityksiä. Palkinnot jaetaan Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa lokakuussa.

Vuonna 1968 Suomen Yrittäjiä edeltänyt järjestö ja vakuutusyhtiö Fennia halusivat nostaa yrittäjyyden arvostusta kannustamalla ja palkitsemalla menestyneitä yrittäjiä. Syntyi Valtakunnallinen yrittäjäpalkinto, joka on vuosien aikana luovutettu sadoille yrityksille tai yksityishenkilöille. Viime vuonna palkinnon saivat Arcusys Joensuusta, FinnSpring Toholammilta, Fondia Helsingistä ja Lune Group Juupajoelta.

Kilpailun kulku

- 27.3. ehdokkaiden ilmoittaminen alkaa
- 7.5. ehdokkaiden ilmoittaminen päättyy
- 31.5. jäsenjärjestöjen ehdotusaika päättyy, ne voivat ehdottaa avoimessa haussa tulleita tai esimerkiksi maakunnallisia palkittuja
- 20.10. palkintojen jako Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa

Valintakriteerit

- yrityksen toiminta-ajatus, tuoteideoiden omaperäisyys sekä toiminnan, palvelujen tai tuotteiden jatkuva itsenäinen kehitystyö
- yrityksen viimeisten vuosien aikainen kasvu
- yrityksen toiminnallinen ja taloudellinen tila ja uudistumiskyky myös kansainvälisessä kilpailussa
- yrityksen toiminnallinen kehitys ja yhteiskunnallinen merkitys omalla toiminta- ja markkina-alueellaan,
- yrityksen tuotantotoiminnan ja henkilöstöhallinnon kyky uusiutua vastaamaan ajan henkeä ja yhteiskunnan asettamia tavoitteita
- yrityksen toiminnan vakiintuneisuus, eli se on toiminut yli viisi vuotta.

Palkinto voidaan myöntää myös henkilölle, joka on pitkäjänteisellä työllään edistänyt merkittävästi yrittäjyyttä ja yritystoimintaa Suomessa.

Tunnustuspalkinto myönnetään sellaiselle henkilölle, joka on

- yritystoiminnassaan kehittänyt erityisen innovaation, jolla on luotu poikkeuksellinen liikeidea ja luotu uutta yrittäjyyttä
- omalla esimerkillään ja persoonallaan poikkeuksellisella tavalla kannustanut yrittäjyyteen
- merkittävästi vaikuttanut yrittäjyyden olosuhteiden kehittämiseen maassamme.

järjestöjohtaja Hanna Hietala, Suomen Yrittäjät, p. 041 544 9500, hanna.hietala@yrittajat.fi

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 62 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.

//////////////////////// EMBARGO 20.10. KLO 19.45  /////////////////////////////// Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot Beautyhair Sirpa Mansnerille, Elcoline Groupille, Finnfoamille, Lyytille ja Nordic Business Groupille20.10.2018 19:45Tiedote

Beautyhair Sirpa Mansner Oy Helsingistä, Elcoline Group Oy Savosta, Finnfoam Oy ja Lyyti Oy Varsinais-Suomesta ja Nordic Business Group Oy Keski-Suomesta palkittiin Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla. Palkinnot jaettiin Suomen Yrittäjien vuoden päätapahtumassa, Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa.

Företagarna i Finland har valt Finland, väx! till sitt valtema.19.10.2018 11:43Tiedote

Företagarna i Finland vill att 2020-talet ska bli tillväxtens årtionde. Utan en hållbar tillväxt är det omöjligt att höja sysselsättningsgraden till 80 procent. En hög sysselsättningsgrad är en förutsättning för att Finland på 2020-talet ska klara av vårdbehoven som den åldrande befolkningen medför samt klara av att satsa på utbildning, miljöskydd, försvaret och annan samhällsutveckling.

Yrittäjien liittokokous: Kansanvaltaa pitää kunnioittaa19.10.2018 11:24Tiedote

Suomen Yrittäjät on pettynyt siihen, että ammattiliitot jatkavat työtaisteluaan pienten yritysten henkilöperusteisen irtisanomisen keventämistä vastaan, vaikka eduskunnan enemmistö antoi hankkeelle tukensa keskiviikkona tiedonantoäänestyksessä. - Ay-liike taistelee nyt eduskunnan tahtoa vastaan, puheenjohtaja Jyrki Mäkynen sanoo. Yrittäjät kannustaa vastatoimena yrittäjiä lopettamaan ay-liittojen jäsenmaksuperinnän ja hallitusta ryhtymään toimenpiteisiin poliittisten lakkojen rajoittamiseksi.