Kesäisiä tunnelmia Olympiastadionilla

Assemblin on työskennellyt Olympiastadionin mittavan perusparannus- ja uudistamishankkeen sähköteknisenä projektinjohtourakoitsijana nyt noin 10 kuukautta. Helsingin Olympiastadion vihittiin käyttöön 80 vuotta sitten 12.6.1938. Olympiastadion uudistuu suurtapahtumien vaatimukset täyttäväksi monitoimiareenaksi, joka on päivittäin myös kaupunkilaisten ja vierailijoiden käytössä.

Stadionilla Assemblinin työt ovat painottuneet tähän asti hankintojen tekemiseen sekä maadoitusasennuksiin ja putkitusten tekemisiin ja pääosa merkittävistä hankinnoista tullaan suorittamaan tämän kevään aikana. Olympiastadionin projekti on jaettu 10 erilliseen lohkoon ja varsinaiset sähkötyöt ovat päässeet täyteen vauhtiin kahdella lohkolla. Tämän vuoden kuluessa työt päässevät vauhtiin kaikilla lohkoilla.

Assemblinin Olympiastadion-projektiryhmän sähkötyönjohtaja Roope Mutenia on ollut erittäin tyytyväinen projektin etenemiseen:

- Yhteistyö kaikkien eri projektin toimijoiden kanssa on sujunut erinomaisen hyvin. Tällä hetkellä Stadionilla työskennellään vahvasti A- ja M lohkon sähkötöiden parissa. Uudisosien sähkötyöt pääsevät alkamaan kesälomien jälkeen valutöiden valmistuttua, toteaa Roope Mutenia.

Assemblin on täyden palvelun asennus- ja palvelukumppani, joka toimii Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Kehitämme, toteutamme ja ylläpidämme ilmaan, veteen ja energiaan liittyviä järjestelmiä. Visionamme on tarjota älykkäitä ja vastuullisia teknisiä ratkaisuja ja saada siten rakennukset toimimaan ja ihmiset viihtymään. Tukenamme on tiivis paikallinen yhteistyö ja vahva organisaatio. Assemblinin liikevaihto on noin 800 miljoonaa euroa, ja palveluksessamme on noin 5 700 henkilöä yli sadalla pohjoismaisella paikkakunnalla.