Kesäisiä tunnelmia Olympiastadionilla

Assemblin on työskennellyt Olympiastadionin mittavan perusparannus- ja uudistamishankkeen sähköteknisenä projektinjohtourakoitsijana nyt noin 10 kuukautta. Helsingin Olympiastadion vihittiin käyttöön 80 vuotta sitten 12.6.1938. Olympiastadion uudistuu suurtapahtumien vaatimukset täyttäväksi monitoimiareenaksi, joka on päivittäin myös kaupunkilaisten ja vierailijoiden käytössä.

Stadionilla Assemblinin työt ovat painottuneet tähän asti hankintojen tekemiseen sekä maadoitusasennuksiin ja putkitusten tekemisiin ja pääosa merkittävistä hankinnoista tullaan suorittamaan tämän kevään aikana. Olympiastadionin projekti on jaettu 10 erilliseen lohkoon ja varsinaiset sähkötyöt ovat päässeet täyteen vauhtiin kahdella lohkolla. Tämän vuoden kuluessa työt päässevät vauhtiin kaikilla lohkoilla.

Assemblinin Olympiastadion-projektiryhmän sähkötyönjohtaja Roope Mutenia on ollut erittäin tyytyväinen projektin etenemiseen:

- Yhteistyö kaikkien eri projektin toimijoiden kanssa on sujunut erinomaisen hyvin. Tällä hetkellä Stadionilla työskennellään vahvasti A- ja M lohkon sähkötöiden parissa. Uudisosien sähkötyöt pääsevät alkamaan kesälomien jälkeen valutöiden valmistuttua, toteaa Roope Mutenia.

Assemblin projektiyhteistyössä maisteriopiskelijoiden kanssa28.6.2018 09:20Tiedote

Lappeenrannan Yliopiston kauppatieteiden maisteriopiskelijat Jenni Salo, Sara Anttila ja Anna Hirsimäki ovat projektikurssien huipputaitajia. Kolmikko lähti etsimään loppuvuodesta 2017 Project Course on Sustainable Business -kurssille yritystä, minne voisivat toteuttaa projektin koskien kestäviä yritysmalleja. Opiskelijat päätyivät valitsemaan projektiin Assemblinin omien kontaktiensa kautta. Mitä hyötyjä on kurssiyhteistöistä opiskelijoille ja valitulle yritykselle? Mitä tällaisella projektilla voidaan saavuttaa? Lue ja innostu kolmikon tarinasta ja projektista.

Assemblin-urapolulla kohti unelmia6.6.2018 07:44Tiedote

Talotekniikka-alasta vallitsee monenlaisia ennakkokäsityksiä työnteosta työntekijöihin. Ulkopuolisin silmin ala näyttää erittäin miesvaltaiselta ja kenties hiukan jämähtäneeltä. Tällä hetkellä rakennusala elää kuitenkin erittäin kovassa murroksessa, missä digitalisoidutaan, etsitään uusia työmenetelmiä ja paneudutaan vahvasti työturvallisuuteen. Assemblinin tahtotilana on myös tasoittaa ennakkokäsityksiä alasta, kannustaa kaikkia kiinnostuneita hakemaan alalle ja kasvamaan rautaiseksi talotekniikan ammattilaiseksi.