Kesämökin sähkövinkki: virtaa ja valoa pihalle

Olisiko vihdoin aika saada sähköt grillikatokseen ja valot liiteriin? Ensin sähköasentaja paikalle katsomaan ja sitten lapio käteen, niin homma alkaa toimia!
Sähkötyöt tulee  teettää ammattilaisella. Kuva: STUL.
Sähkötyöt tulee teettää ammattilaisella. Kuva: STUL.

Kännykät ja kaiuttimet ovat sisällä latauksessa aina silloin, kun niitä tarvittaisiin. Kesäkeittiöstä kipaistaan vähän väliä päärakennuksen jääkaapille. Ja missä taas olikaan se klapikoneen jatkojohto?

Helpotusta kesään tuovat pihalla ja sen rakennuksissa kiinteät ulkopistorasiat, joihin voi kytkeä tuiki tarpeellisia sähkölaitteita. Loppukesästä kaivataan pihalle virran lisäksi myös valoa.

Sähköasennusten vaatimat kaapeliojat saa kaivettua porukalla helposti.  Sähköasentaja kertoo maakaapelin syvyyden tai kalliomaastossa oikean suojaustavan. Hän tuo kaikki tarvikkeet ja tekee asennukset alusta loppuun. Työstä saat kuitin, joka kelpaa kotitalousvähennyksen hakemiseen verottajalta.

Sähköurakoitsijoiden yhteystiedot saa helpoiten sähköistysalan yhteisestä Löydä sähkömies -verkkopalvelusta www.löydäsähkömies.fi

- lisätietoja toimituksille Löydä sähkömies -palvelumallista: viestintäjohtaja Paula Ihamäki, Sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL ry, puh. 041 451 5482, paula.ihamaki(at)stul.fi

Sähkötyöt tulee  teettää ammattilaisella. Kuva: STUL.
Sähkötyöt tulee teettää ammattilaisella. Kuva: STUL.
Hyvin suunniteltu ja pihatöiden yhteydessä toteutettu lopputulos on ilo katsella. Kuva: STUL.
Lapiotyöt voi hyvin tehdä itse sähköasentajan ohjeiden mukaisesti. Kuva: STUL.

www.löydäsähkömies.fi on sähköistysalan yhteinen verkkopalvelu, joka auttaa löytämään ammattitaitoisen sähköasentajan omalta paikkakunnalta. Tavoitteena on parantaa sähköturvallisuutta, energiatehokkuutta ja asumismukavuutta.