Hartwall Oy Ab

Kesäterassien ykkösjuomat: Hartwallin pirskahtelevat, kevyet ja raikkaat kesäuutuudet

Jaa

Tiedotusvälineille 25.3.2009. Kesähelteiden hemmotteluhetkiin ja sadepäivien saunajuomaksi sopivat hyvin Hartwallin kesäuutuudet: pirskahteleva Nero Frizzante -viinijuoma, kevyet Upcider-siiderit, uudet kevytlonkerot Hartwall Original Gin Long Drink Light ja Cool Grape Light, raikas Otto Vadelma -makulonkero sekä aasialainen Tiger-olut.

Kuluttajat toivovat markkinoille uusia kevytvariantteja myös alkoholipitoisiin juomiin sekä uusia raikkaita juomavaihtoehtoja ja makuvariantteja. Hartwall tuokin kesäterasseille runsaasti houkuttelevia juomauutuuksia.

Pirskahteleva viinijuoma Nero Frizzante

Kesähetkiin on nyt tarjolla uutta mietoa juhlajuomaa. Italialaisista Lambrusco-rypäleistä valmistettu, pirskahteleva Nero Frizzante on samppanjakorkilla suljettu aito ja raikas valkoviinijuoma. Uutuus sopii mainiosti seurusteluun ja nautiskeluun ja 0,75 litran pullosta riittää jaettavaksi vaikka koko piknik-seurueelle. Miedon valkoviinijuoman alkoholipitoisuus on 4,5 til-%.

Nero Frizzanten valmistaa yksi maailman suurimmista Lambrusco-viinien valmistajista Cantine Riunite Emilia-Romagnan maakunnassa Italiassa. Matalan alkoholipitoisuuden vuoksi Nero Frizzante sisältää vähemmän kaloreita kuin viinit keskimäärin ja on myynnissä päivittäistavarakaupoissa.

Maustetut ja kevytsiiderit suomalaisten suosikkeja

Suositun Upcider-tuoteperheen kevyet kesäuutuudet ovat ananaksen makuinen Upcider Light Pineapple ja mukavan makea omenasiideri Upcider Light Red Apple. Lähes puolet kauppakassiin sujahtavista siidereistä on maustettuja. Nyt Hartwall tarjoaa kuluttajien vahvaan makumieltymykseen sopivan raikkaan ananassiiderin. Lisäksi omenasiiderien suosio kasvaa koko ajan, joten Light Red Apple tuo tähän kysyntään uuden vaihtoehdon. Molempien siideriuutuuksien alkoholipitoisuus on 4,7 til-%. Uusien Upcider Light -siidereiden energiapitoisuus on 30 kcal/dl.

Lonkeroissakin kevennetään

Kuluttajatutkimusten mukaan useat kuluttajat pitävät lonkerosta, mutta kokevat, että siinä on liikaa kaloreita. Kaloripitoisuus kiinnostaa erityisesti naisia ja myös lonkeroihin on kaivattu kevyempiä tuotteita. Hartwall tuo lonkerovalikoimaan kaksi kevyttä uutuustuotetta: Hartwall Original Gin Long Drink Lightin Alkon ja ravintoloiden valikoimiin ja Cool Grape Lightin päivittäistavarakauppoihin.

Hartwall Original Gin Long Drink Light on aito ja alkuperäinen lonkero, jonka ensiesiintyminen tapahtui jo Helsingin Olympialaisissa vuonna 1952. Tuttu raitapaita on ollut jo monen vuoden ajan Alkon myydyin tuotemerkki ja lonkeromarkkinan ylivoimainen ykkönen.

Valikoimaan tuodaan nyt kevytvaihtoehto Hartwall Original Gin Long Drink Light, joka maistuu tutulta aidolta lonkerolta, mutta siinä on vain 35 kcal / dl. Juoma on makeutettu osittain makeutusaineella, jonka ansiosta se on kevyt. Pieni määrä sokeria puolestaan pyöristää makua. Uutuus on ollut ravintolamyynnissä 0,33 l lasipullossa vuoden alusta alkaen ja Alkoista sitä saa huhtikuun loppupuolelta alkaen 0,33 litran tölkeissä.

Uusi Cool Grape Light on kevytversio perinteisestä Cool Grapesta. Raikkaasta mausta ei ole tingitty - kuluttajatutkimuksen mukaan kevytversiota pidettiin virkistävänä ja lonkeromaisena juomana, jossa greippi maistuu sopivasti. Tuotteen energiasisältö on 30 kcal/dl.

Maustetut lonkerot tuovat vaihtelua lonkerovalikoimaan ja ovat entistä suositumpia. Lähes puolet lonkeron juojista juo maustettuja lonkeroita joko ainoastaan tai greipin makuisen lonkeron lisäksi. Kuluttajatutkimusten mukaan Hartwallin Otto-lonkero on päivittäistavarakaupan halutuin lonkero. Nyt maustettujen Otto-lonkeroiden sarja täydentyy kesäisen marjaisella Otto Vadelmalla. Otto Vadelma on virkistävä ja vadelmanpunainen sokerimakeutettu lonkero. Juoman alkoholipitoisuus on 4,7 til-%.

Maailman tunnetuin aasialaisolut Suomeen

Hartwallin olutvalikoima laajenee maailman tunnetuimmalla aasialaisoluella Tigerilla. Tigeria on valmistettu Singaporessa jo vuodesta 1932 lähtien. Tiger on vaalea lager, joka sisältää alkoholia 4,6 til%. Sen valmistukseen käytetään vain hienoimpia luontaisia aineksia.

Hartwallin uutuusjuomat tulevat myyntiin huhtikuun alussa. Kesän siideri- ja lonkerouutuudet ovat Hartwallin oman tuotekehityksen tulosta.


Siiderit
Upcider Light Pineapple 0,5 l kierrätysmuovipullo
Upcider Light Red Apple 0,5 l kierrätysmuovipullo

Long drink -juomat
Hartwall Original Gin Long Drink Light 033 l tölkki
Cool Grape Light 0,5 l kierrätysmuovipullo ja 0,44 l tölkki 4-pack
Otto Vadelma 0,44 l tölkki ja tölkki 4-pack

Viinijuoma
Nero Frizzante 0,75 l lasipullo, jossa samppanjakorkki

Olut
Tiger 0,33 l pullo 4-pack


Lehdistökyselyt:
Oy Hartwall Ab, viestintäpäällikkö Tuija Kleimola, tuija.kleimola@hartwall.fi, puh. 020 717 2595

Oy Hartwa-Trade, tuotepäällikkö (Nero Frizzante) Satu Partti, satu.partti@hartwall.fi, puh 020 717 2088


Tuotekuvat: www.hartwall.fi/kuvapankki

Hartwall on juoma-alan innovatiivinen suunnannäyttäjä ja vahva bränditalo. Hartwallin tuotevalikoimaan kuuluu oluita, siidereitä ja long drink -juomia, pullotettuja vesiä, virvoitusjuomia ja erikoisjuomia, sekä tytäryhtiö Hartwa-Traden kautta satoja viinejä ja muita alkoholijuomia. Yrityksen tunnetuimmat tuotemerkit ovat Hartwall Jaffa, Hartwall Novelle, Upcider sekä Lapin Kulta, Karjala ja Foster's -oluet. Hartwallilaisia on noin 1000. Hartwall on osa Heinekenia, joka on Euroopan suurin ja maailman kolmanneksi suurin panimo volyymilla mitattuna.

Tietoja julkaisijasta

Hartwall Oy Ab
Hartwall Oy Ab
Atomitie 2a
00370 HELSINKI

020 717 111http://www.hartwall.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Hartwall Oy Ab

Suomalaisnuorille hyvä itsetunto tarkoittaa aitoutta ja rehellisyyttä - Nuorten mielestä paras itsetunto on Tarja Halosella ja Duudsonien Jarpilla1.6.2009 15:30:00 EESTTiedote

Tiedotusvälineille 1.6.2009. 13-25-vuotiaille tehdyn tuoreen kyselyn mukaan nuoret liittävät hyvään itsetuntoon ennen kaikkea sen, että on sinut itsensä kanssa (69 prosenttia). Lähes yhtä moni (66 prosenttia) pitää omien heikkouksien ja vahvuuksien tuntemista keskeisenä hyvän itsetunnon tekijänä. Kolmanneksi useimmin mainittiin, että hyvä itsetunto tarkoittaa omana aitona itsenä olemista (60 prosenttia). Kyselyyn vastasi yhteensä lähes 1 700 nuorta. Tutkimuksen teetti Hartwall Jaffa.

Hartwall Jaffan Sauma-ohjelma auttaa nuoria kohti unelmaansa1.6.2009 15:30:00 EESTTiedote

Tiedotusvälineille 1.6.2009. Hartwall Jaffan Sauma -ohjelma auttaa 15-25-vuotaita nuoria askeleen verran lähemmäksi unelmaansa. Ohjelman ideana on tarjota tukea, jota nuori ei välttämättä voi saada rahallakaan - Sauma-ohjelman tuki voi olla esimerkiksi huippuasiantuntijan mentorointia, alan parhaan valmentajan ohjausta tai vaikkapa harjoittelupaikka unelma-ammattiin. Nuorien tavoitteellisille päämäärille ja unelmille annetaan näin uudenlainen sauma toteutua.

Hartwall työllistää lähes 180 kesätyöntekijää14.5.2009 15:13:19 EESTTiedote

Tiedotusvälineille 14.5.2009. Hartwall tarjoaa lähes 180:lle kesätyöntekijälle töitä tulevana kesänä. Suomalaisten rakastamien Hartwallin tuotemerkkien kuten Hartwall Jaffan ja Novellen valmistamiseen, pakkaamiseen ja logististen tehtävien hoitamiseen osallistuu Hartwall Lahden tuotantolaitoksessa ja logistiikkakeskuksessa reilut sata kesätyöntekijää. Suomen kansainvälistyneimmän oluen, Lapin Kullan, pariin pääsee työskentelemään Tornion panimolle useampi kymmenen kesätyöntekijää.