KESÄTYÖTÄ YLI 500 TULEVALLE HOK-ELANTOLAISELLE

HOK-Elannossa kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan alan työtehtävistä. Alepassa ja S-marketissa kesätyöntekijät pääsevät lähikaupan tunnelmaan ja työtä tehdään kaikilla kaupan alueilla hyllytyksestä kassaan. Prismassa tehdäänkin sitten jo töitä laajan valikoiman kanssa aina piimästä potkulautaan asti. Kesätöitä tarjoavat myös Omistajapalvelu, ABC-autopesulat ja Kodin Terra Tuusula.

HOK-Elannossa kaupan kesätyöntekijät saavat kattavan kuvan kaupan alan työtehtävistä ja asiakaspalvelusta.

Kesätyöntekijöiden määrä on samaa luokkaa kuin viime vuonna. Kaupan alan työtä riittää ja palkkaamme mahdollisesti kesän lähestyessä vielä lisää väkeä toimipaikkoihimme. Viime kesänä HOK-Elanto palkkasi yhteensä noin 800 kesätyöntekijää, joista noin 500 oli yli 18 -vuotiaita ja noin 300 14-17 -vuotiaita Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelijoita.

Kesätöillä on iso merkitys koululaisille ja opiskelijoille. Haluamme tarjota nuorille tärkeää kokemusta sekä oppia työelämästä ja kaupan monipuolisista asiakaskokemukseen vaikuttavista tehtävistä, HOK-Elannon henkilöstöjohtaja Maria Hekkala toteaa.

Osa kesätyöntekijöistä voi työllistyä myös kesän jälkeen vaikkapa opiskelujen oheen. - On tietysti työyhteisölle hieno juttu, että saamme osaamista hankkineita tekijöitä tätä kautta myös pysyvästi mukaan joukkoomme, Hekkala kertoo.

HOK-Elanto on tarjonnut aiempina vuosina myös kahden viikon Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja alle 18-vuotiaille. Tänä vuonna näiden paikkojen rekrytoinnista tiedotetaan myöhemmin keväällä.

Kesätyöntekijät suorittavat osana perehdytystään heille erikseen suunnitellun hybridi-perehdytyksen, jossa hyödynnetään lähi-, etä- ja verkko-opiskelua. Näin varmistamme hyvän pohjaperehdytyksen kaikille työntekijöillemme ennen oman toimipaikan käytäntöihin syventymistä.

Vuoden 2021 kesätyöhaku on osoitteessa hok-elanto.fi/tyoura-meilla/kesatyo/. Haku on auki 7.3. asti.

henkilöstöjohtaja Maria Hekkala, p. 010 76 60108

Anniina KorpelaViestintäpäällikköHOK-Elanto

Autan mielelläni, kun tarvitset tietoa HOK-Elannon kaupoista, ravintoloista, muista liiketoiminnoista, kuluttajatrendeistä, vastuullisuudesta tai organisaatiosta yleisesti.

Puh:+358 (0) 10 7660 593anniina.korpela@sok.fi

HOK-Elannon vuosi 2020: ennätysbonukset asiakasomistajille, työtyytyväisyys huipussaan18.2.2021 12:00:00 EETTiedote

HOK-Elannon asiakasomistajille maksettiin vuonna 2020 historian suurimmat Bonukset. Bonuksia maksettiin kaikkiaan yli 73 miljoonalla eurolla – yli 8,6 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2019. HOK-Elanto jatkoi myös suuria ja pitkäjänteisiä investointejaan palveluverkostonsa kehittämiseksi sekä keskittyi turvaamaan koko henkilöstölleen työpaikat toimialasta riippumatta. Henkilöstön työtyytyväisyys nousi sekin historiallisen korkeaksi – vaikka koronavuosi oli monin tavoin poikkeuksellinen. Koronakriisi kasvatti HOK-Elannossa päivittäis- ja käyttötavarakaupan myyntiä, mutta ravintolat sekä Helsingin kantakaupungissa sijaitsevat liiketoiminnot kärsivät koronatilanteesta.

Päivitys aiempaan tiedotteeseen 28.1.: Kaikki Jumbon Prismassa työskennelleet on alkuvuoden aikana ohjattu koronatestiin - kaksi todettua muuntovirustapausta11.2.2021 14:37:41 EETTiedote

Prisma Jumbon tiloissa työskennelleillä työntekijöillä on nyt todettu yhteensä 32 COVID-19-tartuntaa. Kaikki Jumbon Prismassa 30.12.2020 tai sen jälkeen työskennelleet on alkuvuoden aikana ohjattu koronatesteihin ja kaksi todetuista koronavirustapauksista on varmistunut UK-variantin eli muuntoviruksen aiheuttamaksi. Terveysviranomainen ei katso Jumbon Prisman asiakkaiden altistuneen.

Suosikkituotteet helposti hyllyyn - HOK-Elannon S-marketit haluavat asiakkaat mukaan valikoiman kehittämiseen 3.2.2021 11:54:34 EETTiedote

S-marketeissa on aina voinut esittää tuotetoiveita myymälässä, ja nyt toiveiden esittäminen on entistäkin helpompaa uuden Sinuntoive.fi-nettisivun kautta. Sinuntoive.fi-palvelu on osa HOK-Elannon jättihanketta, jonka aikana kaikki S-marketit uudistetaan vuoden 2022 alkuun mennessä. Uudistuvat S-marketit haluavat tarjota kunkin myymälän asiakkaiden tarpeisiin entistäkin paremmin osuvia valikoimia.

Prisma Jumbon työntekijöillä todettu COVID-19-koronavirustartuntoja28.1.2021 18:09:59 EETTiedote

Prisma Jumbon työntekijöillä on todettu kuluvan viikon maanantaista alkaen 12 COVID-19-tartuntaa. HOK-Elanto on toiminut tilanteessa sen vakavuuden vaatimalla tavalla, ohjannut työntekijät omaehtoiseen karanteeniin heti kun ensimmäiset sairastumistapaukset tulivat ilmi ja tehnyt tiivistä yhteistyötä Vantaan terveysviranomaisen kanssa. Terveysviranomaisen mukaan Jumbon Prismassa asioineiden asiakkaiden tartuntariski on pieni.