Keski-Pohjanmaan yritysmarkkinat ensimmäistä kertaa Kokkolassa

Keski-Pohjanmaan Yritysmarkkinat kokoaa yhteen yrityksen ostoa tai myyntiä suunnittelevat lauantaina 5.2.2022. Yritysmarkkinoilla on tarjolla hyviä ostokohteita, yritystoimialoina mm. teollisuus, kauppa ja palvelut. Ostajien ja myyjien lisäksi paikalla on asiantuntijoita ja rahoittajia.

Vasemmalta: KOSEKin yrityskehittäjät Sami Viljanen ja Kari Huhta, Keski-Pohjanmaan Yrittäjien projektipäällikkö Matti Koivisto, ja KOSEKin yrityskehittäjä Janne Vähäkangas

-          Yrityskaupat ovat usein luonteeltaan hyvin herkkiä prosesseja. Kaikki tapahtumassa käydyt neuvottelut ovat ehdottoman luottamuksellisia, ja jokainen osallistuja sitoutuu noudattamaan salassapitosopimusta. Tapahtumapaikka ilmoitetaan osallistujille ilmoittautumisen jälkeen, kertoo yrityskehittäjä Janne Vähäkangas KOSEKista.

Etelä-Pohjanmaalla jo 14. kertaa järjestetty tapahtuma tuodaan nyt Keski-Pohjanmaan alueelle. Tapahtumaa järjestävät KOSEK ja Keski-Pohjanmaan yrittäjien Pk-yritysten omistajanvaihdospalvelu -hanke.

-          Tiivis yhteystyö Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan kesken mahdollistaa tapahtuman tuomisen myös Keski-Pohjanmaalle. Yritysmarkkinat järjestetään nyt ensimmäistä kertaa Keski-Pohjanmaalla helmikuussa 2022. Hyväksi havaittu konsepti on tervetullut lisä Keski-Pohjanmaan tarjontaan, toteaa KOSEKin yrityskehittäjä Kari Huhta, joka oli järjestämässä yritysmarkkinoita Etelä-Pohjanmaalla vuonna 2019.

Yritysmarkkinoiden perusajatus on tarjota yrityksen myyntiä tai ostoa suunnitteleville mahdollisuus kohdata toisensa helposti ja aloittaa kaupankäynti. Yrityksen omistajanvaihdos on vaativa prosessi, joka ottaa oman aikansa ja jossa tarvitaan usein myös asiantuntija-apua esimerkiksi yrityksen arvon ja kauppahinnan määrittämiseen. Tämän vuoksi Yritysmarkkinoilla on mukana myös kattava joukko omistajanvaihdosten asiantuntijoita.

-          On hienoa päästä tuomaan tällainen tapahtuma myös Keski-Pohjanmaalle. Yritysten omistajanvaihdoksilla on suurta vaikutusta alueemme elinvoimaisuuteen ja houkuttelevuuteen. Tutkimusten mukaan lähitulevaisuudessa tarve omistajanvaihdoksille on kasvussa, joten tällaisen konkreettisen tapahtuman avulla luomme lisää polkuja yrittäjyyteen ja omistajuuteen, sanoo Matti Koivisto Keski-Pohjanmaan yrittäjien Pk-yritysten omistajanvaihdospalvelu -hankkeesta.

Tapahtumakonseptin keskiössä on luottamuksellisuus. Tarkempi tapahtumapaikka kerrotaan vain ilmoittautuneille, ja jokainen osallistuja allekirjoittaa tapahtumaan saapuessaan salassapitosopimuksen. Keski-Pohjanmaan yritysmarkkinoiden verkkosivut löytyvät osoitteesta: https://kpyritysmarkkinat.fi/

Kari Huhta
yrityskehittäjä, KOSEK
kari.huhta@kosek.fi