Keskimaa aloittaa yt-neuvottelut koskien yökerho Bran mahdollista toiminnan päättymistä

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koskien ravintola Bran mahdollista lakkauttamista. Neuvottelut koskevat yhteensä kuutta henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli toiminta päädytään lopettamaan. Mahdollisen lakkautuspäätöksen takana on vuokrasopimuksen loppuminen Kauppakatu 35:n tiloissa.

Osuuskauppa Keskimaa harkitsee Jyväskylän keskustassa sijaitsevan yökerho Bran toiminnan lakkauttamista. Keskimaa on antanut 21.10.2021 yhteistoimintaneuvotteluesityksen asiaa koskien.

− Bran vuokrasopimus on päättymässä alkuvuonna 2022. Näyttää siltä, että meillä ei ole mahdollista jatkaa yökerhotoimintaa nykyisissä tiloissa. Tämän vuoksi joudumme nyt aloittamaan yt-neuvottelut ja varautua siihen, että joudumme lopettamaan Bran toiminnan, toteaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Yhteistoimintaneuvottelut koskevat koko Bran henkilöstöä, yhteensä kuutta henkilöä. Henkilöstölle tarjotaan töitä ensisijaisesti muista Osuuskauppa Keskimaan yksiköistä, mikäli Bran toiminta päättyy.

Yhteistoimintaneuvottelut alkavat keskiviikkona 27.10.2021 ja niiden osalta noudatetaan kahden viikon neuvotteluaikaa.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, toimialajohtaja, pasi.kunelius@sok.fi, 010 767 3060

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa avaa ensimmäisen sähköautojen ABC-latausaseman Keski-Suomessa29.11.2021 10:25:59 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa ensimmäisen ABC-latausasemansa. Uusi 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avataan Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen. S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on käynnistynyt keväällä 2021. Vuoden loppuun mennessä ABC-latauspisteitä on valtakunnallisesti jo yli 50. Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee seuraavaksi Joutsaan ja Viitasaarelle.

Osuuskauppa Keskimaa ehdolla valtakunnallisessa vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa18.11.2021 11:25:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on ehdolla vuoden yhteisöllisyysteko 2021 -kilpailussa, jossa Oikotien Vastuullinen työnantaja -kampanja palkitsee työelämän parhaan yhteisöllisyysteon. Keskimaa on ollut edelläkävijänä ottamassa käyttöön ja kehittämässä sisäisen viestinnän Workplace-palvelua S-ryhmässä. Tänä vuonna kymmenen työnantajaa kilpailee palkinnosta. Voittaja julkistetaan 9.12.2021, äänestysaikaa on 24.11.2021 saakka.