Keskimaa avaa kaikki ruokaravintolansa vappuun mennessä

Keskimaa on laajentanut kaikkien aukiolevien ravintoloidensa aukioloaikoja nykyisten rajoitusten puitteissa. Keskimaan loputkin ruokaravintolat avataan vappuun mennessä. Tällä viikolla on jo avattu ravintola Frans & Sandra. Amarillo avataan tänään torstaina ja Rosso Kirkkopuisto aukeaa perjantaina.

Keskimaa avasi maanantaina 19.4.2021 osan ruokaravintoloistaan ja kaikki ABC-liikennemyymäläravintolat asiakkailleen. Tiukkojen aukiolorajoitusten myötä avattavien ravintoloiden määrä jäi suunniteltua pienemmäksi. Suomen hallitus vapautti perjantaista 23.4. alkaen ravintoloiden aukioloaikoja muutamissa maakunnissa, joihin Keski-Suomi kuuluu.

Perjantaista 23.4.2021 alkaen ravintolat ovat saaneet olla avoinna Keski-Suomen alueella klo 23 asti ja anniskelun tulee päättyä kello 22. Ravintoloissa saa olla käytössä 75 % asiakaspaikoista. Tiukempien rajoitusten vapautumisen myötä Keskimaa pääsi suunnittelemaan kaikkien ruokaravintoloiden avauksia sekä aukioloaikojen laajentamista rajoitusten puitteissa.

− Aukioloaikojen vapautumisen myötä lähdimme välittömästi suunnittelemaan ruokaravintoloiden avauksia ja pidentämään aukioloaikoja. Tällä viikolla olemme jo avanneet ravintola Frans & Sandran ja Amarillo avautuu tänään. Huomenna avautuu vielä Kirkkopuiston Rosso, joten vapuksi asiakkailla on jo mukavasti valinnan varaa, iloitsee Keskimaan matkailu- ja ravitsemistoimialan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

Ravintoloista Revolution, Green Egg, Jalo Kitchen & Lounge, Trattoria Aukio, Mestarin Keittiö, Buffa Seppälä, Presso sekä Hesburger Sokos ja Hesburger Seppälä ovat olleet avoinna jo miltei kahden viikon ajan. Ravintolat palvelevat tilanteeseen sopeutetuin aukioloajoin. Vappuviikonloppuna suuri osa kaupungissa sijaitsevista ruokaravintoloista on avoinna klo 23 asti.

− Haasteena meillä on ollut reagoida nopeasti muuttuviin säädöksiin, kun suuri osa henkilökunnasta on ollut sijoiteltuna marketkauppoihin töihin. Ravintola-alan ammattilaiset ovat tietenkin innoissaan, kun ovat pikkuhiljaa päässeet palaamaan töihin omiin toimipaikkoihin, Kunelius jatkaa.

Keskimaa ravintoloista kahvila-ravintola VENN avautuu vasta ensi viikolla. Suljettuina ovat edelleen yökerhot Bra ja Freetime sekä kongressikeskus Paviljongin yhteydessä toimiva Paviljonki Ravintolat. Keskimaan ravintola-alan henkilökunnasta yhä yli 70 työntekijäätyöskentelee toistaiseksi marketkaupan palveluissa.

Ravintoloiden aukiolot sekä pöytävaraukset osoitteesta: www.raflaamo.fi

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, matkailu- ja ravitsemistoimialan toimialajohtaja, pasi.kunelius@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa maksaa kesäkuussa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa yli 5,5 M€12.5.2021 12:50:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa Keskimaan asiakasomistajille ylijäämänpalautusta vuoden 2020 tuloksesta. Ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna yhteensä yli 5,5 miljoonaa euroa. Lisäksi kevätkokouksessa todettiin, että Osuuskauppa Keskimaa valmistautuu vaalisyksyyn. Keskimaalle valitaan vaaleissa uusi edustajisto seuraavaksi nelivuotiskaudeksi.

Jyväskylän Sokoksen yt-neuvottelut päättyneet – vaikutukset ennakoitua pienemmät11.5.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan Sokos Jyväskylään kohdistuneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Sokoksen vakituisia työntekijöitä, yhteensä 44 henkilöä. Yt-neuvottelujen lopputulos vaikuttaa yhteensä 25 henkilöön. Lomautuksien ja irtisanomisien sijaan neuvotteluissa on keskusteltu ensisijaisesti osa-aikaistamisista, sopimustuntien muutoksista sekä toimenkuvamuutoksista.

Osuuskauppa Keskimaa rakentaa Jyväskylän sataman kärkeen uuden saunaravintolan10.5.2021 13:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt päätöksen rakentaa uuden saunaravintolan Jyväskylän sataman kärkeen. Rakentaminen alkaa kesäkuussa 2021 ja saunaravintola avataan yleisölle alkukesällä 2022. Saunaravintolarakennuksen tiloihin suunnitellaan uniikkia ravintolaa, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Hanke on merkittävä kehitysaskel Jyväskylän ja Keski-Suomen matkailulle.

Uusi Rosso Jyväskylä avataan torstaina 13.5.20217.5.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa Jyväskylän keskustaan uuden Rosso Jyväskylän helatorstaina 13.5.2021. Uusi Rosso on päivitetty 2020-luvulle niin miljöön, palvelun kuin makujenkin osalta. Asemakadulla katutasossa sijaitseva yli 400 neliöinen ravintola tarjoaa asiakaspaikat parhaimmillaan yli 170 asiakkaalle. Toukokuussa Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut yt-neuvottelut koskien Rosso Kirkkopuiston mahdollista lakkauttamista.

Kutsu medialle: Osuuskauppa Keskimaa kertoo uutisia Jyväskylän Satamankärjen hankkeesta7.5.2021 09:01:28 EEST | Tiedote

Aika: Maanantaina 10.5.2021 klo 12.30 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tiedotustilaisuuteen maanantaina 10.5.2021 klo 12.30. Tilaisuudessa kerrotaan uutisia Osuuskauppa Keskimaan Satamankärjen saunaravintolan hankkeesta. Ilmoittaudu tilaisuuteen ma 10.5. klo 9:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi. Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Lämpimästi tervetuloa!