Keskimaa investoi autonpesupalveluiden kehittämiseen – Äänekosken ABC-autopalvelualue uudistuu kokonaisvaltaisesti

Osuuskauppa Keskimaa investoi autonpesukauppaan. Kevään aikana Keskimaa on avannut uuden ABC Carwash -palvelun Prisma Palokankeskuksen yhteyteen. Äänekosken ABC-autopalvelualue uudistetaan kokonaisvaltaisesti autopesupalvelun ja mittarikentän osalta kesän jälkeen.

Uusi ABC Carwash Prisma Palokankeskus on avattu Jyväskylässä. Kuva: Janne Nybacka / Keskimaa

Äänekosken ABC Carwash -autopesupalveluihin tehdään kokonaisvaltainen uudistus. Kesän jälkeen käynnistyvässä uudistuksessa peruskorjataan pesuhallikiinteistö sisä- ja ulkopintojen osalta, uusitaan autonpesukone ja päivitetään ABC-ilme. Lisäksi ABC-aseman mittarikentän jakelumittarit sekä maksuautomaatit uudistetaan.

− Äänekosken ABC-autopalvelualueen yli 10 vuotta vanha autopesukone alkaa olla käyttöikänsä päässä ja myös pesuhalli vaatii perusteellista kunnostusta. Uudistamme Äänekosken ABC autopalvelualueen kokonaisuuden mittarikenttää myöten ja raikastamme myös ulkoisen ilmeen. Haluamme tarjota asiakkaillemme entistä sujuvamman mobiiliasioinnin nykyaikaisilla laitteilla, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

Äänekosken ABC-autopalvelualueen uudistuksen on määrä valmistua vuoden loppuun mennessä. Kokonaisinvestointi ABC Carwashin ja ABC polttonestejakelun osalta ovat lähes 350 000 euroa.

Uusi ABC Carwash Prisma Palokankeskus on avattu

Prisma Palokankeskuksen ABC-autopalvelualueelle on avattu uusi ABC Car Wash-palvelu.
− Ostimme vuoden alussa Prisman sivupysäköintialueella sijaitsevan pesuhallin Keskimaan omistukseen. Kevään aikana olemme uusineet kokonaan autonpesulaitteiston, kunnostaneet rakennuksen sisäosat ja tuoneet halliin ABC-ilmeen. Tämän vuoden kuluessa viimeistelemme vielä hallin ulkoisen ilmeen ja hintanäytöt. Tämä meidän uusin autonpesuyksikkömme vastaa asiakkaidemme toiveisiin autonpesupalvelujen lisäämisestä Palokan alueella, Tervanen kertoo.

ABC Carwash Prisma Palokankeskuksen kokonaisinvestointi on ollut noin 300 000 euroa.

Keskimaa on investoinut viime vuosina merkittävästi autonpesupalveluihin. Viime vuonna Keskimaa rakennutti kahden pesukoneen autonpesuhallin Prisma Keljonkeskukseen ja toissa vuonna uudistettiin ABC Palokan liikennemyymälän yhteydessä oleva autonpesupiste.

− Autonpesukauppa kehittyy ja kasvaa. Haluamme tarjota asiakkaillemme uusimman autonpesuteknologian mukaiset sujuvat autonpesuratkaisut ja kasvattaa autonpesupalveluja asiakkaidemme odotusten mukaisesti, Tervanen summaa.

Osuuskauppa Keskimaa, Heikki Tervanen, liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa maksaa kesäkuussa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa yli 5,5 M€12.5.2021 12:50:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa Keskimaan asiakasomistajille ylijäämänpalautusta vuoden 2020 tuloksesta. Ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna yhteensä yli 5,5 miljoonaa euroa. Lisäksi kevätkokouksessa todettiin, että Osuuskauppa Keskimaa valmistautuu vaalisyksyyn. Keskimaalle valitaan vaaleissa uusi edustajisto seuraavaksi nelivuotiskaudeksi.

Jyväskylän Sokoksen yt-neuvottelut päättyneet – vaikutukset ennakoitua pienemmät11.5.2021 14:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan Sokos Jyväskylään kohdistuneet yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet. Neuvottelut koskivat Sokoksen vakituisia työntekijöitä, yhteensä 44 henkilöä. Yt-neuvottelujen lopputulos vaikuttaa yhteensä 25 henkilöön. Lomautuksien ja irtisanomisien sijaan neuvotteluissa on keskusteltu ensisijaisesti osa-aikaistamisista, sopimustuntien muutoksista sekä toimenkuvamuutoksista.

Osuuskauppa Keskimaa rakentaa Jyväskylän sataman kärkeen uuden saunaravintolan10.5.2021 13:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt päätöksen rakentaa uuden saunaravintolan Jyväskylän sataman kärkeen. Rakentaminen alkaa kesäkuussa 2021 ja saunaravintola avataan yleisölle alkukesällä 2022. Saunaravintolarakennuksen tiloihin suunnitellaan uniikkia ravintolaa, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Hanke on merkittävä kehitysaskel Jyväskylän ja Keski-Suomen matkailulle.

Uusi Rosso Jyväskylä avataan torstaina 13.5.20217.5.2021 13:00:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa Jyväskylän keskustaan uuden Rosso Jyväskylän helatorstaina 13.5.2021. Uusi Rosso on päivitetty 2020-luvulle niin miljöön, palvelun kuin makujenkin osalta. Asemakadulla katutasossa sijaitseva yli 400 neliöinen ravintola tarjoaa asiakaspaikat parhaimmillaan yli 170 asiakkaalle. Toukokuussa Osuuskauppa Keskimaa on aloittanut yt-neuvottelut koskien Rosso Kirkkopuiston mahdollista lakkauttamista.

Kutsu medialle: Osuuskauppa Keskimaa kertoo uutisia Jyväskylän Satamankärjen hankkeesta7.5.2021 09:01:28 EEST | Tiedote

Aika: Maanantaina 10.5.2021 klo 12.30 Paikka: Teams Tervetuloa Osuuskauppa Keskimaan tiedotustilaisuuteen maanantaina 10.5.2021 klo 12.30. Tilaisuudessa kerrotaan uutisia Osuuskauppa Keskimaan Satamankärjen saunaravintolan hankkeesta. Ilmoittaudu tilaisuuteen ma 10.5. klo 9:00 mennessä: suvi.elonheimo-tikkanen@sok.fi. Lähetämme Teams-kutsun kaikille ilmoittautuneille. Lämpimästi tervetuloa!