Keskimaa rekrytoi lähes 800 kesätyöntekijää

Osuuskauppa Keskimaa työllistää kesällä 2019 lähes 800 kesätyöntekijää myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Noin puolet pesteistä on Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 15–17-vuotiaille nuorille. Haku kesätöihin on käynnissä nyt.

Keskimaa on Keski-Suomen suurin yksityinen työnantaja, ja samalla on monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään.

− Etsimme kesäksi joukkoihimme uusia, palveluhenkisiä tekijöitä kaikille toimialoillemme Keski-Suomessa. Meillä on työtä sekä kokeneemmille ammattilaisille että työelämässään ensiaskeleita ottaville nuorille. Tavoitteenamme on tarjota jokaiselle meille töihin kesäksi tulevalle nuorelle mahdollisuus oppia työelämätaitoja, sekä hyvä ensimmäinen kokemus työelämästä, kertoo Keskimaan henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg.

Kesäksi 2019 on tarjolla yhteensä noin 800 kesätyöpaikkaa, joista reilu puolet Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluohjelmassa. Tutustu työelämään ja tienaa on kahden viikon mittainen kesäharjoittelujakso 15–17 -vuotiaille peruskoululaisille ja lukiolaisille, jotka eivät ole aiemmin olleet Keskimaalla töissä.

Keskimaan kesätyöpaikkoja on tarjolla jokaisella paikkakunnalla, jolla Keskimaalla on liiketoimintaa eli Hankasalmella, Joutsassa, Jyväskylässä, Jämsässä, Jämsänkoskella, Kangasniemellä, Kannonkoskella, Karstulassa, Keuruulla, Kivijärvellä, Konginkankaalla, Konnevedellä, Kuhmoisissa, Kyyjärvellä, Laukaassa, Multialla, Muuramessa, Petäjävedellä, Pihtiputaalla, Saarijärvellä, Suolahdessa, Toivakassa, Uuraisilla, Viitasaarella ja Äänekoskella.

− Aiempien vuosien tapaan odotamme runsaasti kesätyöhakemuksia. Käytämme kesärekrytoinnissa ryhmähaastatteluja, joiden avulla pystymme tapaamaan aiempia vuosia enemmän hakijoita. Lisäksi kokeilemme majoitus- ja ravintola-alan kesätöitä varten aivan uusia keinoja nuorten haastatteluihin, ja järjestämme speed dating -haastatteluita osaan tehtävistä, jatkaa Kaisamaria Thusberg.

S-ryhmä on eniten nuoria työllistävä yritysryhmä Suomessa. Kokonaisuudessaan S-ryhmä palkkaa Suomessa noin 14 000 kesätyöntekijää tämän vuoden kesälle. S-ryhmä ja Keskimaa ovat aiempien vuosien tapaan myös tänä vuonna vahvasti mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Vastuullinen kesäduuni on Oikotie Työpaikkojen luotsaama kampanja, joka haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja. Lisäksi toteutamme laajan kumppanijoukon kanssa Nuori Mieli Työssä -hanketta, jossa etsitään keinoja kehittää työelämää nuorten näkökulmasta.

− Kaupan ala on silta työelämään. Keskimaan ammattilaiset eri toimipaikoissamme odottavat kesätyöntekijöitä innolla ja ottavat uudet tekijät vastaan avoimin mielin, tiedämmehän kaikki, että heistä kasvaa meille tulevaisuuden tekijöitä ja työkavereita, toteaa Kaisamaria Thusberg.

Hakuaika Keskimaan kesätöihin on 7.1.–28.2.2019. Kesätöitä haetaan osoitteessa www.keskimaa.fi/kesatyo

Lisätietoja
Osuuskauppa Keskimaa, henkilöstöjohtaja Kaisamaria Thusberg, 040 752 5590, kaisamaria.thusberg@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 600 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta16.9.2019 09:45:48 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.