Keskimaa tekee yhteistyötä yli 120 keskisuomalaisen lähituottajan kanssa

Lähialueen pienet ja suuret elintarvikealan yritykset ovat Osuuskauppa Keskimaalle merkittäviä yhteistyökumppaneita. Keskimaan kaupoissa myytiin viime vuonna omalla toimialueellamme valmistettuja tuotteita 22,7 miljoonalla eurolla. Keskimaa järjestää toimipaikoissaan 16.−18.5.2019 Ruokaa läheltäsi -lähituottajatapahtuman, jossa yli 60 lähituottajaa esittelee tuotteitaan. Päätapahtumapaikkana on Prisma Seppälä.

Lähiruoan arvostuksen kasvun myötä asiakkaat toivovat ja odottavat omalta kaupaltaan entistä parempia paikallisten tuotteiden valikoimia. Keskimaa tekee yhteistyötä yli 120 paikallisen elintarvikealan yrityksen kanssa. Keskimaan valikoimissa on noin 2 000 keskisuomalaista tuotetta, joita on tarjolla 59 toimipaikassamme. Lisäksi Keskimaan ruokaravintolat ja ABC-liikennemyymälät käyttävät paikallisia raaka-aineita lounas- ja à la carte -listoillaan.

− Keskimaa on ollut lähituottajien vahva kumppani jo pitkään. Kilpailu on kovaa tuote- ja tuottajamarkkinoilla, joten pyrimme parhaamme mukaan auttamaan paikallisia toimijoita yhteistyön aloittamisessa ja kaikissa vastaantulevissa asioissa. Osuuskaupan näkökulmasta tarkasteltuna olemme alueellinen toimija ja meidän tehtävänä on huolehtia paikallisesta hyvinvoinnista. Näin ollen meille on hyvin luontaista, että lähituottajat näkyvät ja kuuluvat myymälöissämme, kertoo toimialajohtaja Reima Loukkola.

Keskimaa haluaa myös panostaa siihen, että lähituottajien tuotteet erottuvat myymälöissä jatkossa paremmin. Kaikki lähituottajien tuotteet merkitään ruokakaupassa uudella ’Ruokaa läheltäsi’ -merkinnällä hyllyn reunassa, jotta asiakkaat löytävät paikalliset tuotteet paremmin.

− Lähituottajien tuotteet ovat tärkeitä asiakkaille. Asiakkaat ovat kiinnostuneita alkuperästä ja on hyvin monen asiakkaan arvojen mukaista kannattaa paikallisia tuottajia ostamalla heidän erinomaisia ja laadukkaita tuotteitaan. Meiltä saat laajimman lähituottajien tuotevalikoiman Keski-Suomessa, Loukkola korostaa.

16.–18.5.2019 järjestettävä Ruokaa läheltäsi -tapahtuma tarjoaa asiakkaille laajan kattauksen lähituottajien valikoimia. Ruokaa läheltäsi -tapahtuman päätapahtumapaikkana on Prisma Seppälä, jossa tapahtuma on järjestetty ensimmäisen kerran vuonna 2016.

− Olemme kutsuneet lähituottajia Ruokaa läheltäsi -tapahtumaan esittelemään paikallisia tuotteita toimipisteisiimme. Haluamme tarjota lähituottajille torimaisen tapahtuman, jossa he pääsevät kertomaan tuotteista asiakkaillemme. Prisma Seppälässä on viikonlopun aikana yli 40 lähituottajaa esittelemässä tuotteitaan, kertoo Prisma Seppälän johtaja Mikko Junttila.

Lähituottajat ovat näkyvästi esillä myös ravintoloissamme, kun torstaina 16.5. lähituottajat esittelevät tuotteitaan lounasaikaan Buffa Seppälässä, Paviljonki Ravintoloissa, ravintola Trattoria Aukiossa sekä Revolution-ravintolassa. Lisäksi torstaipäivän lounaat on tehty lähituottajien raaka-aineista.

Lisätietoa Keskimaan Ruokaa läheltäsi -kampanjasta: iloauttaa.fi/lahiruoka

Lisätietoja

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042
Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Junttila, Prisma- ja Terra-johtaja, 010 767 3101

Ruthin leipomo on yksi keskisuomalaisista lähituottajista, jonka kanssa Keskimaa tekee tiivistä yhteistyötä. Kuvassa Ruthin leipomon Markku Mäkinen.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keskimaa työllistää lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan Iloa auttaa -hyväntekeväisyyskampanjassa äänestettiin liikkumisen ja leikkimielen puolesta16.9.2019 09:45:48 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo kolmannen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna asiakasomistajilta kysyttiin mielipidettä lahjoituskohteesta. 18.8. päättyneeseen äänestykseen osallistui lähes 8 000 asiakasomistajaa. Eniten ääniä keräsi Liikkumista ja leikkimieltä -teema.

Keskimaan S-market Kolmikulmaan ja S-market Kuokkalaan mittavat myymäläuudistukset13.8.2019 10:12:40 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Kolmikulman ja S-market Kuokkalan Jyväskylässä. Molemmat S-marketit remontoidaan uudistuneen S-market -ilmeen mukaisiksi myymälöiksi. Myymäläuudistuksessa kaikki myymäläkalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Remonttityöt alkavat elokuun lopulla. S-marketien uudistuksien myötä tavoitteena on tarjota asiakkaille entistä parempi ostokokemus.