Keskimaalle 25. S-market – S-market Tourula avataan torstaina

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden S-marketin Tourulaan, Jyväskylän keskustan tuntumaan torstaina 11.3.2021. Uudessa reilun 1000 neliön myymälässä korostuu asiakkaiden toiveet niin valikoiman kuin palveluiden osalta. Uusi myymälä työllistää kymmenen vakituista työntekijää.

Uusi S-market Tourula työllistää kymmenen vakituista työntekijää. Kuva: Max Steffansson / Keskimaa

Torstaina 11.3.2021 avattava S-market Tourula sijaitsee osoitteessa Tourulantie 11, Isku-huonekaluliikkeen vieressä. Kaupan palveluiden ja valikoimien suunnittelussa on kuunneltu alueen asukkaiden toiveita. Yli 900 asiakastoiveessa korostuivat mm. take away -tuotteet, paistopiste, lämminhenkinen palvelu, laadukas hedelmä- ja vihannesosasto sekä ruoan verkkokaupan palvelut.

– S-market Tourulassa haluamme tarjota kasvavalla Kankaan alueella helpon ja nopean asiointimahdollisuuden. Myymälän valikoima on suunniteltu asiakkaiden toiveita kuunnellen, erityisesti yhden-kahden hengen kaupunkilaistalouksia sekä alueella työssäkäyviä ajatellen, toteaa S-market Tourulan marketpäällikkö Mikko Romo.

– Olemme toteuttaneet kaikki vahvimmin esiin nousseet toiveet. Varsin kattavissa valikoimissamme korostuvat laaja hedelmä- ja vihannesosasto sekä take away -tuotteet. Hyllyn päädystä on kätevä napata matkaan vaikkapa Itsudemon sushirasia tai täytetty patonki. Lisäksi meiltä löytyy mehukone, salaattibaari ja paistopiste. Meillä on myös käytössä ruoan uusi verkkopalvelu S-kaupat.fi, josta voi kätevästi tilata ruoat ennakkoon ja noutaa sovittuna aikana noutopisteestä, Romo täydentää.

Vastuullisia valintoja myymäläkalusteissa ja rakennusmateriaaleissa

Keskimaa on sitoutunut kehittämään liiketoimintansa ympäristövaikutuksia ja tukemaan ekologisesti vastuullista toimintaa. Hiilijalanjäljen ja kulutuksen pienentämiseksi energianhankintaa ja -käyttöä on optimoitu myös S-market Tourulan kalustevalinnoissa, joissa suositaan ovellisia kylmäkalusteita, jotka toimivat energiatehokkaalla waterloop-tekniikalla. Myymälän kalustamisessa on hyödynnetty osittain käytettyjä kalusteita, kuten pullonpalautusautomaatti, osa kuivatavaroiden hyllyistä, opastefriisit sekä toimistokalusteet.

Rakennusmateriaalien osalta myymälässä on käytetty lattiamateriaalina Active-laattaa, joka tuhoaa ympäristöstään bakteereja, viruksia ja ilmansaasteita sekä poistaa myös hajuja. Laatan pinnan kanssa kosketuksissa olevat bakteerit ja virukset tuhoutuvat 99,9 % tehokkuudella.

Historiallisesti merkittävä avaus

Sijainniltaan S-market Tourula on loistavien kulkuyhteyksien varrella. Kauppaan pääsee helposti niin kävellen, pyörällä kuin autolla. Liikekiinteistön pysäköintialueelle on saatu lähes tuplasti lisätilaa asiakaspysäköintiin, kun henkilökunnan parkkipaikkoja on siirretty kiinteistön toiselle puolelle, Ailakinkadulle.

− Olemme päässeet avaamaan viimeksi yli 10 vuotta sitten uuden myymälän uudessa toimintaympäristössä, joten tämä on meille historiallisesti todella merkittävä avaus. Uskomme vahvasti alueen mahdollisuuksiin ja sijaintiin keskustan ja Seppälän välimaastossa. S-market Tourula on Keskimaan alueen 25. S-market, Osuuskauppa Keskimaan ryhmäpäällikkö Jarno Minkkinen iloitsee.

S-market Tourula avaa ovensa torstaina 11.3.2021 klo 10. Koronatilanteen vuoksi myymälässä ei järjestetä erillistä avajaistilaisuutta. Jatkossa S-market Tourula palvelee asiakkaita laajoin aukioloajoin, arkisin ja lauantaisin klo 7–23, sunnuntaisin klo 9–23.

Osuuskauppa Keskimaa, Mikko Romo, marketpäällikkö, 010 767 5223, mikko.romo@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaa avaa ravintoloitaan – kahdeksan ruokaravintolaa ja kaikki seitsemän ABC-liikennemyymäläravintolaa auki 19.4. lähtien16.4.2021 15:09:47 EEST | Tiedote

Kuuden viikon ravintolasulku päättyy Suomessa 18.4.2021. Viranomaisten linjauksen mukaan ravintolat avataan asteittain ravintolatyypistä ja epidemiatilanteesta riippuen. Keskimaa avaa maanantaina 19.4. osan ruokaravintoloistaan ja kaikki ABC-liikennemyymäläravintolat asiakkailleen. Tiukkojen aukiolorajoitusten myötä avattavien ravintoloiden määrä jää suunniteltua pienemmäksi.

S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan – Trattoria Aukio valittiin vuoden 2020 Trattoria-ravintolaksi14.4.2021 15:43:57 EEST | Tiedote

Jyväskylässä Solo Sokos Hotel Paviljongin yhteydessä toimiva ravintola Trattoria Aukio on palkittu S-ryhmän ravintoloiden vuoden 2020 Trattoria-ravintolana. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakas-tyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.

S-market Lievestuore uudistuu – uusi sisäänkäynti ja parkkipaikan laajennus6.4.2021 11:35:00 EEST | Tiedote

S-market Lievestuoreen kokonaisvaltainen uudistus toteutetaan kevään ja alkukesän aikana. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi, kaikki vanhat kylmäkalusteet uusitaan, myymälään rakennetaan uusi sisäänkäynti ja myös pysäköintialuetta laajennetaan. Mittavassa hankkeessa myös kiinteistötekniikkaa uudistetaan lämmitysjärjestelmän ja ilmastoinnin osalta. Uudistustyöt ovat alkaneet maalis–huhtikuun vaihteessa ja myymälän osalta remontti valmistuu juhannukseen mennessä.

Keskimaa palkitsi vuoden 2020 esimiehet arvoperusteisesti26.3.2021 14:10:35 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden esimiehet 2020 on valittu. Poikkeuksellisen haastavan vuoden 2020 esimiehet palkittiin Keskimaan uusien arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2020 esimiehet ovat palvelupäällikkö Maria Niemi Prisma Keljosta, myyntipäällikkö Sanna Hella Prisma Seppälästä, ravintolapäällikkö Tomi Turunen Buffa Seppälästä ja marketpäällikkö Sami Saavalainen S-market Hankasalmelta.

S-market Tikkakoski uudistui avaraksi ja nykyaikaiseksi18.3.2021 09:05:00 EET | Tiedote

S-market Tikkakosken syksyllä alkanut mittava uudistus on valmistunut. Myymälän yleisilme on avartunut huomattavasti, myymäläkalusteet ja kiinteistön tekniikkaa on uusittu energiatehokkuus huomioiden. Lisäksi myymälän valikoimia on laajennettu asiakkaita kuunnellen. S-market Tikkakoskelle on avattu myös uusi ruoan verkkokauppapalvelu, jossa ruoat voi tilata S-kaupat.fi -palvelusta ja noutaa valmiiksi kerättyinä sovittuna ajankohtana.