Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.2020

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Yksi 1.7.2020 avattavista ravintoloista on Jalo Kitchen & Lounge. Kuva: Tomi Tuuliranta

Osuuskauppa Keskimaan avasi kesäkuun alussa seitsemän ravintolaa Jyväskylässä sekä kaikkien ABC-asemien ravintolapalvelut. Keskimaa on päättänyt avata lähes kaikki loput ruokaravintolansa 1.7.2020 sekä Original Sokos Hotel Alexandran palveluineen.

1.7.2020 avattavia ravintoloita ovat Original Sokos Hotel Alexandran yhteydessä toimivat ravintolat Jalo Kitchen & Lounge sekä Frans & Sandra hotellin aamiais- ja lounasravintola Franseskan palvelujen lisäksi. Näiden lisäksi molemmat Jyväskylän Rossot, Rosso Jyväskeskus ja Rosso Kirkkopuisto, avataan. Lounasravintola Buffa Seppälä on avattu jo lähes normaaliin toimintaan 22.6.2020, heti kun buffetpöytien tarjoilut mahdollistettiin.

− Näkymät ovat nyt huomattavasti valoisammat kuin vielä toukokuun lopulla, kun teimme päätöksiä kesäkuun alun ravintoloiden avauksista. Kesän alussa meidän tavoitteemme oli avata laajemmin hotelli- ja ravintolatoimintaa vasta syyskuun alussa. Ravintoloihin kohdistuneiden koronarajoituksien asteittainen purkaminen on vaikuttanut positiivisesti nyt tehtyihin avauspäätöksiin, toteaa Osuuskauppa Keskimaan matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja Pasi Kunelius.

− Kesäkuun alku on lähtenyt avatuissa ravintoloissa ja myös Solo Sokos Hotel Paviljongissa positiivisella vireellä käyntiin. Aurinkoinen ja lämmin sää on houkutellut ihmisiä liikenteeseen ja asiakkaat ovat voineet hyödyntää terassien asiakaspaikkoja. Ravintoloiden ja toisen hotellimme avauksella on myös suuri vaikutus kesälomamatkailun mahdollisuuksiin Jyväskylässä, Kunelius lisää.

Toistaiseksi Keskimaan ravintoloista kiinni jäävät vielä yökerhot BRA ja Freetime. Kahvila-ravintola VENNin tiloja hyödynnetään ravintola Revolutionin asiakaspaikkoina toistaiseksi, myös ravintola Green Egg pysyy vielä toistaiseksi suljettuna. Messu- ja kongressikeskus Paviljongin ravintolatoimintaa pyörittävä Paviljonki Ravintolat jää odottamaan edelleen Paviljongin toiminnan käynnistymistä.

Asiakasturvallisuus ja hygieniasta huolehtiminen on ensiarvoisen tärkeää

Kaikissa Keskimaan ravintoloissa ja hotelleissa noudatetaan tehostettua hygieniaa ja turvallista asiointia edistäviä ratkaisuja. Henkilökunnalla on tarkka ohjeistus henkilökohtaisesta hygieniasta huolehtimiseen. Tärkeässä roolissa on myös asiakkaiden opastaminen turvalliseen asiointiin. Sitä tehdään muun muassa sähköisten infonäyttöjen, lattiatarrojen, julisteiden ja opastusvideoiden avulla. Ravintoloiden ja hotellien palvelutiskeille on asennettu kaupoista tutut suojapleksit ja asiakkaille on tarjolla käsidesiä.

− Olemme halunneet ottaa mahdollisimman hyvin kaikki turvalliseen asiointiin ja työskentelyyn liittyvät toimet huomioon. Toimimalla vastuullisesti ja kehottamalla myös asiakkaitamme huomioimaan hygienian ja turvavälien tärkeyden, haluamme osaltamme välittää, että kannamme vastuun yhteisestä hyvinvoinnista. Turvallisuuden tunne on nyt ensiarvoisen tärkeää, Kunelius täsmentää.

Osuuskauppa Keskimaa, Pasi Kunelius, matkailu- ja ravitsemisalan toimialajohtaja, pasi.kunelius@sok.fi, puh. 010 767 3060

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan tulos jäämässä merkittävästi edellisestä vuodesta − henkilökunta ansaitsee erityiskiitoksen haastavan vuoden osalta21.10.2020 11:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-syyskuun liikevaihto oli 467,1 miljoonaa euroa. Liikevaihto laski 1,0 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−syyskuun tulos ennen veroja oli 9,0 miljoonaa euroa ja operatiivinen tulos 9,1 miljoonaa euroa, mikä on 7,6 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Kasvua on tullut päivittäistavarakaupasta, kun taas matkailu- ja ravitsemiskauppa on laskenut ennennäkemättömästi. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän merkittävästi edellisestä vuodesta ja päätyvän noin 11 miljoonan euron tasolle.

Yli 130 hakemusta Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskohteiksi20.10.2020 09:50:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Keskimaa etsi syksyn aikana kohteita, jotka pystyvät omalla toiminnallaan auttamaan ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Hakemuksia tuli yli 130 taholta. Yhteistyön rakentaminen on käynnissä ja avustuskohteista päästään kertomaan tarkemmin marraskuussa.

S-market Tikkakoskelle kokonaisvaltainen myymäläuudistus verkkokauppapalvelu huomioiden12.10.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa S-market Tikkakosken. S-marketin myymäläilme päivitetään uuden S-market konseptin mukaiseksi ja samalla kaikki vanhat kalusteet uusitaan kylmäkalusteita myöten. Uudistus mahdollistaa valikoimien laajentamisen sekä ruoan verkkokaupan taustatoimintojen kehittämisen. Uudistustyöt alkavat osittain jo syksyllä 2020, remontti valmistuu kokonaisuudessaan maaliskuussa 2021.

Sale Toivakka uudistuu kokonaisvaltaisesti – S-ryhmän uusi pienmyymäläkonsepti Toivakkaan22.9.2020 09:58:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa uudistaa Toivakan Salen syksyn 2020 aikana. Kokonaisvaltaisen tilojen muokkaamisen myötä myymälään saadaan lisää tilaa, mikä mahdollistaa myös valikoimien laajentamisen. Sale Toivakka on yksi ensimmäisistä myymälöistä Suomessa, joka uudistetaan S-ryhmän uuden pienmyymäläkonseptin mukaiseksi Sale-myymäläksi. Remontti valmistuu joulukauppaan.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja käynnistyy lahjoituskohteiden haulla – tänä vuonna autetaan ihmisiä kohtaamaan toisensa24.8.2020 09:15:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä vuonna halutaan auttaa ihmisiä kohtaamaan turvallisesti toisensa. Keskimaa etsii nyt erilaisia kohteita ja organisaatioita, jotka haluavat omalla toiminnallaan auttaa ihmisiä kohtaamaan toisensa ilolla. Lahjoituksen kokonaissumma on euro jokaista Keskimaan asiakasomistajaa kohti eli noin 135 000 euroa.