Keskimaan edustajiston syyskokouksen henkilövalinnat

Osuuskauppa Keskimaan uusi edustajisto kokoontui syyskokoukseen torstaina 25.11.2021. Edustajiston syyskokouksessa valittiin hallintoneuvosto seuraavalle kaudelle. Hallintoneuvostoon kuuluu 21 jäsentä, joista 1/3 on vuosittain erovuorossa.

Osuuskauppa Keskimaan edustajiston syyskokouksessa 25.11.2021 valittiin hallintoneuvosto vuodelle 2022. Hallintoneuvoston erovuoroisista valittiin uudelle kaudelle 2022–2024 Jyväskylästä Riitta-Maija Hautamäki, Sami Kettunen, Ilkka Pernu ja Anna-Leena Sahindal sekä pohjoiselta alueelta Minna Lappalainen. Uutena hallintoneuvoston jäsenenä aloittaa pohjoiselta jäsenalueelta Tommi Lunttila Äänekoskelta. Lunttila on toiminut vuodesta 2017 Keskimaan edustajiston jäsenenä. Osuuskauppa Keskimaan esimiesten edustajaksi hallintoneuvostoon kaudelle 2022–2024 on valittu Keskimaan esimiesten keskuudesta S-market Pihtiputaan marketpäällikkö Ritva Kumpulainen. Eteläiseltä jäsenalueelta ei ollut tänä vuonna erovuoroisia hallintoneuvoston jäseniä.

Osuuskauppa Keskimaan tilintarkastajana vuonna 2022 jatkaa KPMG Oy, päävastuullisena Johanna Gråsten, KHT.

Keskimaan hallintoneuvosto vuonna 2022

Hanho Maria, Keuruu

Hautamäki Hanna, Petäjävesi

Hautamäki Riitta-Maija, Jyväskylä

Honkanen Jorma, Jämsä

Hovikoski Mervi, Jyväskylä

Jormakka Erkki, Hankasalmi

Kettunen Sami, Jyväskylä

Kumpulainen Ritva, Viitasaari (esimiesten edustaja)

Kyrö Mika, Jämsä

Lappalainen Minna, Kannonkoski

Lunttila Tommi, Äänekoski

Penttinen Henna, Ääneskoski

Pernu Ilkka, Jyväskylä

Peura Timo, Jyväskylä

Pouta Petri, Jyväskylä

Rautiainen Timo, Jyväskylä

Saarimäki Reetta, Muurame

Sahindal Anna-Leena, Jyväskylä

Timperi Kati-Erika, Jyväskylä

Weijo Ahti, Luhanka

Venemies Mikko, Jyväskylä (henkilöstön edustaja)

Kuva: Anne Kalliola

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Sataman Viilun visuaalinen ilme on valmistunut – henkilökunnan rekrytointi alkaa28.1.2022 10:05:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan satamaravintola Sataman Viilun rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Viilun visuaalista ilmettä ja liikeideaa on työstetty samaan tahtiin valmistuvan rakennuksen kanssa. Satamaravintolan tiloihin rakennetaan uniikkia ravintolaa, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Henkilökunnan rekrytointi käynnistetään viikonloppuna ja kohteen aktiivinen myyntityö alkaa helmikuussa. Sataman Viilu avataan yleisölle alkukesällä 2022.

Odotettu kauneuden erikoisliike Emotion Seppälä avataan26.1.2022 11:15:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden kauneuden erikoisliikkeen, Emotion Seppälän, torstaina 27.1.2022. Myymälä sijaitsee Prisma Seppälän kiinteistössä, uudistuneen Parturi-kampaamo Seppälän viereisessä liiketilassa. Emotion on yhteydessä parturi-kampaamon palveluihin, joten myös kampaamopalvelut hiustenhoitotuotteineen löytyvät palveluvalikoimasta laajan kosmetiikkavalikoiman lisäksi. Emotion Seppälä on 38. Emotion-ketjun myymälä Suomessa.

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä – kesätyöhaku on nyt käynnissä21.1.2022 09:10:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2022 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä edellisvuosien tavoin työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita. Keskimaan kesätyöt ovat monipuolista asiakaspalvelutyötä myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on parhaillaan käynnissä, päättyen 6.2.2022. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku alkaa myöhemmin keväällä.

Keskimaa aloittaa terveysturvallisuussyistä YT-neuvottelut koskien Sale Hankasalmen mahdollista myymälän sulkemista17.1.2022 15:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koskien Sale Hankasalmen mahdollista liiketoiminnan lopettamista ja myymälän sulkemista. Neuvottelujen taustalla on kiinteistön heikko kunto ja siihen liittyvät terveysturvallisuussyyt. Neuvottelut koskevat yhteensä kuutta henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Sale Hankasalmen myymälä päädytään sulkemaan.

Keskimaan sähköautojen ABC-latausverkosto laajenee Joutsaan14.1.2022 10:45:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa perjantaina 14.1.2022 Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen sähköautojen suurteholatausaseman. Keväällä 2021 käynnistynyt S-ryhmän valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on edennyt nopeasti ympäri Suomen. Keskimaan ensimmäinen 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avattiin Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen marraskuussa 2021. Joutsan avauksen jälkeen Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee Viitasaarelle.