Keskimaan ja Uuraisen kunnan yhteinen elinvoimahanke etenee

Osuuskauppa Keskimaa ja Uuraisten kunta allekirjoittivat yhteistyösopimuksen Uuraisten elinvoimahankkeesta kesällä 2021. Hankkeen myötä Uuraisten keskustaan käynnistettiin kaavoitus uuden liikekiinteistön rakentamiseksi. Keskimaa on aloittanut uuden päivittäistavarakaupan sekä ABC-automaattiaseman suunnittelun kaavoitettavalle tontille.

Ilmakuva Uuraisten taajama-alueesta. Uusi päivittäistavarakauppa on kaavoitettu urheilukentän viereiselle tontille. Kuva: Uuraisten kunnan arkisto.

Osuuskauppa Keskimaa on tehnyt Uuraisten kunnan kanssa sopimuksen uuden päivittäistavarakaupan rakentamisesta Uuraisten keskustaan kaavoitetulle tontille. Yhteistyösopimuksen aikataulun mukaisesti kaavamuutos on laitettu vireille elokuussa 2021 ja kaavamuutoksen odotetaan valmistuvan vuoden 2022 loppuun mennessä.

− Olemme työstäneet suunnitelmia uuden päivittäistavarakaupan rakentamiseksi Uuraisille. Tähtäämme siihen, että suunnitelmat ovat valmiina, kun kaava vahvistetaan. Tämän jälkeen pääsemme pyytämään urakkatarjouksia ja päättämään hankkeen toteuttamisesta ja laajuudesta, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Vesa Kyllönen.

Osuuskauppa Keskimaan nykyinen Sale-liikekiinteistö tarvitsee lisää tilaa ja Keskimaan tahtotila on kehittää palveluita eri puolilla Keski-Suomea paikallisen tarpeen mukaisesti.

− Olemme saaneet paljon kyselyitä ja toiveita kaupan rakentamisen suhteen. Isoin kysymys lienee se, että saadaanko Uuraisille Salen sijaan S-market. Tämä on vielä meillä arvioinnissa, mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun rakentamisluvat ovat kunnossa ja rakentamisen kustannukset tiedossa, niin pääsemme vastaamaan myös tähän kysymykseen, avaa Kyllönen tulevaisuuden suunnitelmia.

Rakentamisen aikataulu on vielä avoin. Aikaisintaan rakentaminen päästään aloittamaan keväällä 2023.

Osuuskauppa Keskimaa, Vesa Kyllönen, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 040 837 5509, vesa.kyllonen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Kaksi Keskimaan esihenkilöä valittiin Ässäpäälliköiksi7.9.2022 11:30:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän valtakunnalliset S-Päällikköpäivät pidettiin Oulussa lauantaina 3.9.2022. Tapahtuma huipentui perinteiseen Ässäpäälliköiden valintaan. Palkittuja oli kaikkiaan 19, joista jopa kaksi palkittua oli Osuuskauppa Keskimaan päällikköä. Ässäpäälliköiksi Keskimaalta valittiin Ravintola Revolutionin ravintolapäällikkö Jukka Puhalainen sekä ABC Hirvaskankaan liikennemyymäläpäällikkö Olli Kinnunen. Ässäpäälliköiksi valitaan erityisen ansioituneita päälliköitä S-ryhmän yrityksistä.

Keskimaa aloittaa muutosneuvottelut koskien Kodin Terran mahdollista liiketoiminnan lopettamista ja myymälän sulkemista5.9.2022 11:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa muutosneuvottelut koskien Kodin Terran mahdollista liiketoiminnan lopettamista ja myymälän sulkemista. Neuvottelujen taustalla ovat tuotannolliset ja taloudelliset syyt sekä yksikön pitkään jatkunut tappiollinen toiminta. Neuvottelut koskevat yhteensä 34 henkilöä, joille pyritään tarjoamaan irtisanomisen vaihtoehtona töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Kodin Terra päädytään sulkemaan.

Hotellien, ravintoloiden ja liikennekaupan kehitys siivitti Keskimaan tuloksen ja liikevaihdon kasvuun − ruokakaupan tulos heikkeni9.8.2022 09:59:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi−kesäkuun liikevaihto oli 346,7 miljoonaa euroa, missä oli kasvua 9,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi−kesäkuun operatiivinen tulos oli 8,3 miljoonaa euroa, mikä on noin 4,2 miljoonaa euroa parempi kuin viime vuonna. Koronarajoituksien purkautuminen näkyy liikevaihdon kasvuna etenkin matkailu- ja ravitsemiskaupassa.