Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaan Kauppa-apu-palvelu laajenee S-marketeihin Tikkakoskelle, Vaajakoskelle ja Viitasaarelle

Jaa

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on nyt laajennettu Tikkakosken, Vaajakosken ja Viitasaaren S-marketeihin. Kauppa-apu-palvelu suunnattiin ensisijaisesti COVID-19-viruksen riskiryhmiin kuuluville henkilöille, mutta jatkossa palvelu on saatavilla kaikille lähialueiden asukkaille. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollistaa hoitaa myös puhelimitse.

S-market Keuruulla Kauppa-apu-palvelu on käynnistynyt jo 8.4.2020. Kuva: Pasi Seppälä / Keskimaa.
S-market Keuruulla Kauppa-apu-palvelu on käynnistynyt jo 8.4.2020. Kuva: Pasi Seppälä / Keskimaa.

Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen myötä kysyntä ruoan verkkokaupan palveluista on kiihtynyt. Osuuskauppa Keskimaassa Kauppa-apu-palvelua on lähdetty kehittämään pikavauhtia puhtaasti asiakkaiden tarpeita ja toiveita kuunnellen. Palvelua on kehitetty aktiivisesti viimeisten viikkojen aikana, joten Kauppa-apu-palvelu on nyt mahdollista laajentaa lähialueiden kaikille asiakkaille. Kauppa-apu toimii niin, että asiakkaan verkkokaupasta valitsemat tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana toimipaikasta. Kauppa-apu-palvelu on nyt saatavilla S-marketeissa Jämsässä, Saarijärvellä, Keuruulla, Tikkakoskella, Vaajakoskella, Viitasaarella ja Äänekoskella. Jyväskylän alueella toimii tehostetusti Kauppakassi-palvelu Seppälän Prismassa ja Mestarin Herkussa.

− Huhtikuun alkupuolella 8.4.2020 käynnistimme Keskimaan Kauppa-apu-palvelun neljällä paikkakunnalla eri puolilla Keski-Suomea. Halusimme ensisijaisesti auttaa ja palvella eri puolilla Keski-Suomea asuvia riskiryhmiin kuuluvia henkilöitä, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

− Palvelu on testattu toimivaksi ja asiakkaidemme palaute on ollut yksinomaa hyvää. Halusimme lähteä viipymättä laajentamaan palvelua niihin S-marketeihimme, jotka taustatiloja uudelleenjärjestelemällä ovat kyvykkäitä ottamaan kokonaisuuden haltuun. Samalla olemme saaneet toiminnot rullaamaan ja resurssit kuntoon, joten meillä on nyt mahdollisuus laajentaa palvelu myös riskiryhmien ulkopuolelle, Loukkola lisää.

Kauppa-apu-palvelulla on myös työllistävä vaikutus, sillä tuotteiden keräilyyn ja palvelun taustatoimintoihin tarvitaan tehtävään perehdytettyjä työntekijöitä myymälän koon ja palvelun kysynnän mukaan. Palvelun mahdollistamiseksi S-marketeihin on saatu avuksi henkilökuntaa Keskimaan muilta toimialoilta, jotka muuten olisivat olleet lomautusuhan alla, kun lähes kaikki Keskimaan ravintolat, toinen hotelleista ja osa ABC-liikennemyymälöistä on suljettuina. Lisäksi asiakaspalvelun ammattilaisia on työllistynyt puhelinpalveluun.

Puhelinpalvelun rooli on keskeinen – lähes puolet tilauksista tehty puhelintukea hyödyntäen

Kauppa-apu-palvelun tilaukset tehdään myymäläkohtaisesti S-ryhmän ruokakauppojen foodie.fi-verkkopalvelun kautta hyödyntäen Kauppa-apu-palvelun lomaketta tai puhelinpalvelua. Tilatut tuotteet joko toimitetaan suoraan asiakkaille yhteistyökumppaneiden toimesta tai tuodaan asiakkaalle myymäläkohtaisesti sovitulle noutopaikalle. Toimipaikoissa on varauduttu hoitamaan noin 100 asiakkaan ostoksien keräilyt viikossa. Kuljetuspalveluista vastaavat paikalliset yhteistyökumppanit.

Kauppa-apu-palvelun yksi olennainen osa on puhelinpalvelu eli call center, jossa on valmius avustaa ruokatilauksen tekemisessä verkkopalvelun kautta tai vastaanottaa tilaus asiakkaalta suoraan puhelimitse.

− Tehtävämme puhelinpalvelussa on auttaa erityisesti iäkkäämpiä asiakkaita tekemään ruokatilauksia. Kaikille netin käyttö ei ole luontaista tai edes mahdollista, joten tämä palvelu ei ole siitä kiinni. Usealle puhelu palveluumme voi olla päivän ainoa sosiaalinen kontakti, joten puheluissa jutellaan välillä myös muitakin kuulumisia, Keskimaan Kauppa-apu-palvelun puhelinpalvelusta vastaava Heidi Turunen toteaa.

− Tilauksista noin puolet ovat tähän mennessä tulleet puhelimitse, jossa olemme joko tehneet tilauksen alusta loppuun asiakkaan puolesta tai sitten avustaneet tilauksen tekemisessä. Keräilykapasiteetti on riittänyt ainakin toistaiseksi erinomaisesti. Olemme täällä valmiina avustamaan asiakkaita parhaamme mukaan, Turunen jatkaa.

Keskimaan toimialueilla, joissa Kauppa-apua ei ole käytössä, riskiryhmien kaupassa asiointia helpotetaan yhteistyökumppaneiden palveluita hyödyntäen. Yhteistyökumppaniverkostoa kehitetään aktiivisesti. Riskiryhmään kuuluvien ja yli 70-vuotiaiden on mahdollista avata poikkeustilanteen ajan Keskimaan Sale-kauppoihin tai S-marketeihin laskutustilejä. Tällä toimintatavalla pyritään varmistamaan riskiryhmien sujuvampi ruokahuolto poikkeustilanteen ajan.

Lisätietoja Keskimaan Kauppa-apu-palvelusta ja tilauslomakkeet löytyvät osoitteesta: sinunetusi.fi/kauppa-apu

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042, reima.loukkola@sok.fi

Kuvat

S-market Keuruulla Kauppa-apu-palvelu on käynnistynyt jo 8.4.2020. Kuva: Pasi Seppälä / Keskimaa.
S-market Keuruulla Kauppa-apu-palvelu on käynnistynyt jo 8.4.2020. Kuva: Pasi Seppälä / Keskimaa.
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Osuuskauppa Keskimaa
Osuuskauppa Keskimaa
Ahjokatu 7
40320 JYVÄSKYLÄ

010 767 3000http://www.keskimaa.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Osuuskauppa Keskimaa

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.

Kodin Terran aukioloaikoja laajennetaan ja puutarhan pop up -myymälät saapuvat marketien pihoihin30.4.2020 10:50:00 EESTTiedote

Kevään saapuminen on saanut pihan ja parvekkeen laittajat liikenteeseen koronasta huolimatta. Kauppa on vilkastunut selvästi Jyväskylän Kodin Terrassa, jossa aukioloaikoja laajennetaan 4.5.2020 alkaen. Kodin Terran puutarhamyymälän lisäksi myös Prismojen Kesäpihat on avattu. Tänä keväänä osa Keskimaan S-marketeista, Saleista ja ABC-liikennemyymälöistä ovat saaneet piha-alueilleen uuden puutarha pop up -myymälän.

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne heijastui Keskimaan alkuvuoden lukuihin voimakkaasti  23.4.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-maaliskuun liikevaihto oli 143,8 miljoonaa euroa, jossa oli kasvua viime vuoteen 1,8 prosenttia. Tammi-maaliskuun operatiivinen tulos oli 1,0 miljoonaa euroa, mikä on noin 1,7 miljoonaa euroa alempi kuin viime vuonna. Kehitystä liikevaihdossa ja tuloksessa selittää merkittävästi maaliskuussa eskaloitunut koronaviruspandemia ja siitä seuranneet vaikutukset Keskimaan liiketoimintaan. Maaliskuun operatiivinen tulos oli miljoona euroa tappiollinen. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan heikkenevän rajusti edellisestä vuodesta.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme