Keskimaan marketkaupan aukioloaikoja laajennetaan poikkeustilanteen vuoksi

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne on kasvattanut ruokahuollon tarvetta kodeissa. Asiakkaiden asiointia helpottaakseen Osuuskauppa Keskimaa laajentaa S-marketien, Prismojen sekä useiden Sale-myymälöiden aukioloaikoja toistaiseksi. Painetta on tullut laajentaa aukioloaikoja erityisesti aamun tuntien osalta.

Viime viikkoina paine kauppojen aukioloaikojen suhteen on kasvanut merkittävästi, kun ruokahuolto on siirtynyt enenemissä määrin koteihin ja tarvittavat ruokamäärät ovat kasvaneet. Näin ollen Keskimaan kaikkien S-marketien, Prismojen ja useiden Salejen osalta on päätetty laajentaan aukioloaikoja erityisesti aamun tuntien osalta. Tiistaista 14.4. alkaen S-marketit palvelevat arkisin ja lauantaisin jo kello 6 alkaen. Prisma Keljo ja Prisma Palokka palvelevat jatkossa klo 6 – 24, Prisma Seppälän ollessa avoinna kellon ympäri 24/7. Näiden lisäksi myös useiden Sale-myymälöiden aukioloaikoja on laajennettu toimipaikkakohtaisesti. Muun muassa Konneveden ja Toivakan Salet palvelevat toistaiseksi ma–la klo 6 alkaen, Sale Kannonkoski ja Sale Uurainen klo 7 alkaen. Kauppojen ensimmäinen aukiolotunti on rauhoitettu erityisesti riskiryhmien asioinnille.

− Koronaviruksen aiheuttaman tilanteen aikana olemme havainneet, että erityisesti aamun tunnit ovat olleet erityisen suosittuja. Haluamme helpottaa erityisesti riskiryhmien asiointia myymälöissämme aikaistamalla myymälöiden avauksia tämän poikkeustilanteen ajaksi, taustoittaa market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

– Koronavirustilanne on saanut monet pohtimaan, miten arkinen kauppareissu pitäisi nyt hoitaa ja milloin kaupassa olisi paras hetki asioida. Haluamme erityisesti tässä poikkeustilanteessa taata ihmisille vapauden asioida silloin, kun he haluavat ja silloin kun se heidän rytmiinsä parhaiten sopii. Aukioloaikoja laajentamalla saamme myös tasattua asiakasvirtoja ruokakaupoissa. Hiljaisinta myymälöissä on varhain aamusta tai myöhään illasta. Vilkkainta taas iltapäivällä kolmen jälkeen. Viime viikkoina osa asiakkaista näyttää siirtäneen asiointia viikonlopulta keskelle viikkoa. Viikonlopun päivät ovat siis olleet aiempaa rauhallisempia asiakasmäärän suhteen, Loukkola jatkaa.

Poikkeustilanteen vuoksi laajennetut aukioloajat 14.4.2020 alkaen:

-          Kaikki Keskimaan S-marketit palvelevat ma – la klo 6 alkaen, su klo 9 alkaen

-          S-market Savela palvelee 24/7

-          Prisma Keljo ja Prisma Palokka palvelevat ma–su klo 6 – 24

-          Prisma Seppälä palvelee 24/7 (1.4.2020 alkaen)

-          Sale-myymälöiden aukioloajat vaihtelevat toimipaikkakohtaisesti

Laajennettujen aukioloaikojen lisäksi Keskimaa on käynnistänyt erityisesti COVID-19-viruksen riskiryhmiin kuuluville henkilöille suunnatun Kauppa-apu-palvelun. Kauppa-apu on uusi ruoan tilaus- ja noutopalvelu, joka toimii ensimmäisessä vaiheessa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollistaa hoitaa myös puhelimitse. Jyväskylän alueella toimii Kauppakassi-palvelu Seppälän Prismassa ja Mestarin Herkussa.

Toimipaikkakohtaiset aukioloajat löytyvät täältä:

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042, reima.loukkola@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan energiajuomien myyntirajoitus jää pysyväksi toimintamalliksi4.6.2020 11:30:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloitti kaikissa toimipaikoissaan energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun tämän vuoden alussa. Puolen vuoden kokeilujakson aikana asiakkaiden mielipiteitä myyntirajoituksesta kerättiin verkkokyselyn avulla. Vastauksia saatiin yli 400, vastanneista selvä enemmistö piti rajoitusta positiivisena asiana. Kokeilujakson päätyttyä Keskimaa on päättänyt tehdä energiajuomien myyntikiellosta alle 16-vuotiaille pysyvän toimintamallin kaikissa Keskimaan toimipaikoissa.

Keskimaan ravintolat ja ABC-liikennemyymälät avautuvat asiakkaille – turvalliseen asiointiin on kiinnitetty erityistä huomiota29.5.2020 10:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa 1.6.2020 osan ravintoloistaan sekä kaikkien ABC-liikenneasemien ravintolapalvelut kesäkuun ensimmäisen viikon aikana. Tehostetut turvallisuustoimet näkyvät järjestelyissä ja palveluissa. Asiakaspalvelussa henkilökunnalla on käytössä kasvovisiirit, pöytien sijoittelussa on huomioitu turvavälit ja toimintavoissa on paljon hiottuja yksityiskohtia turvallisen ja hygieenisen asioinnin varmistamiseksi. Myös asiakkaita opastetaan turvalliseen asiointiin.

Keskimaan ruokakauppojen tilaus- ja noutopalvelu saatavilla nyt kaikista Keskimaan S-marketeista ja Saleista sekä kolmesta ABC-marketista12.5.2020 08:55:00 EESTTiedote

Keskimaan Kauppa-apu on ruokakaupan tilaus- ja noutopalvelu, joka käynnistyi huhtikuun alussa neljässä S-marketissa: Jämsässä, Keuruulla, Saarijärvellä ja Äänekoskella. Palvelua on kehitetty ja laajennettu aktiivisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita koronaviruksen aiheuttamassa poikkeustilanteessa. Nyt palvelu on käyttöönotettu kaikissa Keskimaan 24 S-marketissa ja 14 Salessa, sekä lisäksi kolmessa ABC-marketissa. Palvelussa verkkokaupasta valitut tuotteet kerätään toimipaikassa valmiiksi kasseihin ja ne noudetaan tai toimitetaan sovittuna aikana. Tilauksia on mahdollista hoitaa myös puhelimitse.

Kauppakeskus Sokkarin poikkeusaukioloajat laajenevat ja kehityshankkeet etenevät8.5.2020 10:55:18 EESTTiedote

Kauppakeskus Sokkarin aukioloaikoja supistettiin koronaviruksen aiheuttamien toimenpiteiden vuoksi maaliskuun lopulla. Aukioloaikojen laajentaminen arki-iltojen osalta on tullut ajankohtaiseksi, kun rajusti laskeneet asiakasmäärät ovat alkaneet kasvamaan hillitysti. Poikkeustilanteesta huolimatta Sokkarille suunniteltuja kehitys- ja rakennusprojekteja, kuten ravintolamaailman uudistaminen, uusien toimijoiden myymälätilojen rakentamiset, Mestarin Herkun täydellinen uudistaminen ja kauppakeskuksen julkisivun kunnostus, on viety suunnitelmien mukaisesti eteenpäin.