Keskimäärin 1200 euroa tulospalkkaa

Osuuskauppa PeeÄssän henkilöstölle maksettiin vuodelta 2021 tulosten perusteella tulospalkkoja lähes 2,4 miljoonaa euroa, joka on keskimäärin 1200 euroa per työntekijä.

PeeÄssällä on käytössä tulospalkkakäytäntö, jonka piiriin kuuluvat kaikki peeässäläiset. Tulospalkkaa on mahdollista saada maksimissaan kahden kuukauden palkan verran ja se maksetaan työntekijöille tehtyjen työtuntien perusteella.

Tulospalkkaa sai 1985 peeässäläistä. Tulospalkitsemisen lisäksi työntekijät saavat 3–25 prosenttia ostoetua kaikista S-ryhmän toimipaikoista. Lisäksi meillä huolehditaan erilaisin keinoin työntekijöiden työhyvinvoinnista ja työturvallisuudesta. Esimerkiksi tuemme henkilöstön omaehtoista liikuntaa ja hyvinvointia työvirerahalla, joka on 180 euroa per henkilö vuodessa, kertoo henkilöstöjohtaja Suvi Honkanen.

Tulospalkitseminen ohjaa työskentelyä kohti työpaikan tavoitteita, jotka on jokaiselle toimipaikalle määritelty erikseen. Tulospalkkaan on oikeutettu sen toimipaikan henkilöstö, jossa tavoitteet on saavutettu asiakastyytyväisyyden, prosessin, henkilöstön sekä talouden osalta. Yhdessä tehty työ tuo lisää palkkaa kaikille työryhmän jäsenille ja asiakasomistajat saavat parempaa palvelua.

Työryhmiä palkitaan kaksi kertaa vuodessa niille asetettujen tavoitteiden saavuttamisesta. Tästä myös asiakkaat hyötyvät monella tapaa parempana palveluna toimipaikoissamme. Yhdessä tekeminen on osuustoiminnan ydintä, sanoo Honkanen.

Kuopio Wine Festival 2022 -yhteenveto9.7.2022 17:30:00 EEST | Tiedote

Kuopio Wine Festivalilla eli Kuopion Viinijuhlilla kävi tänä kesänä 32 500 kävijää. Viinijuhlien ruuhkaisesta avauslauantaista tuli runsaasti kehittävää palautetta. Palautteisiin reagoitiin jo saman viikonlopun aikana. Viinijuhlien loppuaika saatiin juhlittua iloisissa merkeissä ja musiikin ystäville tarjottiin Kuopion kesään kunnon musiikillinen ilotulitus koko Suomen parhaimmiston esiintyessä Viinijuhlilla. Suosituimpia viinilaatuja olivat Riesling -valkoviinit ja shampanjat. Kaikkineen alueella viinejä myytiin noin 14 300 pulloa. - Tapahtuma jäi hieman kävijätavoitteesta, mutta on edelleen Kuopion suurin tapahtuma ja alueen merkittävin matkailutuloa tuottava tapahtuma. Kokonaisuutena juhlista jää alueelle noin 10 miljoonan euron matkailutulot. Tapahtuman aikana keskustan ravintolat ja hotellit ovat erinomaisella täyttöasteella ja kauppa käy varmasti hyvin kaikilla keskusta-alueen toimijoilla, summaa PeeÄssän toimialajohtaja Ville Puustinen. Viinijuhlat uudistuvat vuodelle 2023 Viini

Kasvomaskin käyttö PeeÄssän toimipaikoissa20.4.2022 12:58:59 EEST | Tiedote

Terveyden ja hyvinvoinninlaitos THL kevensi pääsiäistä edeltävänä torstaina omaa maskilinjaustaan merkittävästi. Päivittäistavarakauppa ry, Kaupan liitto ja Mara ry ovat niin ikään päivittäneet omia, asiakkaille suunnattuja maskisuosituksiaan, eikä kaupan tai ravintoloiden asiakkailta edellytetä enää maskin käyttöä. Maskia saa luonnollisesti käyttää yhä niin halutessaan. Myös S-ryhmän henkilöstön maskilinjausta on päivitetty. PeeÄssän henkilöstön yhteisestä maskisuosituksesta luovutaan, mutta henkilöstöllä on edelleen mahdollisuus käyttää työtehtävissään halutessaan maskia. Työpaikalla maskien käytöstä päättää työnantaja riskinarvioinnin perusteella. -Vaikka luovumme yhteisestä maskisuosituksesta kaupoissamme, ravintoloissamme ja muissa toimipaikoissamme Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen THL:n uuden ohjeistuksen mukaisesti halutessaan maskia voi kuitenkin edelleen käyttää. Linjaus koskee niin asiakkaitamme kuin henkilökuntaamme, toimitusjohtaja Mikko Junttila linjaa.