Kesko jatkaa Kauppakeskus Ruoholahden ankkurivuokralaisena

Antilooppi suunnittelee kauppakeskukseen merkittäviä kehittämistoimenpiteitä ja haluaa kehittää Ruoholahdesta läntisen kantakaupungin uutta keskustaa.

Antilooppi on solminut Keskon kanssa uuden pitkäaikaisen sopimuksen Kauppakeskus Ruoholahden tilojen vuokraamisesta. Sopimus kattaa K-Citymarketin ja K-Raudan n. 15 000 m2 tilat. Uusi vuokrasopimus astuu voimaan maaliskuussa 2022, jolloin koko kauppakeskuksen hallinta ja johtaminen siirtyy Antiloopille. Kesko jatkaa ankkurivuokralaisena keskittyen jatkossa kehittämään K-Citymarketin ja K-Raudan toimintaa.

”Kehittämällä nykyisiä, erinomaisesti menestyviä K-Citymarket- ja K-Rauta-kauppoja kykenemme palvelemaan alueen asiakkaiden tarpeita entistä paremmin tulevina aikoina. Samalla luomme keskuksesta entistä vetovoimaisemman kokonaisuuden”, Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä kertoo.

“Olemme erittäin tyytyväisiä Keskon jatkaessa kauppakeskuksen ankkurivuokralaisena”, Antiloopin portfoliojohtaja Markku Määttä sanoo.

Uudistettu kauppakeskus tekee Ruoholahdesta kaupungin läntisen keskustan

Kauppakeskus Ruoholahti sijaitsee kantakaupungissa erinomaisten kulkuyhteyksien varrella, ja sinne on helppo tulla julkisilla, kävellen, pyöräillen tai omalla autolla. Voimakkaasti kehittyvä Ruoholahti on ansainnut paikkansa niin menestyneiden yritysten liike- ja toimitilasijaintina kuin usean tuhannen asukkaan viihtyisänä ja merellisenä kaupunkiympäristönäkin.

"Antilooppi omistaa Ruoholahden alueella useita kiinteistöjä, ja alueen kehittäminen on meille tärkeää. Tavoitteenamme on kauppakeskusta kehittämällä tuoda alueella työskenteleville ja siellä asuville ihmisille entistä laadukkaampia ja monipuolisempia päivittäisiä kaupan palveluita sekä kiinnostavia ravintola- ja kahvilapalveluita. Tämä hanke kehityssuunnitelmineen tukee hienosti strategiaamme”, toteaa Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi.

Antilooppi näkee vuonna 2002 avatussa kauppakeskuksessa paljon kehityspotentiaalia, ja kiinteistön kehittäminen käynnistyykin heti vuoden 2022 aikana. Antiloopin ja Keskon yhteinen, asiakaskokemuksen parantamiseen tähtäävä projekti on yksi toimenpiteistä.

”Suunnittelemme kauppakeskukseen merkittäviä kehittämistoimenpiteitä, jotka lisäävät entisestään läntisen kantakaupungin kiinnostavuutta. Hanke puhaltaa uutta elämää koko alueelle, ja uudistetusta kauppakeskuksesta tulee alueen sykkivä sydän. Ruoholahdesta tulee samalla Helsingin uusi läntinen keskusta ravintoloineen ja kahviloineen", Määttä jatkaa.

Antilooppi:

Tuomas Sahi, Chief Executive Officer, puh. +358 40 090 7877