Antilooppi Ky

Kesko jatkaa Kauppakeskus Ruoholahden ankkurivuokralaisena

Antilooppi suunnittelee kauppakeskukseen merkittäviä kehittämistoimenpiteitä ja haluaa kehittää Ruoholahdesta läntisen kantakaupungin uutta keskustaa.

Antilooppi on solminut Keskon kanssa uuden pitkäaikaisen sopimuksen Kauppakeskus Ruoholahden tilojen vuokraamisesta. Sopimus kattaa K-Citymarketin ja K-Raudan n. 15 000 m2 tilat. Uusi vuokrasopimus astuu voimaan maaliskuussa 2022, jolloin koko kauppakeskuksen hallinta ja johtaminen siirtyy Antiloopille. Kesko jatkaa ankkurivuokralaisena keskittyen jatkossa kehittämään K-Citymarketin ja K-Raudan toimintaa.

”Kehittämällä nykyisiä, erinomaisesti menestyviä K-Citymarket- ja K-Rauta-kauppoja kykenemme palvelemaan alueen asiakkaiden tarpeita entistä paremmin tulevina aikoina. Samalla luomme keskuksesta entistä vetovoimaisemman kokonaisuuden”, Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä kertoo.

“Olemme erittäin tyytyväisiä Keskon jatkaessa kauppakeskuksen ankkurivuokralaisena”, Antiloopin portfoliojohtaja Markku Määttä sanoo.

Uudistettu kauppakeskus tekee Ruoholahdesta kaupungin läntisen keskustan

Kauppakeskus Ruoholahti sijaitsee kantakaupungissa erinomaisten kulkuyhteyksien varrella, ja sinne on helppo tulla julkisilla, kävellen, pyöräillen tai omalla autolla. Voimakkaasti kehittyvä Ruoholahti on ansainnut paikkansa niin menestyneiden yritysten liike- ja toimitilasijaintina kuin usean tuhannen asukkaan viihtyisänä ja merellisenä kaupunkiympäristönäkin.

"Antilooppi omistaa Ruoholahden alueella useita kiinteistöjä, ja alueen kehittäminen on meille tärkeää. Tavoitteenamme on kauppakeskusta kehittämällä tuoda alueella työskenteleville ja siellä asuville ihmisille entistä laadukkaampia ja monipuolisempia päivittäisiä kaupan palveluita sekä kiinnostavia ravintola- ja kahvilapalveluita. Tämä hanke kehityssuunnitelmineen tukee hienosti strategiaamme”, toteaa Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi.

Antilooppi näkee vuonna 2002 avatussa kauppakeskuksessa paljon kehityspotentiaalia, ja kiinteistön kehittäminen käynnistyykin heti vuoden 2022 aikana. Antiloopin ja Keskon yhteinen, asiakaskokemuksen parantamiseen tähtäävä projekti on yksi toimenpiteistä.

”Suunnittelemme kauppakeskukseen merkittäviä kehittämistoimenpiteitä, jotka lisäävät entisestään läntisen kantakaupungin kiinnostavuutta. Hanke puhaltaa uutta elämää koko alueelle, ja uudistetusta kauppakeskuksesta tulee alueen sykkivä sydän. Ruoholahdesta tulee samalla Helsingin uusi läntinen keskusta ravintoloineen ja kahviloineen", Määttä jatkaa.

Antilooppi:

Tuomas Sahi, Chief Executive Officer, puh. +358 40 090 7877
Markku Määttä, Portfolio Manager, puh. +358 400 277 696
Maarit Kivelä, Asset Manager, puh. +358 50 390 0337

Antilooppi Ky

Antilooppi on suomalainen toimistokiinteistöihin keskittynyt vastuullinen kiinteistönomistaja. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Kiinteistö on aina tiiviissä vuorovaikutuksessa lähiympäristönsä kanssa – meille on erityisen tärkeää kehittää paitsi kiinteistöä myös sen palveluja ja lähialueita entistä toimivammaksi. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja historiallinen entinen HOK Elannon kiinteistö Siltasaari 10 ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset, Merikortteli Punavuoressa sekä Kiilakortteli Ruoholahdessa. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 400 000 m2, arvoltaan 1,4 mrd. euroa. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Tjänstepension AB.

Lue lisää julkaisijalta Antilooppi Ky

Suomen ensimmäinen hiilineutraali toimitilaverkosto laajenee – teollishenkisen rouhea POOL Verk avasi ovensa Kalasatamassa14.3.2024 09:30:00 EET | Tiedote

Kiinteistönomistaja Antiloopin joustotiloja tarjoava POOL-verkosto kasvaa edelleen ja tarjoaa pääkaupunkiseudun laajimman kattauksen erikokoisia tilaratkaisuja palveluineen. Uusin kohde POOL Verk avattiin helmikuussa Helsingin Kalasatamassa kulttuuria, kohtaamisia, tapahtumia ja palveluita kuhisevan Teurastamon naapurissa. Antilooppi haluaa mahdollistaa toimivan työelämän tilaratkaisut, ja yrityksen toimitusjohtaja Tuomas Sahi kuvaileekin toimintaa ennen kaikkea ihmislähtöiseksi. ”Kaikki rakennukset on tehty ihmisiä varten. Uskomme vilpittömästi, että pystymme auttamaan ja tukemaan yrityksiä sekä heidän työntekijöitään riippumatta siitä, miten yrityksissä työskennellään. POOL-tilat tukevat erilaisia työntekemisen tapoja ja kohtaamisia. Toisten kohtaaminen on nykyään merkittävä osa työn tekemistä, ja ihmiset ovat osoittaneet viihtyvänsä kohteillamme palveluiden äärellä myös työajan ulkopuolella. Se on arvokasta.” Kaikilla POOL-kohteilla on omaleimainen identiteettinsä. POOL Verk ammenta

Finland’s first carbon-neutral office network expands: Industrial chic and rugged POOL Verk opens in Kalasatama14.3.2024 09:30:00 EET | Press release