Keskuskauppakamarille uudet verkkosivut ja uusi ilme

Keskuskauppakamarin ilme on uudistunut uusien verkkosivujen julkaisemisen myötä. Logo säilyy, mutta ilmettä on raikastettu ja monipuolistettu. Verkkosivut ovat käyttäjälähtöiset ja entistä monipuolisemmat.

Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtaja Pauliina Pulkkinen. Kuva: Kimmo Penttinen

”Keskuskauppakamari tekee paljon; vaikuttamisen lisäksi meillä on lakisääteisiä tehtäviä ja yritysten itsesäätelyyn liittyviä palveluja Halusimme uusista verkkosivuista helppokäyttöiset ja monipuoliset, jotta verkkosivuillamme kävijät, kuten yritykset, media ja päättäjät, löytävät etsimänsä tiedon helposti”, sanoo Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtaja Pauliina Pulkkinen.

”Uudistus tehtiin perinteitä kunnioittaen, uutta designia ja raikkaita värejä mukaan tuoden. Pääelementit syntyivät perinteikkäästä rataskuviostamme, joka modernisoitiin uusiksi elementeiksi”, Pulkkinen sanoo.

Uudistuksen myötä muun muassa ansiomerkkien hakuprosessi muotoiltiin asiakasystävällisemmäksi ja sivuista tehtiin EU-direktiivin mukaisesti saavutettavat.

Uusi ilme näkyy verkkosivuillajulkaisuissaesitysmateriaaleissa ja tapahtumissa.

Vastuullisena toimijana hyödynnämme kaiken vanhalla ilmeellä teetetyn tuotteiston. Ei ole kestävää heittää kelvollista tavaraa menemään. Sitä mukaa kun on tarve tilata uutta, tilaamme sen uudella ilmeellä”, Pulkkinen sanoo.

Ilme- ja verkkosivu-uudistuksen toteutti helsinkiläinen suunnittelutoimisto redandblue.

Pidimme heidän tavastaan nähdä yli satavuotias Keskuskauppakamari uusin silmin. Verkkosivut olivat iso ponnistus molemmille ja opimme matkan varrella paljon. Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen”, Pulkkinen sanoo.

”Meille oli ilo ja kunnia päästä mukaan uudistamaan Keskuskauppakamarin ilmettä ja verkkopalvelua.Projekti oli meille ihanteellinen, koska pääsimme mukaan uudistamaan organisaation verkkopalvelua kokonaisvaltaisesti”, sanoo redandbluen strategi Petteri Laamo.

Keskuskauppakamarin uusiin verkkosivuihin ja uuteen ilmeeseen voit tutustua täällä: https://kauppakamari.fi/

Keskuskauppakamari tukee EU:n tavoitetta pääomamarkkinoiden kehittämisestä – myös kansallisia toimenpiteitä tarvitaan24.9.2020 15:10:21 EESTTiedote

Keskuskauppakamari tukee komission tavoitetta kehittää EU:n pääomamarkkinoita. Nykyistä paremmin toimivia pääomamarkkinoita tarvitaan kanavoimaan yksityisiä pääomia ilmastonmuutoksen pysäyttämiseen tähtääviin investointeihin ja uudelle kasvu-uralle pääsemiseen koronakriisin jäljiltä. EU-tason toimenpiteiden lisäksi tarvitaan kansallisia toimia houkuttelevan, kasvuhakuisen ja kilpailukykyisen liiketoimintaympäristön luomiseksi.

Kauppakamarit vauhdittavat vientiä kansainvälisellä harjoittelijaohjelmalla23.9.2020 08:50:00 EESTTiedote

Keskuskauppakamari on käynnistänyt kansainvälisen harjoittelijaohjelman, jonka kautta suomalaiset opiskelijat pääsevät tutustumaan ympäri maailmaa toimiviin suomalaisiin vientiyrityksiin. Harjoittelu tehdään FinnChameissa, jotka ovat suomalaisia kauppakamareita tai kauppakiltoja viidellä eri mantereella. Keskuskauppakamari koordinoi ja alueelliset kauppakamarit valitsevat ja lähettävät suomalaisharjoittelijat FinnCham-toimipisteisiin.

Työttömien määrä kasvanut selvästi - “Pelkkä rahan käyttäminen ilman selkeästi viestittyä suunnitelmaa on huolestuttavaa”22.9.2020 08:51:33 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin pääekonomisti Mauri Kotamäki on huolissaan työttömien määrän runsaasta kasvusta vuoden takaiseen verrattuna. Toimia työllisyyden nostamiseksi olisi tarvittu budjettiriihessä, jonka työllisyyspäätökset olivat pettymys. Pelkkä rahan käyttäminen ilman selkeästi viestittyä suunnitelmaa tulevaisuudesta on huolestuttavaa.