Keskuskauppakamarille uudet verkkosivut ja uusi ilme

Keskuskauppakamarin ilme on uudistunut uusien verkkosivujen julkaisemisen myötä. Logo säilyy, mutta ilmettä on raikastettu ja monipuolistettu. Verkkosivut ovat käyttäjälähtöiset ja entistä monipuolisemmat.

Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtaja Pauliina Pulkkinen. Kuva: Kimmo Penttinen

”Keskuskauppakamari tekee paljon; vaikuttamisen lisäksi meillä on lakisääteisiä tehtäviä ja yritysten itsesäätelyyn liittyviä palveluja Halusimme uusista verkkosivuista helppokäyttöiset ja monipuoliset, jotta verkkosivuillamme kävijät, kuten yritykset, media ja päättäjät, löytävät etsimänsä tiedon helposti”, sanoo Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtaja Pauliina Pulkkinen.

”Uudistus tehtiin perinteitä kunnioittaen, uutta designia ja raikkaita värejä mukaan tuoden. Pääelementit syntyivät perinteikkäästä rataskuviostamme, joka modernisoitiin uusiksi elementeiksi”, Pulkkinen sanoo.

Uudistuksen myötä muun muassa ansiomerkkien hakuprosessi muotoiltiin asiakasystävällisemmäksi ja sivuista tehtiin EU-direktiivin mukaisesti saavutettavat.

Uusi ilme näkyy verkkosivuillajulkaisuissaesitysmateriaaleissa ja tapahtumissa.

Vastuullisena toimijana hyödynnämme kaiken vanhalla ilmeellä teetetyn tuotteiston. Ei ole kestävää heittää kelvollista tavaraa menemään. Sitä mukaa kun on tarve tilata uutta, tilaamme sen uudella ilmeellä”, Pulkkinen sanoo.

Ilme- ja verkkosivu-uudistuksen toteutti helsinkiläinen suunnittelutoimisto redandblue.

Pidimme heidän tavastaan nähdä yli satavuotias Keskuskauppakamari uusin silmin. Verkkosivut olivat iso ponnistus molemmille ja opimme matkan varrella paljon. Olemme todella tyytyväisiä lopputulokseen”, Pulkkinen sanoo.

”Meille oli ilo ja kunnia päästä mukaan uudistamaan Keskuskauppakamarin ilmettä ja verkkopalvelua.Projekti oli meille ihanteellinen, koska pääsimme mukaan uudistamaan organisaation verkkopalvelua kokonaisvaltaisesti”, sanoo redandbluen strategi Petteri Laamo.

Keskuskauppakamarin uusiin verkkosivuihin ja uuteen ilmeeseen voit tutustua täällä: https://kauppakamari.fi/

Varma kesän merkki ei ole vain västäräkki, vaan myös erilaiset huijausyritykset - Keskuskauppakamari kehottaa tarkkuuteen9.7.2020 07:00:00 EESTTiedote

Yrityksiin kohdistuvat huijausyritykset ovat muuttuneet arkipäiväiseksi ilmiöksi, jotka lisääntyvät kesäisin. Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Anne Horttanainen kehottaa olemaan tarkkana niin laskujen maksatuksen kuin salasanojen suhteen kesän aikana sekä perehdyttämään kesätyöntekijät huijausyritysten varalta.

Kauppakamarin EU-katsaus: Nyt on Euroopan jälleenrakennuksen aika1.7.2020 00:01:00 EESTTiedote

Euroopan unionin taloudellinen jälleenrakennus koronakriisin seurauksena on keskeisin asia heinäkuussa alkavalla Saksan EU-puheenjohtajuuskaudella, sanoo Keskuskauppakamarin johtaja Timo Vuori tänään julkaistussa kauppakamarin EU-katsauksessa. Suomen ja suomalaisten yritysten kannalta on olennaista, minkälaisen muodon Euroopan jälleenrakennus saa ja kuinka nopeasti se tervehdyttää koronakriisin runtelemat vientimarkkinamme.

Koronakysely: Puolet yrityksistä vähensi investointejaan koronakriisin takia30.6.2020 00:01:00 EESTTiedote

Puolet kauppakamareiden kyselyyn vastanneista yrityksistä kertoo koronakriisin vähentäneen yrityksen investointikykyä. Reilu viidesosa, 22 prosenttia, näistä yrityksistä kertoo investointien vähentyneen peräti 75-100 prosenttia ajasta ennen koronapandemian puhkeamista. Suurimmalla osalla näistä yrityksistä, noin 47 prosentilla, investoinnit ovat vähentyneet 1-25 prosenttia.