Keskuskauppakamarin kultaiset elämäntyömerkit Hämeen elinkeinoelämän vaikuttajille

Hämeen kauppakamari on päättänyt huomioida Keskuskauppakamarin kultaisella elämäntyömerkillä kolmea alueellaan toimivaa vaikuttajaa tunnustuksena ansiokkaasta työstä Hämeen elinkeinoelämän hyväksi:

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Kauppaneuvos, talousjohtaja Risto Korkka, Osuuskauppa Hämeenmaa

Kauppaneuvos, toimitusjohtaja Timo Laine, Päijät-Hämeen Osuuspankki

Yksikönjohtaja Tuija Rantanen, Suomen Terveystalo Oy - Lahti, Heinola, Hollola

"Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat merkittävä kunnianosoitus alueemme yritystoimintaa pitkäjänteisesti edistäneille henkilöille. Hämeen kauppakamarin luottamushenkilöinä Risto Korkka, Timo Laine ja Tuija Rantanen ovat aktiivisesti vaikuttaneet elinkeinoelämän toimintaedellytyksiin”, korostaa Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihma.

Elämäntyömerkit luovutettiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Lahdessa torstaina 22.11.2018.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Pekka Vihma, p. 0400 485 444

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Kauppakamari kannustaa panostamaan paikallisiin yrityksiin26.8.2019 12:07:00 EESTTiedote

Edistääkseen alueellista verkostoitumista Hämeen kauppakamari on ottanut käyttöön Tavata-sovelluksen jäsenyritysten verkostoitumistyökaluksi muun muassa uusien liikesuhteiden luomiseksi. ”Verkostoimalla yrityksiä ja yhteisöjä keskenään vahvistamme alueemme elinvoimaisuutta. Paikallisuus on usein myös ympäristövastuullisuutta. Kuljetusmatkat lyhenevät, yhteydenpito nopeutuu ja hiilijalanjäljet pienenevät. Support your local -asenne kantaa pitkälle”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Katriina Virtanen Voglian toimitusjohtajaksi22.8.2019 12:53:16 EESTTiedote

Voglia siirtyy kolmannen sukupolven aikaan, kun Katriina Virtanen aloittaa perheyhtiön toimitusjohtajana 1.9.2019. ”Muotialalla on parhaillaan menossa historian suurin muutos. Vaatteiden alkuperä, materiaalit ja niiden ilmastovaikutus kiinnostavat kuluttajaa. Vaate voidaan nyt hankkia myös palveluna ja jokainen hankintapäätös viestii myös kantajansa arvoista”, kertoo yhtiön johtoon astuva 28-vuotias Katriina Virtanen.

Varusmiehet ja alueen yritykset kohtaavat jälleen rekrytointitapahtumassa Panssariprikaatissa14.8.2019 14:39:24 EESTTiedote

Panssariprikaatin Varusmiestoimikunta (VMTK) järjestää yhteistyössä Hämeen kauppakamarin kanssa rekrytointitapahtuman varusmiehille 20.-21.8. ”Tapahtuma toteutetaan tässä laajuudessa jo kolmatta kertaa ja yhteistyö Panssariprikaatin kanssa on sujunut erittäin hyvin. Olemme tyytyväisiä tapahtuman ajankohtaan, sillä nyt tarvitaan osaavaa ja motivoitunutta työvoimaa alueemme yrityksiin”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Kauppasodan uhka ja Brexit näkyvät suhdanneodotuksissa31.7.2019 10:00:00 EESTTiedote

Hämeen teollisuuden, rakentamisen ja palvelualojen yritysten suhdannetilanne oli heinäkuussa lievästi tavanomaista parempi, selviää Hämeen kauppakamarin ja EK:n yhteistyössä tekemästä Suhdannebarometrikyselystä. ”Hämeessä yritysten suhdanteet ovat säilyneet hyvinä. Myös lähikuukausien odotetaan säilyvän positiivisina, vaikka näkymiä varjostavat epävakaat maailmanmarkkinat”, arvioi Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Häme toimii vastuullisuuden suunnannäyttäjänä17.6.2019 11:42:09 EESTTiedote

Hämeen kauppakamarin alueen kaupungit ja kunnat ovat vahvasti mukana edistämässä vastuullisuutta muun muassa ilmasto- ja ympäristötavoitteissa sekä kiertotaloudessa. Tästä hyvänä esimerkkinä on Lahden kaupunki, joka on Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 kilpailun finaalissa. ”Lahden toimintamalli antaa jokaiselle kaupungille pienestä suurimpaan mahdollisuuden kasvaa aidoksi ympäristökaupungiksi. Kaupunki on valmis myös jakamaan parhaat pohjoismaiset kestävät ratkaisut kaikkien hyödynnettäväksi”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeessä kiinteistöalalle valmistui 11 uutta laillistettua välittäjää13.6.2019 13:48:07 EESTTiedote

Keskuskauppakamarin välittäjäkokeista saatiin kevään koekierroksella 236 uutta laillistettua kiinteistönvälittäjää (LKV) ja 21 laillistettua vuokrahuoneistonvälittäjää (LVV). ”Hämeen kauppakamari onnittelee vaativan kokeen suorittaneita. Alueeltamme LKV-kokeen läpäisi Lahdesta kuusi, Forssasta kaksi ja Hämeenlinnasta, Turengista sekä Vääksystä yksi henkilö”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.