Keskuskauppakamarin kultaiset elämäntyömerkit Hämeenlinnan seudun elinkeinoelämän vaikuttajille

Hämeen kauppakamari on päättänyt huomioida Keskuskauppakamarin kultaisella elämäntyömerkillä kolme Hämeenlinnan seudulla toimivaa elinkeinoelämän vaikuttajaa tunnustuksena ansiokkaasta työstä maamme elinkeinoelämän hyväksi:

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Johtaja, Laatu ja laadun kehitys, Arto Engbom, Konecranes Oyj

Apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuo, Hämeenlinnan kaupunki

Toimitusjohtaja Markku Virtanen, Voglia Oy

"Keskuskauppakamarin myöntämät kultaiset elämäntyömerkit ovat merkittävä kunnianosoitus aktiivisille elinkenoelämän toimijoille. Päätöidensä ohella kaikki nyt huomionosoituksen saaneet ovat toimineet Hämeen kauppakamarin erilaisissa luottamustehtävissä. Toiminnallaan he ovat edistäneet koko Hämeen ja Hämeenlinnan seudun elinkeinoelämän toimintaedellytyksiä. Huomionarvoista on myös, että tällä kertaa elämätyömerkin saajat edustavat erilaisia tahoja: teollisuutta, palveluita ja julkista sektoria. Tämä osoittaa kauppakamarin edustavan laajasti alueemme eri toimijoita ja myös etujen yhteneväisyyttä talouden eri sektoreilla”, painottaa Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Tapani Kiiski.

Elämäntyömerkit luovutettiin Hämeen kauppakamarin syyskokouksessa Hämeenlinnassa torstaina 23.11.2017.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtaja Tapani Kiiski, p. 0400 814 148

Keskuskauppakamarin kultainen elämäntyömerkki

Niemenkatu 73

Tiestön rapautuminen pysäytettävä kriittisillä väylillä8.12.2017 08:30Tiedote

Juuri laadittu liikenneselvitys paljastaa tieverkolla liikkuvat raaka-aine- ja tavaravirrat sekä keskeisten toimialojen eniten käyttämät väylät Suomessa. Tieverkko mahdollistaa miljardien vientitulot. Siksi korjausvelka on saatava kuriin kuljetuksille kriittisillä väylillä. ”Päättäjien on hyvä tietää, että korjausvelan kasvu toimialojen eniten tarvitsemilla väylillä iskee viennin lisäksi kotimarkkinoihin”, sanoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

Hämeen kauppakamarin puheenjohtajaksi Pekka Vihma23.11.2017 18:05Tiedote

Hämeen kauppakamarin syyskokous valitsi uudeksi puheenjohtajaksi Vanajanlinna Group Oy:n toimitusjohtaja Pekka Vihman. DA-Design Oy:n toimitusjohtaja Sami Kotiniemi ja Voglia Oy:n toimitusjohtaja Markku Virtanen valittiin jatkamaan varapuheenjohtajina. Uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin Osuuskauppa Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto. Raute Oyj:n toimitusjohtaja Tapani Kiiski toimii puheenjohtajiston neuvonantajana.

Hämeen kauppakamarin Stipendit alueen opiskelijoille23.11.2017 15:01Tiedote

Hämeen kauppakamarin hallitus on päättänyt jakaa stipendejä seuraavien viiden vuoden ajan toiminta-alueensa opiskelijoille. ”Hallituksemme päätti myöntää Hämeen kauppakamarin Stipendejä alueemme lukioiden ja toisen asteen ammatillisten oppilaitosten päättäville opiskelijoille. Stipendi myönnetään opiskelijalle, joka on opintojensa aikana osoittanut aktiivista suuntautumista yritystoimintaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: Tulevaisuuden osaajat seuraavat hämäläisjohtajia päivän ajan13.11.2017 09:07Tiedote

Tuhat nuorta johtajaa -kampanjaviikko starttaa Hämeessä tänään maanantaina, kun 64 opiskelijalla on mahdollisuus seurata hämäläisjohtajien työpäivää. ”Hämeen kauppakamari on toiminut kampanjan yhteistyökumppanina Forssan, Hämeenlinnan ja Lahden Nuorkauppakamarien sekä YES-verkoston kanssa. Haluamme antaa nuorille arvokkaan kokemuksen, millaisia johtajuuden taitoja työelämässä tarvitaan”, kertoo Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.

HÄMEEN KAUPPAKAMARI: EU:n ja ETA-alueen ulkopuolelta tulevien työnhakijoiden saatavuusharkinnasta luovuttava10.11.2017 09:45Tiedote

Hallituksen tulee päättää EU:n ja ETA-alueen ulkopuolelta tulevien, Suomesta työlupaa hakevien saatavuusharkinnasta (*) luopumista osana valmisteilla olevaa maahanmuuttopoliittista ohjelmaa, vaativat kauppakamarit. ”Saatavuusharkinnasta luopuminen parantaisi työllisyyttä, edistäisi talouskasvua sekä auttaisi yrityksiä rekrytoimaan nopeammin ammattiosaajia, joista on pulaa”, toteaa Hämeen kauppakamarin toimitusjohtaja Jussi Eerikäinen.