Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja vaihtuu – Risto E. J. Penttilä Nordic West Officen toimitusjohtajaksi

Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja vaihtuu nykyisen toimitusjohtajan Risto E. J. Penttilän siirtyessä Nordic West Officen toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi. Penttilä on toiminut Keskuskauppakamarin toimitusjohtajana vuodesta 2010 ja jatkaa nykyisessä tehtävässään siirtymäkauden ajan.

Risto E. J. Penttilä / Kuva: Pasi Murto

”Kauppakamarit ovat hyvässä iskussa ja jäsenmäärä on suurempi kuin koskaan. Tästä haluan esittää suuren kiitoksen Risto E. J. Penttilälle. Kauppakamarien työlle on nyt tilausta, sillä markkinatalous ja vapaakauppa tarvitsevat käytännönläheisiä puolustajia ja yritysten ääni ansaitsee tulla kuulluksi yhteiskunnallisessa keskustelussa”, sanoo Keskuskauppakamarin hallituksen puheenjohtaja Jussi Pesonen.

"Olemme Keskuskauppakamarissa iloisia siitä, että yhteistyö Riston kanssa jatkuu kauppakamarin ja Nordic West Officen yhteisen skenaariohankkeen puitteissa", Pesonen toteaa.

”Minulla on ollut seitsemän hienoa vuotta kauppakamarissa. On ollut ilo tehdä töitä erikokoisten ja erilaisten yritysten kanssa maamme kaikissa osissa. Kyllä yritykset Suomen nostavat, jos vain annamme niille tasavertaiset mahdollisuudet kilpailijamaittemme kanssa”, Penttilä sanoo.

Suomessa toimii Keskuskauppakamarin lisäksi 19 alueellista kauppakamaria, joiden yhteenlaskettu jäsenmäärä on runsaat 20 000. Keskuskauppakamari edistää elinkeinoelämän tarpeita kansallisella tasolla ja koordinoi kauppakamariryhmän ja kansainvälisen kauppakamarin Suomen osaston toimintaa.

Lisätietoja:

Risto E. J. Penttilä