Kevään keittokirjoilla rennosti terveellistä

Unohda tiukkapipoisuus ja tuhdit liharuoat! Kevään uutuuskeittokirjoissa korostetaan terveellistä, kasvispainotteista ja helposti loihdittavaa ruokaa, joka sopii jos jonkinmoisen erikoisruokalijan tarpeisiin – mausta tinkimättä. Otava-konsernilta ilmestyy keväällä 2018 neljä visuaalisesti viehättävää keittokirjaa kaikkien kotikokkien iloksi.

Mia Lundin: Hormonit tasapainoon oikealla ruoalla (1/2018)
Hormonitasapaino on välttämätön naisen hyvinvoinnille ja sairauksien ennaltaehkäisylle. Teos tarjoaa tietoa sekä noin 50 ihanaa ja helppoa ruokaohjetta, joilla saat hormonit hyrräämään. Mia Lundin on ruotsalainen erikoissairaanhoitaja. Kirjan ruokaohjeista vastaava Ulrika Davidsson on Ruotsin kokeneimpia ravitsemusneuvojia ja keittokirjantekijöitä.

Kati Koskinen: Pink Lemonin parhaat: herkkubuffet kaikille (Moreeni) (3/2018)
Kati Koskinen pitää Lohjalla Pink Lemon -nimistä konditoriaa, joka tuli tutuksi TV:stä Suomen paras leipomo -kilpailussa. Konditoria Pink Lemonin ohjeilla kokoat erilaisiin juhliin maittavan herkkubuffetin, joka palvelee niin vegaanista, gluteenitonta, maidotonta, laktoositonta kuin FODMAP-ruokailijaa.

Tiina Rantanen: Klassikkoruokia (1/2018)
Kuka oli Jansson, joka lankesi kiusaukseen? Entä miksi Mannerheim vei vorshcmack-reseptinsä Savoyhin? Kirjassa on yli 40 laadukasta klassikko-ohjetta juomasuosituksineen. Kaikkiin liittyy myös pala viihdyttävää kulttuurihistoriaa. Ruoat on jaoteltu synnyinmaansa mukaan (Suomi, Ruotsi, Ranska, Italia, Venäjä). Jokaisessa ohjeessa on mukana pieni, viihdyttävä tarina ruoan historiasta. Tiina Rantanen on tunnettu ruokatoimittaja ja tietokirjailija. Hänen Himahella-blogillaan on 35 000 lukijaa kuukaudessa Kotiliesi.fi:ssä.

Suvi Rüster, Marja Samuli, Elvi Rista: Suomen lasten kotiruoka (4/2018)
Mitä välipalaksi mukaan treeneihin? Entä päivälliseksi kun on kiljuva nälkä? Mitä herkkuja myyjäispöytään? Sadan reseptin peruskeittokirjassa on ohjeita joka lähtöön: aamupaloja, leivonnaisia, ateriaehdotuksia arkeen ja juhlaan... Lohisoppaa, nakkikastiketta ja muita suosikkeja ei unohdeta, vaikka kotimaiseen ruokaperinteeseen yhdistetään kiehtovia makuja maailmalta. Maukkaat kasvisruoat ovat muunnettavissa vegaaneille. Ohjeiden ainekset ovat hankittavissa lähikaupasta, tarkoituksena on kokata rennolla otteella ruokaa, joka on terveellistä ja maistuu nuorille.

Lisätiedot, vedokset, haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi
Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi