MessukeskusMessukeskus

Kevätmessut laajenee digiin – uusia näkyvyysvaihtoehtoja näytteilleasettajille

Jaa
Muiden tapahtumajärjestäjien tapaan myös Messukeskus on siirtänyt keväälle suunniteltuja tapahtumiaan myöhäisempiin ajankohtiin. Tilannetta ei ole kuitenkaan jääty hämmästelemään, vaan tapahtumiin mukaan ilmoittautuneille yrityksille on luotu uudenlaisia näkyvyysvaihtoehtoja nyt siirrettyjen tapahtumien tilalle. Myös kevätkauden perinteiset avajaiset, Kevätmessut, on löytänyt näytteilleasettajilleen uusia ratkaisuja.

Kevätmessut ovat kuuluneet jo vuosia monen puutarha- ja mökkiharrastajan kevään avajaisperinteisiin. Siksi tuntuikin tyhjältä, kun koronatilanteen vuoksi kokoontuminen suuriin tapahtumiin ei ollut mahdollista. Messukeskus reagoi tilanteeseen nopeasti ja alkoi kehittää erilaisia digiratkaisuja perinteisten messujen rinnalle.

– Kun siemeniä ja kukkasipuleita ja muita pihan tuotteita ei nyt voi hankkia messuilta ja kokoontuminen yhteen suuremmalla joukolla ei nyt ole mahdollista, halusimme miettiä, miten voimme tarjota näytteilleasettajillemme muita näkyvyysvaihtoehtoja ja samalla tukea yrityksiä tässä hankalassa tilanteessa, toteaa myyntiryhmäpäällikkö Riikka Telin Messukeskuksesta.

Laajentuminen digiin on tulevaisuutta

Messukeskus on reagoinut koronatilanteeseen nopeasti. Ensimmäiseksi haettiin uudet ajankohdat kevään siirtyneille tapahtumille ja sen jälkeen on mietitty uudenlaisia ratkaisuja Messukeskuksen 10 000 yritysasiakkaan tueksi.

–  Livemessujen ollessa hetken tauolla, olemme tarjonneet näytteilleasettajillemme näkyvyyttä sekä tapahtumien sosiaalisen median kanavissa että verkkosivuillamme. Lapsimessut toteutetaan ensimmäistä kertaa virtuaalisesti 13.– 17.5.2020, varsinaiset messut on siirretty elokuuhun. Kevätmessut järjestää kahden viikon mittaisen digikampanjan, jossa yritykset voivat esitellä toimintaansa, tuotteitaan, palveluitaan ja antaa mahtavia tarjouksia, toteaa markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue Messukeskuksesta.

Uudet digitaaliset ratkaisut ovat osa tulevaisuutta, ja erinomainen lisä livetapahtumiin. Ne myös mahdollistavat tapahtumakokemuksen laajentamisen ympärivuotiseksi. Digitaalisista ratkaisuista huolimatta tarve tapaamisille on olemassa. Tätä palautetta on tullut Messukeskuksen asiakkailta koko kevään ajan.

–  Mikään ei kuitenkaan korvaa ison yleisötapahtuman tunnelmaa. Suosikkiartistinkin keikka kotisohvalta käsin vain on eri asia kuin paikan päällä, Mroue toteaa.

https://kevatmessut.messukeskus.com/kevatkampanja/

Lisätietoja:

Messukeskus, Maria Mroue, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com

Kevätmessut: Taira Sjöblom-Tallus, tiedottaja, 050 385 5482, taira.sjoblom-tallus@messukeskus.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Helsingin Messukeskus on Suomen elämyksellisin tapahtumakortteli ja vaikuttavin kohtaamismedia. Onnistuneet kohtaamiset jättävät vahvan muistijäljen ja tuottavat kiistatonta tulosta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa laadukkaita tapahtumia sekä vuokraa tilojaan ja palvelujaan erilaisten tapahtumien areenaksi. Messukeskuksen itse tuottamia tapahtumia ovat mm. Habitare, Helsingin Kirjamessut, Educa, FinnBuild, Matkamessut ja Vene Båt. Vierastapahtumina Messukeskuksen tiloissa järjestetään mm. Slush, Nordic Business Forum, Assembly, Koiramessut sekä lukuisia kansainvälisiä kongresseja ja yritystapahtumia vuosittain. Tilat käsittävät 7 hallia, 40 muuntuvaa kokoustilaa, 21 ravintolaa ja oman tapahtumahotellin. Omistajayritys Suomen Messut Oyj perustettiin vuonna 1919. | Messukeskus. The real social media. | www.messukeskus.com @messukeskus

Helsinki Expo and Convention Centre (brand name Messukeskus) hosts Finland’s most inspiring events and exciting encounters. We create successful and lasting interactions with undisputable results. As Finland’s premier experience provider, we organise high-quality events and rent out our facilities for various occasions/ for a wide variety of occasions. Events produced by Messukeskus include, among others, Habitare, the Helsinki Book Fair, Educa, Finnbuild, Matka Nordic Travel Fair, and Helsinki International Boat Show. Messukeskus also hosts guest events such as Slush, Nordic Business Forum, Assembly, International Dog Fair, as well as many international congress and business events every year. Our premises include 7 halls, 40 convertible meeting rooms, 21 restaurants, and our own hotel.The Finnish Fair Corporation was founded in 1919. |  Messukeskus. The real social media | www.messukeskus.com @messukeskus 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Habitare ja Helsinki Design Week yhdistävät voimansa tulevaisuuden tekijöinä – yhteistyön tavoitteena on vahvistaa muotoilualaa ja tarjota sen toimijoille yksi vahva alusta24.4.2024 08:30:00 EEST | Tiedote

Habitare ja Helsinki Design Week yhdistävät voimansa ja aloittavat laajamittaisen ja pitkäjänteisen yhteistyön. Tavoitteena on muotoilualan vahvistaminen, muotoilijoiden ja yritysten vuoropuhelun edistäminen ja siten alan toimijoiden kasvun ja kansainvälistymisen vauhdittaminen. Habitare järjestetään 11.–15.9.2024 ja Helsinki Design Week 6.–15.9.2024.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye