MessukeskusMessukeskus

Kevätmessut laajenee digiin – uusia näkyvyysvaihtoehtoja näytteilleasettajille

Jaa

Muiden tapahtumajärjestäjien tapaan myös Messukeskus on siirtänyt keväälle suunniteltuja tapahtumiaan myöhäisempiin ajankohtiin. Tilannetta ei ole kuitenkaan jääty hämmästelemään, vaan tapahtumiin mukaan ilmoittautuneille yrityksille on luotu uudenlaisia näkyvyysvaihtoehtoja nyt siirrettyjen tapahtumien tilalle. Myös kevätkauden perinteiset avajaiset, Kevätmessut, on löytänyt näytteilleasettajilleen uusia ratkaisuja.

Kevätmessut ovat kuuluneet jo vuosia monen puutarha- ja mökkiharrastajan kevään avajaisperinteisiin. Siksi tuntuikin tyhjältä, kun koronatilanteen vuoksi kokoontuminen suuriin tapahtumiin ei ollut mahdollista. Messukeskus reagoi tilanteeseen nopeasti ja alkoi kehittää erilaisia digiratkaisuja perinteisten messujen rinnalle.

– Kun siemeniä ja kukkasipuleita ja muita pihan tuotteita ei nyt voi hankkia messuilta ja kokoontuminen yhteen suuremmalla joukolla ei nyt ole mahdollista, halusimme miettiä, miten voimme tarjota näytteilleasettajillemme muita näkyvyysvaihtoehtoja ja samalla tukea yrityksiä tässä hankalassa tilanteessa, toteaa myyntiryhmäpäällikkö Riikka Telin Messukeskuksesta.

Laajentuminen digiin on tulevaisuutta

Messukeskus on reagoinut koronatilanteeseen nopeasti. Ensimmäiseksi haettiin uudet ajankohdat kevään siirtyneille tapahtumille ja sen jälkeen on mietitty uudenlaisia ratkaisuja Messukeskuksen 10 000 yritysasiakkaan tueksi.

–  Livemessujen ollessa hetken tauolla, olemme tarjonneet näytteilleasettajillemme näkyvyyttä sekä tapahtumien sosiaalisen median kanavissa että verkkosivuillamme. Lapsimessut toteutetaan ensimmäistä kertaa virtuaalisesti 13.– 17.5.2020, varsinaiset messut on siirretty elokuuhun. Kevätmessut järjestää kahden viikon mittaisen digikampanjan, jossa yritykset voivat esitellä toimintaansa, tuotteitaan, palveluitaan ja antaa mahtavia tarjouksia, toteaa markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue Messukeskuksesta.

Uudet digitaaliset ratkaisut ovat osa tulevaisuutta, ja erinomainen lisä livetapahtumiin. Ne myös mahdollistavat tapahtumakokemuksen laajentamisen ympärivuotiseksi. Digitaalisista ratkaisuista huolimatta tarve tapaamisille on olemassa. Tätä palautetta on tullut Messukeskuksen asiakkailta koko kevään ajan.

–  Mikään ei kuitenkaan korvaa ison yleisötapahtuman tunnelmaa. Suosikkiartistinkin keikka kotisohvalta käsin vain on eri asia kuin paikan päällä, Mroue toteaa.

https://kevatmessut.messukeskus.com/kevatkampanja/

Lisätietoja:

Messukeskus, Maria Mroue, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com

Kevätmessut: Taira Sjöblom-Tallus, tiedottaja, 050 385 5482, taira.sjoblom-tallus@messukeskus.com

Kuvat

Tietoja julkaisijasta

Messukeskus
Messukeskus
Messuaukio 1
00520 HELSINKI

+358 40 450 3250http://www.messukeskus.com

Messukeskus on ihmisläheinen media, joka luo kasvua aitojen kohtaamisten kautta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa tai isännöi vuosittain 50 messutapahtumaa ja tuhat kokousta ja kongressia, joihin osallistuu 1,1 miljoonaa vierasta.Tarjoamme messuille, kokouksiin, kongresseihin ja muihin tapahtumiin 7 muuntautuvaa hallia, 40 erilaista kokoustilaa, 21 ravintolaa, uudistuneen tapahtumahotellin ja täydelliset tapahtumapalvelut. | Messukeskus – sata vuotta tapahtumien keskipisteessä 

Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre, creates growth through encounters. We are the largest event organiser in Finland producing or hosting 50 exhibitions and one thousand meetings and congresses with 1,1 million visitors annually. We provide a perfect venue with 7 adaptable halls, 40 conference spaces, the 4,400-seater Amfi Hall auditorium, 21 restaurants, a fully renewed event hotel, and all event services. | Messukeskus – A century in the centre of events 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Messukeskus

Keskiviikkona 3.6. vietetään Kansainvälistä messujen päivää teemalla 'Messut on avain talouden jälleenrakennukseen'1.6.2020 11:54:24 EESTTiedote

Keskiviikkona 3.6. juhlitaan messumediaa. Kansainvälisenä messujen päivänä halutaan nostaa esiin messujen valtaisaa merkitystä elinkeinoelämälle. Messuilla lanseerataan uutuudet, tehdään kauppaa, solmitaan merkittäviä sopimuksia ja luodaan uusia, tärkeitä kontakteja. Messutoiminnan hallittu käynnistäminen auttaisi koronakriisistä kärsivän talouselämän elvyttämiseen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme