Kiinteistöala mukana Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjassa

Kiinteistöpalvelualan yritykset ovat jälleen vahvalla edustuksella mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Kaikki alan isoimmat yritykset ja suurimmat kesäkauden työllistäjät löytyvät jo nyt kampanjaan ilmoittautuneiden yritysten joukosta.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat hyvän kesätyön periaatteisiin, joita ovat muun muassa hyvä hakijakokemus, mielekäs työ sekä kesätyöntekijän perehdytys ja ohjaaminen.

Kiinteistöpalveluissa tarjolla tuhansia kesätyöpaikkoja

Kiinteistöpalveluala on jo pitkään ollut yksi suurimpia kesätyön tarjoajia ja nuorten työllistäjiä. Kesällä 2017 ala työllisti arviolta 6 000 kesätyöntekijää, ja tuleva kesä tarjoaa jälleen tuhansille nuorille mahdollisuuden tutustua kiinteistöpalvelualan monipuolisiin tehtäviin.

Kesätöitä on tarjolla ympäri Suomea erityisesti siivouksessa, kiinteistöhuollossa ja ulkoalueiden hoidossa. Työn tekemisen ympäristöt voivat vaihdella riippuen työnantajan asiakaskohteista. Esimerkiksi siivouspalveluja tuotetaan kiinteistöjen ohella myös kulkuvälineisiin.

Haku käynnistyy myöhemmin keväällä

Alan kesätyöpaikat tulevat hakuun vaiheittain kevään aikana. Paikoista ilmoitetaan useimmiten yritysten verkkosivuilla sekä erilaisissa sähköisissä työnvälityskanavissa kuten mol.fi-palvelussa tai sosiaalisessa mediassa. Kesätyöhaun käynnistyttyä kiinteistöpalvelualan paikkoja voi etsiä hakutoiminnolla myös Vastuullinen kesätyö -kampanjan verkkosivuilta osoitteessa www.kesaduuni.org

Kesätyöntekijöiden kokemuksiin kiinteistöpalvelualalla pääsee tutustumaan osoitteessa www.siistiihommaa.fi

Kiinteistötyönantajat ry toimii Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjan toimialakumppanina.

Siivoojien palkan alentaminen ei ole Kiinteistötyönantajien tavoitteena tes-neuvotteluissa7.2.2018 16:45:48Tiedote

Julkisuudessa on esitetty virheellisesti, että Kiinteistötyönantajat ry tavoittelisi työehtosopimusneuvotteluissa 8 prosentin alennusta siivoojien ja huoltomiesten palkkoihin. - Tämä väite ei pidä paikkaansa. Päinvastoin olemme ilmoittaneet Palvelualojen ammattiliitto PAMin neuvottelijoille olevamme valmiita neuvottelemaan yleisen linjan mukaisesta kokonaisratkaisusta, toteaa Kiinteistötyönantajien toimitusjohtaja Pia Gramén. Kiinteistötyönantajat ja PAM ovat neuvotelleet tammikuusta alkaen kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevasta työehtosopimuksesta. Neuvotteluissa on tällä hetkellä tauko PAMin aloitteesta. - Toivomme, että PAM palaa neuvottelupöytään mahdollisimman pian. Viime kädessä valtakunnansovittelija voi auttaa löytämään tilanteeseen ratkaisun, Gramén jatkaa. Kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevan työehtosopimuksen piiriin kuuluu noin 70 000 henkilöä. Lisätietoja: Pia Gramén, toimitusjohtaja, Kiinteistötyönantajat ry, puh. 040 820 7599