Kiinteistöala mukana Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjassa

Kiinteistöpalvelualan yritykset ovat jälleen vahvalla edustuksella mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa. Kaikki alan isoimmat yritykset ja suurimmat kesäkauden työllistäjät löytyvät jo nyt kampanjaan ilmoittautuneiden yritysten joukosta.

Kampanjaan osallistuvat työnantajat sitoutuvat hyvän kesätyön periaatteisiin, joita ovat muun muassa hyvä hakijakokemus, mielekäs työ sekä kesätyöntekijän perehdytys ja ohjaaminen.

Kiinteistöpalveluissa tarjolla tuhansia kesätyöpaikkoja

Kiinteistöpalveluala on jo pitkään ollut yksi suurimpia kesätyön tarjoajia ja nuorten työllistäjiä. Kesällä 2017 ala työllisti arviolta 6 000 kesätyöntekijää, ja tuleva kesä tarjoaa jälleen tuhansille nuorille mahdollisuuden tutustua kiinteistöpalvelualan monipuolisiin tehtäviin.

Kesätöitä on tarjolla ympäri Suomea erityisesti siivouksessa, kiinteistöhuollossa ja ulkoalueiden hoidossa. Työn tekemisen ympäristöt voivat vaihdella riippuen työnantajan asiakaskohteista. Esimerkiksi siivouspalveluja tuotetaan kiinteistöjen ohella myös kulkuvälineisiin.

Haku käynnistyy myöhemmin keväällä

Alan kesätyöpaikat tulevat hakuun vaiheittain kevään aikana. Paikoista ilmoitetaan useimmiten yritysten verkkosivuilla sekä erilaisissa sähköisissä työnvälityskanavissa kuten mol.fi-palvelussa tai sosiaalisessa mediassa. Kesätyöhaun käynnistyttyä kiinteistöpalvelualan paikkoja voi etsiä hakutoiminnolla myös Vastuullinen kesätyö -kampanjan verkkosivuilta osoitteessa www.kesaduuni.org

Kesätyöntekijöiden kokemuksiin kiinteistöpalvelualalla pääsee tutustumaan osoitteessa www.siistiihommaa.fi

Kiinteistötyönantajat ry toimii Vastuullinen kesäduuni 2018 -kampanjan toimialakumppanina.

Siivoojien palkan alentaminen ei ole Kiinteistötyönantajien tavoitteena tes-neuvotteluissa7.2.2018 16:45Tiedote

Julkisuudessa on esitetty virheellisesti, että Kiinteistötyönantajat ry tavoittelisi työehtosopimusneuvotteluissa 8 prosentin alennusta siivoojien ja huoltomiesten palkkoihin. - Tämä väite ei pidä paikkaansa. Päinvastoin olemme ilmoittaneet Palvelualojen ammattiliitto PAMin neuvottelijoille olevamme valmiita neuvottelemaan yleisen linjan mukaisesta kokonaisratkaisusta, toteaa Kiinteistötyönantajien toimitusjohtaja Pia Gramén. Kiinteistötyönantajat ja PAM ovat neuvotelleet tammikuusta alkaen kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevasta työehtosopimuksesta. Neuvotteluissa on tällä hetkellä tauko PAMin aloitteesta. - Toivomme, että PAM palaa neuvottelupöytään mahdollisimman pian. Viime kädessä valtakunnansovittelija voi auttaa löytämään tilanteeseen ratkaisun, Gramén jatkaa. Kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevan työehtosopimuksen piiriin kuuluu noin 70 000 henkilöä. Lisätietoja: Pia Gramén, toimitusjohtaja, Kiinteistötyönantajat ry, puh. 040 820 7599

Kiinteistöpalvelualan TES-neuvotteluissa tauko1.2.2018 13:34Tiedote

Kiinteistötyönantajat ry ja Palvelualojen ammattiliitto PAM ry ovat neuvotelleet tammikuun aikana kiinteistöpalvelualan työntekijöitä koskevasta työehtosopimuksesta. PAM ilmoitti tänään neuvottelutauosta. PAMin neuvottelijat ovat vaatineet, että työmarkkinapöydässä käsitellään työehtosopimuksen ulkopuolisia asioita. Syy neuvottelutaukoon on se, että Kiinteistötyönantajien hallitus on kieltäytynyt suostumasta TES-pöydän ulkopuolisiin vaatimuksiin. PAMin neuvottelijat painostavat Kiinteistötyönantajia toimimaan kiinteistöpalvelualan osaamisen ja koulutuksen kehittämiseen liittyvissä asioissa tavalla, joka on vastoin toimialan, sen työntekijöiden ja yritysten etua. Kiinteistötyönantajat ei voi suostua näihin vaatimuksiin. Kiinteistötyönantajat ei tavoittele PAMin julkisuudessa irrallaan esittämiä heikennyksiä, vaan päinvastoin on ilmoittanut neuvottelijoille olevansa valmis neuvottelemaan yleisen linjan mukaisesta TES-ratkaisusta. - Neuvottelut ovat sujuneet työehtosopimusneuvotteluille t

Kiinteistötyönantajat ja Suomen Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys yhteistyöhön kiinteistöpalvelualan osaamisen kehittämiseksi13.9.2017 10:34Tiedote

Kiinteistötyönantajat ry ja Suomen Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys ry ovat allekirjoittaneet koulutuspoliittisen yhteistyösopimuksen. Yhteistyösopimuksella halutaan parantaa kiinteistöpalvelualan tuottavuutta ja kilpailukykyä sekä kehittää alan osaamistasoa vastaamaan nykyistä paremmin työelämän tarpeisiin. Yhteistyösopimus allekirjoitettiin 12. syyskuuta Kiinteistötyönantajien ja työntekijöiden yhdistyksen yhteisessä elinkeinopoliittisessa seminaarissa Helsingissä. Koulutuspolitiikassa tehtävä yhteistyö keskittyy erityisesti toisen asteen ammatillisen koulutuksen kehittämiseen. Kiinteistötyönantajat ja kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys pyrkivät yhdessä luomaan linjauksia koulutuksen kehittämiseksi tavoitteenaan saada työelämälähtöisiä tutkintojen perusteita toimialalle. Yhdessä vaikutetaan myös siihen, että alan ammatillista koulutusta on saatavilla laajasti eri puolilla Suomea. Lisäksi halutaan vaikuttaa ammatillisen koulutuksen arviointia ja laatua edistävä

Talouskatsaus 1/2017: Kiinteistöpalvelualan näkymät vahvistuneet - työllisyyden ennustetaan kasvavan20.4.2017 08:17Tiedote

Kiinteistöpalvelualan näkymät ovat vähän aiempaa vahvemmat ja hiukan myönteisemmät kuin palveluissa keskimäärin, selviää alan tuoreesta talouskatsauksesta. Suhdannetilanne on kohentunut hieman ollen kuitenkin yhä alle keskimääräisen. Nyt vauhditusta saattaa olla tulossa, kun useimmilla aloilla on kasvun merkkejä. Yritysten odotetaan lisäävän sekä osa- että kokoaikaista henkilöstöään.