Kiinteistöliitto Uusimaa päätti uusista säännöistä vuosikokouksessaan

Kiinteistöliitto Uusimaa on pitänyt yhdistyksen vuosikokouksen 30.5. Helsingissä. Kokoukseen osallistui vajaat 60 jäsentalojen edustajaa. Sääntömääräisten asioiden lisäksi yhdistykselle vahvistettiin uudet säännöt.

Suurimmat muutokset säännöissä koskivat hallituskauden rajoittamista kymmeneen vuoteen sekä etäkokousmahdollisuuden järjestämistä. Myös vaalivaliokunta valittiin ensimmäistä kertaa sääntöjen mukaan vuosikokouksessa.

Vuosikokous äänesti hallitukseen kuusi uutta jäsentä: Elina Aalto-Waltimo, Peter Bebek, Viljo Laitinen, Jarmo Mikkonen, Lasse Mäkinen ja Maarit Toveri. Jatkokaudelle valittiin erovuoroisista jäsenistä Saku Lehtinen. Valinnat tapahtuivat vaalivaliokunnan ehdotuksen mukaisina.

Hallituksen jäseninä jatkavat ei-erovuorossa olleet Jussi Aikala, Katariina Haigh, Tuula Jurmu, Olli-Veikko Kurvinen, Paul Nouro, Martti Suomela ja Tarja Teräväinen.

Vuosikokouksen jälkeen hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan yhdistyksen puheenjohtajana jatkamaan diplomi-insinööri Martti Suomelan ja varapuheenjohtajana arkkitehti Katariina Haighin.

Mika Heikkilä, toiminnanjohtaja, Kiinteistöliitto Uusimaa puh: 050 591 0995
Marika Sipilä, asiakkuuspäällikkö, Kiinteistöliitto Uusimaa puh: 040 741 7515

Taloyhtiö – tarkkana sopimushintojen korotusilmoitusten kanssa!15.6.2022 19:19:59 EEST | Tiedote

Ukrainan sodan seurauksena ovat hyödykkeiden ja palveluiden kustannukset nousseet. Tämä näkyy etenkin polttoaineiden sekä erilaisten materiaalien ja raaka-aineiden hinnannousuna. Taloyhtiöitäkin lähestytään sopimuskumppanien taholta erilaisilla hinnankorotusilmoituksilla. Tällöin on hyvä muistaa, että hintojen korotus ei ole automaatio, eikä sitä tarvitse suoralta kädeltä hyväksyä.

Turvallisuudesta taloyhtiössä tulisi huolehtia8.4.2022 09:35:49 EEST | Tiedote

Viime aikojen tapahtumat, pidentynyt pandemia ja sota Ukrainassa ovat nostaneet turvallisuuden keskiöön myös taloyhtiöiden yhtiökokouksissa ja asukkaiden keskuudessa. Väestösuojan kunto ja pelastussuunnitelman ajantasaisuus sekä niihin liittyvät vastuut ovat olleet paljon kysytty aihe myös Kiinteistöliitto Uusimaan puhelinneuvonnassa. Asumisen turvallisuuteen kuuluu myös monia muita normaaliin elämiseen liittyviä tilanteita.