Kiinteistömaailma välittää hyväntekeväisyysjärjestöjen testamenttilahjoitetut asunnot ilman välityspalkkiota

Kiinteistömaailma alkaa välittää hyväntekeväisyysjärjestöille testamenttilahjoituksena osoitettuja asunto-osakkeita ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö vuonna 2018. Näin testamenttilahjoitus menee maksimaalisesti siihen kohteeseen, johon lahjoituksen tekijä on halunnut sen menevänkin.

Kun ihminen testamenttaa omaisuutensa hyväntekeväisyyteen, hän luonnollisesti toivoo lahjoituksensa olevan mahdollisimman suureksi hyödyksi sille järjestölle, joka lahjoituksen saa. Kiinteistömaailma välittää tämän vuoden alusta lukien yritysvastuutekonaan Suomessa toimiville hyväntekeväisyysjärjestöille osoitetut tavanomaiset testamenttilahjoitetut asunto-osakkeet ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö.

- Järjestöjen rooli on iso ja keskeinen monella elämänalalla. Tämä yritysvastuuhanke on meidän tapamme tukea järjestöjä: kohdistuipa niiden työ sitten lapsiin, vanhuksiin tai esimerkiksi sairauden vuoksi vaikeassa elämäntilanteessa oleviin, toteaa Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Saadakseen palkkiottoman välityspalvelun hyväntekeväisyysjärjestöjä pyydetään ottamaan yhteys Kiinteistömaailman ketjuohjaukseen (sähköpostiosoite: info@kiinteistomaailma.fi), josta nimetään asiaa hoitava paikallinen kiinteistönvälittäjä.  Kiinteistömaailman ketjuohjaus pidättää oikeuden arvioida, onko lahjoituksen saaja sellainen toimija, joka täyttää hyväntekeväisyysjärjestön määritelmän. Rahastot, säätiöt sekä kunta- ja valtio-omisteiset toimijat eivät ole edun piirissä, samoin kuin poliittiset ja uskonnolliset toimijat.

Maksuttoman välityksen kohteeksi Kiinteistömaailma ottaa vuonna 2018 kymmenen hyväntekeväisyysjärjestön testamenttilahjoituksena saatua asunto-osaketta, jotka järjestö on saanut omistukseensa viimeksi kuluneen vuoden aikana. Kiinteistöt tai erityiset arvokohteet eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjen maksuttoman välityspalvelun piirissä.

Testamenttilahjoituksella saatuihin asuntoihin kohdistuva yritysvastuuhanke jatkaa Kiinteistömaailman vuoden 2017 hanketta, jossa ketju teki 100 välittämisen tekoa eri puolilla Suomea, mm. järjesti vanhustentaloissa tapahtumia ja tuki paikallista lasten ja nuorten harrastustoimintaa.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailman hintaennustepäivitys vuoteen 2021, lisäteemana neuvotteluvara: Neuvottelukulttuuri vaihtelee asuntokaupoissa eri puolilla Suomea  13.11.2018 09:00Tiedote

Pääkaupunkiseutu, muutamat kasvukeskukset kehyskuntineen sekä Pohjanmaan rannikko. Tähän kolmikkoon kiteytyy lähivuosina maan myönteisin hintakehitys, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin asuntojen hintaennusteesta vuoteen 2021. Lisäteemana tällä ennustepäivityskierroksella tarkasteltiin pyydettyjä ja toteutuneita asuntokauppahintoja. Analyysi kertoo neuvotteluvarassa olevan selviä paikkakuntakohtaisia eroja. Neuvotteluvara on vähäisintä Pirkkalassa, Tampereella ja Helsingissä; tinkimiskulttuuri näyttää vahvimmalta osassa Itä-Suomen kaupunkeja.

Asuntojen hintakehitysennuste vuoteen 2021, erityisteemana neuvotteluvara asuntokaupoilla8.11.2018 07:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraft julkaisivat vuodenvaihteessa uuden tekoälymallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain kolmelle seuraavalle vuodelle. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen, jossa julkaisemme päivityksen hintaennusteeseen, ulottaen sen nyt vuoteen 2021 saakka. Lisäteemana tilaisuudessa on neuvotteluvara asuntokaupoilla: mitä laaja aineisto kertoo pyydetyistä ja toteutuneista hinnoista erityyppisissä asunnoissa ja eri kaupungeissa? Tilaisuus pidetään tiistaina 13.11.2018 klo 9.00 Scandic Simonkentässä (Simonkatu 9, Helsinki) Uutta ennustetta ja lisäteemaa käsittelevät johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo eCraftilta, toimitusjohtaja Erkki Heikkinen Kiinteistömaailmasta ja vt. toimitusjohtaja Heikki Huttunen Etuovi.comista. Ilmoittautumiset ma 12.11.2018 kello 11 mennessä: pirjo.hellsten@kiinteistomaailma.fi tai puh 040 767 2238. Tervetuloa!

Kiinteistönvälittäjäbarometri kertoo: Asuntomarkkinan kuva poikkeuksellisen pirstaleinen9.10.2018 09:15Tiedote

Kiinteistömaailman Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä asuntokaupan kokonaismarkkinan tilastot kertovat, että isossa kuvassa hieman hiljentynyt asuntokaupan trendi jatkuu, vaikka kaikki edellytykset asuntokaupan kasvulle ovat olemassa. Asuntokaupan ennustaminen on tällä hetkellä poikkeuksellisen vaikeaa, koska talouden yleiset trendit ja asuntokaupan toteuma eivät kohtaa, ja alueelliset erot näkyvät kiinteistönvälittäjien vastauksissa selvästi. Barometrissä selvitettiin lisäksi ostajien valveutuneisuutta taloyhtiötietoon liittyen.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille8.10.2018 08:37Kutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 9.10.2018. Mediatilaisuudessa käydään läpi asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi tämän syksyn erikoisteemana on taloyhtiötieto ja ostajien valveutuneisuus asuntokaupoilla.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille3.10.2018 08:00Kutsu

Kodinvaihdon polku kulkee uutta reittiä sosiaalisesta mediasta asuntokaupoille17.9.2018 08:00Tiedote

Kiinteistömaailmalla myynnissä olevissa kodeissa asuntoesittely tapahtuu videon avulla vuoden jokaisena päivänä 6000 - 7000 kertaa, oli joulu tahi juhannus. Näiden varsinaisten videoasuntoesittelyjen lisäksi kohdevideoita silmäillään sosiaalisen median kanavilla päivittäin monin-moninkertainen määrä. Kodinvaihtoa edeltävä tapahtumien kulku ei ole kuten ennen, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.