Kiinteistömaailma välittää hyväntekeväisyysjärjestöjen testamenttilahjoitetut asunnot ilman välityspalkkiota

Kiinteistömaailma alkaa välittää hyväntekeväisyysjärjestöille testamenttilahjoituksena osoitettuja asunto-osakkeita ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö vuonna 2018. Näin testamenttilahjoitus menee maksimaalisesti siihen kohteeseen, johon lahjoituksen tekijä on halunnut sen menevänkin.

Kun ihminen testamenttaa omaisuutensa hyväntekeväisyyteen, hän luonnollisesti toivoo lahjoituksensa olevan mahdollisimman suureksi hyödyksi sille järjestölle, joka lahjoituksen saa. Kiinteistömaailma välittää tämän vuoden alusta lukien yritysvastuutekonaan Suomessa toimiville hyväntekeväisyysjärjestöille osoitetut tavanomaiset testamenttilahjoitetut asunto-osakkeet ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö.

- Järjestöjen rooli on iso ja keskeinen monella elämänalalla. Tämä yritysvastuuhanke on meidän tapamme tukea järjestöjä: kohdistuipa niiden työ sitten lapsiin, vanhuksiin tai esimerkiksi sairauden vuoksi vaikeassa elämäntilanteessa oleviin, toteaa Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Saadakseen palkkiottoman välityspalvelun hyväntekeväisyysjärjestöjä pyydetään ottamaan yhteys Kiinteistömaailman ketjuohjaukseen (sähköpostiosoite: info@kiinteistomaailma.fi), josta nimetään asiaa hoitava paikallinen kiinteistönvälittäjä.  Kiinteistömaailman ketjuohjaus pidättää oikeuden arvioida, onko lahjoituksen saaja sellainen toimija, joka täyttää hyväntekeväisyysjärjestön määritelmän. Rahastot, säätiöt sekä kunta- ja valtio-omisteiset toimijat eivät ole edun piirissä, samoin kuin poliittiset ja uskonnolliset toimijat.

Maksuttoman välityksen kohteeksi Kiinteistömaailma ottaa vuonna 2018 kymmenen hyväntekeväisyysjärjestön testamenttilahjoituksena saatua asunto-osaketta, jotka järjestö on saanut omistukseensa viimeksi kuluneen vuoden aikana. Kiinteistöt tai erityiset arvokohteet eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjen maksuttoman välityspalvelun piirissä.

Testamenttilahjoituksella saatuihin asuntoihin kohdistuva yritysvastuuhanke jatkaa Kiinteistömaailman vuoden 2017 hanketta, jossa ketju teki 100 välittämisen tekoa eri puolilla Suomea, mm. järjesti vanhustentaloissa tapahtumia ja tuki paikallista lasten ja nuorten harrastustoimintaa.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Mökkiostajan markkina uudistuu – Finsilvan, Kontion ja Kiinteistömaailman konseptilla unelmien kesäpaikan voi ostaa uudiskohteen tavoin5.7.2018 09:00Tiedote

Mökkivalmis-palvelulla uuden mökin voi rakennuttaa ennätyshelposti. Suomen suurimmat metsä-, kiinteistönvälitys ja hirsirakennusalan toimijat Finsilva Oyj, Kiinteistömaailma-ketju ja Kontio Oy tuovat yhdessä markkinoille täysin uudenlaisen vaihtoehdon rakennuttaa moderni vapaa-ajanasunto rantatontille. Uudessa palvelumallissa mökkiprojektin pullonkaulat on tunnistettu ja niihin on haettu ostajaa helpottava ratkaisu. Mökkivalmis-palvelulla ostaja voi hankkia vaivattomasti rakennusvalmiin tontin, hirsihuvilan avaimet käteen -rakennettuna ja edullisen rahoituspaketin koko projektille.

Kiinteistömaailman hintaennuste kunnittain vuosille 2018 -2020: Kaupunkien ja kuntien sisäinen hintahaitari selvässä kasvussa2.5.2018 09:00Tiedote

Koko Suomessa mutta erityisesti maan suurimmissa kasvukeskuksissa kaupungin sisäinen hintahaitari on kasvanut tällä vuosituhannella voimakkaasti ja sama kehitys jatkuu, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin tänään julkaisemasta päivityksestä asuntojen hintaennusteeseen vuosille 2018 -2020. Esimerkiksi Helsingissä kalleimpien asuntojen neliöhinnat ovat jo reilusti yli kolminkertaiset halvimpiin nähden.

KUTSU KIINTEISTÖMAAILMAN, ETUOVI.COMIN JA ECRAFTIN ENNUSTEAAMUUN: Asuntojen hintakehitys Suomen kunnissa vuoteen 202026.4.2018 08:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraftin julkaisivat alkuvuodesta uuden mallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain vuoteen 2020 asti. Neljännesvuosittaisen ennustepäivityksen yhteydessä julkaisemme nyt myös uutta paikkakuntakohtaista tietoa asuntojen hintojen kasvavasta erilaistumisesta erityyppisten kuntien sisällä. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen keskiviikkona 2.5.2018 klo 9.00 Scandic Simonkenttään (Simonkatu 9, Helsinki) Tilaisuudessa uudet ennusteet ja hajontamallit esittelevät Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen ja eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo. Paikalla kommenttipuheenvuorollaan on myös Etuovi.comin liiketoimintajohtaja Heikki Huttunen. Ilmoittautumiset ma 30.4.2018 kello 12 mennessä: hanna.lantto@kiinteistomaailma.fi tai puh. 044 714 0090