Kiinteistömaailma välittää hyväntekeväisyysjärjestöjen testamenttilahjoitetut asunnot ilman välityspalkkiota

Kiinteistömaailma alkaa välittää hyväntekeväisyysjärjestöille testamenttilahjoituksena osoitettuja asunto-osakkeita ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö vuonna 2018. Näin testamenttilahjoitus menee maksimaalisesti siihen kohteeseen, johon lahjoituksen tekijä on halunnut sen menevänkin.

Kun ihminen testamenttaa omaisuutensa hyväntekeväisyyteen, hän luonnollisesti toivoo lahjoituksensa olevan mahdollisimman suureksi hyödyksi sille järjestölle, joka lahjoituksen saa. Kiinteistömaailma välittää tämän vuoden alusta lukien yritysvastuutekonaan Suomessa toimiville hyväntekeväisyysjärjestöille osoitetut tavanomaiset testamenttilahjoitetut asunto-osakkeet ilman palkkiota, yhden kohteen per hyväntekeväisyysjärjestö.

- Järjestöjen rooli on iso ja keskeinen monella elämänalalla. Tämä yritysvastuuhanke on meidän tapamme tukea järjestöjä: kohdistuipa niiden työ sitten lapsiin, vanhuksiin tai esimerkiksi sairauden vuoksi vaikeassa elämäntilanteessa oleviin, toteaa Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Saadakseen palkkiottoman välityspalvelun hyväntekeväisyysjärjestöjä pyydetään ottamaan yhteys Kiinteistömaailman ketjuohjaukseen (sähköpostiosoite: info@kiinteistomaailma.fi), josta nimetään asiaa hoitava paikallinen kiinteistönvälittäjä.  Kiinteistömaailman ketjuohjaus pidättää oikeuden arvioida, onko lahjoituksen saaja sellainen toimija, joka täyttää hyväntekeväisyysjärjestön määritelmän. Rahastot, säätiöt sekä kunta- ja valtio-omisteiset toimijat eivät ole edun piirissä, samoin kuin poliittiset ja uskonnolliset toimijat.

Maksuttoman välityksen kohteeksi Kiinteistömaailma ottaa vuonna 2018 kymmenen hyväntekeväisyysjärjestön testamenttilahjoituksena saatua asunto-osaketta, jotka järjestö on saanut omistukseensa viimeksi kuluneen vuoden aikana. Kiinteistöt tai erityiset arvokohteet eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjen maksuttoman välityspalvelun piirissä.

Testamenttilahjoituksella saatuihin asuntoihin kohdistuva yritysvastuuhanke jatkaa Kiinteistömaailman vuoden 2017 hanketta, jossa ketju teki 100 välittämisen tekoa eri puolilla Suomea, mm. järjesti vanhustentaloissa tapahtumia ja tuki paikallista lasten ja nuorten harrastustoimintaa.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailmalla selvän kasvun vuosi 2017: yli 13 000 asuntokauppaa9.2.2018 12:00Tiedote

Kiinteistömaailma-ketju teki päättyneenä vuonna yli 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. ”Selkeästi edellisvuosia parempi kauppamäärä on jatkoa jo useamman vuoden kasvulle; edellisen kerran yli 13 000 kauppakappaleen ylsimme vuonna 2012”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen. Uusia yrittäjiä ja osakkaita ketjuun tuli vuoden aikana peräti kaksikymmentä vahvistamaan valtakunnallista yli 100 myymälän verkostoa.

Kiinteistömaailma ennustaa asuntojen hinnat kunnittain vuosille 2018-2020: Liki 90 prosenttia suomalaisista asuu nousevan tai vakaan hintakehityksen alueilla9.1.2018 09:15Tiedote

Kaupungistuminen kiihtyy, mutta ylivoimainen valtaosa suomalaisista asuu alueilla, jossa asuntojen arvo ei ole laskussa. Kiinteistömaailman uuteen ennustemalliin pohjautuvan selvityksen mukaan hinnat ovat nousussa 32 kunnassa ja laskussa 70 kunnassa. Kuitenkin peräti 87 prosenttia suomalaisista asuu kunnissa, jossa asuntojen arvo on tasainen tai kasvusuuntainen.

Kiinteistönvälittäjäbarometri: Asuntokaupassa nähtävissä merkittävää kasvua sekä uusia ilmiöitä asuntosijoittamisessa10.10.2017 09:10Kutsu

Juuri päättyneen vuoden kolmannen neljänneksen (heinä-syyskuu) hyvä asuntokaupan vire jatkuu tulevina kuukausina, kertoo Kiinteistömaailman tänään julkistettu Kiinteistönvälittäjäbarometri. Nousukausi tuo piristystä asuntomarkkinaan, mutta myös uusia ilmiöitä esimerkiksi asuntosijoittamiseen. Välittäjien mukaan kasvava trendi on 1-2 sijoitusasunnon omistaminen oman asunnon ohella.