Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanja: Rohkeuden puolesta, ennakkoluuloja vastaan

Syyskuun 13. päivä käynnistyvän Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmissä päähenkilö on tavalla tai toisella jokaiselle ihmiselle tutussa tilanteessa: yksi vaihe elämää on päättymässä – ovi menneeseen on sulkeutumassa – ja uusi on edessä tuntemattomana ja houkuttavana, mutta myös pelottavana.

- Avaa ovi uudelle on kannanotto rohkeuden ja avarakatseisuuden puolesta. Elämänmuutoksiin liittyy aina epävarmuutta: emme voi olla varmoja siitä, mitä uuteen astuminen tuo tulleessaan. Kun puhutaan isosta elämänmuutoksesta eli muutosta uuteen kotiin, mieltä kaihertavat kysymykset liittyvät usein myös lähiympäristöön: viihdynkö siellä? Tai uusiin naapureihin: millaisia he ovat? Haluamme puhua rohkeuden puolesta niissä yhteisöissä, joissa elämme, ja tekemään asumiseen liittyviä päätöksiä ilman ennakkoluuloisuuden taakkaa, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kampanjan yhtenä sysäyksenä ovat viime vuosina esiin nousseet NIMBY (not in my backyard) -tapaukset esimerkiksi kehitysvammaisten asuntohankkeiden yhteydessä.

- Liputamme sellaisten yhteisöjen ja naapurustojen puolesta, joihin mahtuvat monenlaiset ihmiset, Heikkinen sanoo.

Viime vuosien asuntokauppatilastot kertovat, että vuodesta 2013 alkaen Suomessa on joka vuosi tehty tuhatmäärin vähemmän asuntokauppoja kuin sitä edeltävinä vuosina. Se tarkoittaa isoa määrää ihmisiä ja perheitä, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet epäsopivaksi käyneeseen kotiin.

- Viestimme on: rohkeasti eteenpäin. Kannustamme miettimään sellaisiakin vaihtoehtoja, joihin liittyy uuden jännitysmomentti. Ottamaan riskin, että muutos onkin parempaan ja tuo onnea elämään, Heikkinen sanoo.

Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmin ”Ovet” ovat tehneet yhteistyössä Kiinteistömaailma, Ivalo Creative Agency ja tuotantoyhtiö Kennel Helsinki.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Katso mainosvideo tästä >

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailmalla selvän kasvun vuosi 2017: yli 13 000 asuntokauppaa9.2.2018 12:00Tiedote

Kiinteistömaailma-ketju teki päättyneenä vuonna yli 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. ”Selkeästi edellisvuosia parempi kauppamäärä on jatkoa jo useamman vuoden kasvulle; edellisen kerran yli 13 000 kauppakappaleen ylsimme vuonna 2012”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen. Uusia yrittäjiä ja osakkaita ketjuun tuli vuoden aikana peräti kaksikymmentä vahvistamaan valtakunnallista yli 100 myymälän verkostoa.

Kiinteistömaailma ennustaa asuntojen hinnat kunnittain vuosille 2018-2020: Liki 90 prosenttia suomalaisista asuu nousevan tai vakaan hintakehityksen alueilla9.1.2018 09:15Tiedote

Kaupungistuminen kiihtyy, mutta ylivoimainen valtaosa suomalaisista asuu alueilla, jossa asuntojen arvo ei ole laskussa. Kiinteistömaailman uuteen ennustemalliin pohjautuvan selvityksen mukaan hinnat ovat nousussa 32 kunnassa ja laskussa 70 kunnassa. Kuitenkin peräti 87 prosenttia suomalaisista asuu kunnissa, jossa asuntojen arvo on tasainen tai kasvusuuntainen.

Kiinteistönvälittäjäbarometri: Asuntokaupassa nähtävissä merkittävää kasvua sekä uusia ilmiöitä asuntosijoittamisessa10.10.2017 09:10Kutsu

Juuri päättyneen vuoden kolmannen neljänneksen (heinä-syyskuu) hyvä asuntokaupan vire jatkuu tulevina kuukausina, kertoo Kiinteistömaailman tänään julkistettu Kiinteistönvälittäjäbarometri. Nousukausi tuo piristystä asuntomarkkinaan, mutta myös uusia ilmiöitä esimerkiksi asuntosijoittamiseen. Välittäjien mukaan kasvava trendi on 1-2 sijoitusasunnon omistaminen oman asunnon ohella.