Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanja: Rohkeuden puolesta, ennakkoluuloja vastaan

Syyskuun 13. päivä käynnistyvän Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmissä päähenkilö on tavalla tai toisella jokaiselle ihmiselle tutussa tilanteessa: yksi vaihe elämää on päättymässä – ovi menneeseen on sulkeutumassa – ja uusi on edessä tuntemattomana ja houkuttavana, mutta myös pelottavana.

- Avaa ovi uudelle on kannanotto rohkeuden ja avarakatseisuuden puolesta. Elämänmuutoksiin liittyy aina epävarmuutta: emme voi olla varmoja siitä, mitä uuteen astuminen tuo tulleessaan. Kun puhutaan isosta elämänmuutoksesta eli muutosta uuteen kotiin, mieltä kaihertavat kysymykset liittyvät usein myös lähiympäristöön: viihdynkö siellä? Tai uusiin naapureihin: millaisia he ovat? Haluamme puhua rohkeuden puolesta niissä yhteisöissä, joissa elämme, ja tekemään asumiseen liittyviä päätöksiä ilman ennakkoluuloisuuden taakkaa, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kampanjan yhtenä sysäyksenä ovat viime vuosina esiin nousseet NIMBY (not in my backyard) -tapaukset esimerkiksi kehitysvammaisten asuntohankkeiden yhteydessä.

- Liputamme sellaisten yhteisöjen ja naapurustojen puolesta, joihin mahtuvat monenlaiset ihmiset, Heikkinen sanoo.

Viime vuosien asuntokauppatilastot kertovat, että vuodesta 2013 alkaen Suomessa on joka vuosi tehty tuhatmäärin vähemmän asuntokauppoja kuin sitä edeltävinä vuosina. Se tarkoittaa isoa määrää ihmisiä ja perheitä, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet epäsopivaksi käyneeseen kotiin.

- Viestimme on: rohkeasti eteenpäin. Kannustamme miettimään sellaisiakin vaihtoehtoja, joihin liittyy uuden jännitysmomentti. Ottamaan riskin, että muutos onkin parempaan ja tuo onnea elämään, Heikkinen sanoo.

Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmin ”Ovet” ovat tehneet yhteistyössä Kiinteistömaailma, Ivalo Creative Agency ja tuotantoyhtiö Kennel Helsinki.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Katso mainosvideo tästä >

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Helsingin seutukunnalla lähes 60 000 ihmistä vaihtoi kotikuntaa alueen sisällä viime vuonna15.6.2017 10:00Tiedote

Helsingin seutukunnan 17 kuntaa ja kaupunkia muodostavat muuttoalueen, jossa keskinäiset kuntarajat ylittyivät viime vuonna yli 58 000 ihmisen muutossa. Määrä oli yli 1,5-kertainen muualta maasta Helsingin seutukunnalle muuttaneisiin (35 000) verrattuna. ”Helsingin seutukunnalla on korostuneen tärkeää, ettei kuntarajoja ole kodinvaihtajien palvelussa lainkaan”, sanoo Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Oma kesämökki on suomalaisten mieluisin kesälomapaikka26.5.2017 09:00Tiedote

Aika ajoin esiin nousevat puheet nuoremman polven kesämökkeilyinnon loppumisesta ovat vahvasti liioiteltuja, käy ilmi Kiinteistömaailman teettämästä kyselystä. Oma kesämökki on kaikissa ikäluokissa mieluisin lomailupaikka kotimaan kesälomilla. Eikä mökkiä haluta vain lomailua varten. Kiinteistönvälittäjien mukaan ”iltasaunamökki” kuvaa sanana hyvin sitä, mitä asiakkaat tyypillisesti nyt hakevat: paikkaa jonne hurauttaa illaksi työpäivän jälkeen.