Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanja: Rohkeuden puolesta, ennakkoluuloja vastaan

Syyskuun 13. päivä käynnistyvän Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmissä päähenkilö on tavalla tai toisella jokaiselle ihmiselle tutussa tilanteessa: yksi vaihe elämää on päättymässä – ovi menneeseen on sulkeutumassa – ja uusi on edessä tuntemattomana ja houkuttavana, mutta myös pelottavana.

- Avaa ovi uudelle on kannanotto rohkeuden ja avarakatseisuuden puolesta. Elämänmuutoksiin liittyy aina epävarmuutta: emme voi olla varmoja siitä, mitä uuteen astuminen tuo tulleessaan. Kun puhutaan isosta elämänmuutoksesta eli muutosta uuteen kotiin, mieltä kaihertavat kysymykset liittyvät usein myös lähiympäristöön: viihdynkö siellä? Tai uusiin naapureihin: millaisia he ovat? Haluamme puhua rohkeuden puolesta niissä yhteisöissä, joissa elämme, ja tekemään asumiseen liittyviä päätöksiä ilman ennakkoluuloisuuden taakkaa, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kampanjan yhtenä sysäyksenä ovat viime vuosina esiin nousseet NIMBY (not in my backyard) -tapaukset esimerkiksi kehitysvammaisten asuntohankkeiden yhteydessä.

- Liputamme sellaisten yhteisöjen ja naapurustojen puolesta, joihin mahtuvat monenlaiset ihmiset, Heikkinen sanoo.

Viime vuosien asuntokauppatilastot kertovat, että vuodesta 2013 alkaen Suomessa on joka vuosi tehty tuhatmäärin vähemmän asuntokauppoja kuin sitä edeltävinä vuosina. Se tarkoittaa isoa määrää ihmisiä ja perheitä, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet epäsopivaksi käyneeseen kotiin.

- Viestimme on: rohkeasti eteenpäin. Kannustamme miettimään sellaisiakin vaihtoehtoja, joihin liittyy uuden jännitysmomentti. Ottamaan riskin, että muutos onkin parempaan ja tuo onnea elämään, Heikkinen sanoo.

Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmin ”Ovet” ovat tehneet yhteistyössä Kiinteistömaailma, Ivalo Creative Agency ja tuotantoyhtiö Kennel Helsinki.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Katso mainosvideo tästä >

Kiinteistömaailma on kiinteistönvälityspalveluita Suomessa ja Baltian maissa tarjoava yritys.

Suomessa Kiinteistömaailma on maan suurimpiin kuuluva kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee yli 500 asuntokaupan ammattilaista reilussa sadassa yrittäjävetoisessa asuntomyymälässä ympäri Suomen. Yritys perustettiin vuonna 1990.

Baltian maissa (Viro, Latvia, Liettua) Kiinteistömaailma toimii Ober-Haus -brändillä. Kiinteistömaailma osti Ober-Hausin liiketoiminnan vuonna 2021.

Kiinteistömaailman vuosi 2023 ja näkymät alkaneeseen vuoteen 2024: Kiinteistömaailma vahvisti asemiaan poikkeuksellisissa markkinaoloissa5.2.2024 08:00:00 EET | Tiedote

Kiinteistömaailma-ketjuun ja -konserniin kuuluvat yhtiöt tekivät vuonna 2023 Suomessa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa yhteensä 50 miljoonan euron liikevaihdon hoitamalla yhteensä reilut 12 200 välitystoimeksiantoa (v. 2022: 62 milj. euroa ja 14 300 toimeksiantoa). Niiden lisäksi Kiinteistömaailmaan kuuluva Ober-Haus hoiti lähes 15 000 arviointitoimeksiantoa Baltian maissa. ”Kiinteistömaailma vahvisti asemiaan poikkeuksellisen haastavissa markkinaoloissa ja kasvatti markkinaosuuttaan suomalaisessa kiinteistönvälityksessä”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n ja Ober-Haus A/S:n hallituksen puheenjohtaja Risto Kyhälä.