Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanja: Rohkeuden puolesta, ennakkoluuloja vastaan

Syyskuun 13. päivä käynnistyvän Kiinteistömaailman Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmissä päähenkilö on tavalla tai toisella jokaiselle ihmiselle tutussa tilanteessa: yksi vaihe elämää on päättymässä – ovi menneeseen on sulkeutumassa – ja uusi on edessä tuntemattomana ja houkuttavana, mutta myös pelottavana.

- Avaa ovi uudelle on kannanotto rohkeuden ja avarakatseisuuden puolesta. Elämänmuutoksiin liittyy aina epävarmuutta: emme voi olla varmoja siitä, mitä uuteen astuminen tuo tulleessaan. Kun puhutaan isosta elämänmuutoksesta eli muutosta uuteen kotiin, mieltä kaihertavat kysymykset liittyvät usein myös lähiympäristöön: viihdynkö siellä? Tai uusiin naapureihin: millaisia he ovat? Haluamme puhua rohkeuden puolesta niissä yhteisöissä, joissa elämme, ja tekemään asumiseen liittyviä päätöksiä ilman ennakkoluuloisuuden taakkaa, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kampanjan yhtenä sysäyksenä ovat viime vuosina esiin nousseet NIMBY (not in my backyard) -tapaukset esimerkiksi kehitysvammaisten asuntohankkeiden yhteydessä.

- Liputamme sellaisten yhteisöjen ja naapurustojen puolesta, joihin mahtuvat monenlaiset ihmiset, Heikkinen sanoo.

Viime vuosien asuntokauppatilastot kertovat, että vuodesta 2013 alkaen Suomessa on joka vuosi tehty tuhatmäärin vähemmän asuntokauppoja kuin sitä edeltävinä vuosina. Se tarkoittaa isoa määrää ihmisiä ja perheitä, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet epäsopivaksi käyneeseen kotiin.

- Viestimme on: rohkeasti eteenpäin. Kannustamme miettimään sellaisiakin vaihtoehtoja, joihin liittyy uuden jännitysmomentti. Ottamaan riskin, että muutos onkin parempaan ja tuo onnea elämään, Heikkinen sanoo.

Avaa ovi uudelle -kampanjan mainosfilmin ”Ovet” ovat tehneet yhteistyössä Kiinteistömaailma, Ivalo Creative Agency ja tuotantoyhtiö Kennel Helsinki.

markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045

Katso mainosvideo tästä >

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailman hintaennuste kunnittain vuosille 2018 -2020: Kaupunkien ja kuntien sisäinen hintahaitari selvässä kasvussa2.5.2018 09:00Tiedote

Koko Suomessa mutta erityisesti maan suurimmissa kasvukeskuksissa kaupungin sisäinen hintahaitari on kasvanut tällä vuosituhannella voimakkaasti ja sama kehitys jatkuu, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin tänään julkaisemasta päivityksestä asuntojen hintaennusteeseen vuosille 2018 -2020. Esimerkiksi Helsingissä kalleimpien asuntojen neliöhinnat ovat jo reilusti yli kolminkertaiset halvimpiin nähden.

KUTSU KIINTEISTÖMAAILMAN, ETUOVI.COMIN JA ECRAFTIN ENNUSTEAAMUUN: Asuntojen hintakehitys Suomen kunnissa vuoteen 202026.4.2018 08:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraftin julkaisivat alkuvuodesta uuden mallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain vuoteen 2020 asti. Neljännesvuosittaisen ennustepäivityksen yhteydessä julkaisemme nyt myös uutta paikkakuntakohtaista tietoa asuntojen hintojen kasvavasta erilaistumisesta erityyppisten kuntien sisällä. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen keskiviikkona 2.5.2018 klo 9.00 Scandic Simonkenttään (Simonkatu 9, Helsinki) Tilaisuudessa uudet ennusteet ja hajontamallit esittelevät Kiinteistömaailman toimitusjohtaja Erkki Heikkinen ja eCraftin johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo. Paikalla kommenttipuheenvuorollaan on myös Etuovi.comin liiketoimintajohtaja Heikki Huttunen. Ilmoittautumiset ma 30.4.2018 kello 12 mennessä: hanna.lantto@kiinteistomaailma.fi tai puh. 044 714 0090

Kiinteistönvälittäjäbarometri: vahvana käynyt uudisasuntokauppa jatkaa kasvuaan – Selvitys ensiasunnoista: alle 25-vuotiaiden ostajien määrä kasvaa mentäessä kasvukeskusten ulkopuolelle11.4.2018 09:15Tiedote

Vuosi 2017 oli uudiskohteiden huippuvuosi, ja vuoden 2018 ensimmäinen vuosineljännes näyttää samansuuntaista kehitystä myös tälle vuodelle. Välittäjät näkevät, että tilanne asuntomarkkinoilla on pysynyt lähes samanlaisena viime syksyyn verrattuna: pienille asunnoille on kysyntää ja siten myös hinnoissa nousupainetta. Selvitys ensiasunnoista kertoo, että kasvukeskusten ulkopuolella ensiasunnot ostetaan nuorempana, ja ensiasunnot ovat isompia kuin kasvukeskuksissa.

Kutsu Kiinteistömaailman ja Danske Bankin yhteiseen mediatilaisuuteen 11.4.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä selvitys ensiasunnon ostajista9.4.2018 12:40Tiedote

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 11.4.2018. Mediatilaisuudessa käydään läpi asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi tämän syksyn erikoisteemana on laaja selvitys ensiasunnoista ja ensiasunnon ostajista.