Kiinteistömaailman Kodinvaihtajan Superviikonloppu avaa asuntokauppakevään

Tulevana viikonloppuna Kiinteistömaailma esittelee yleisillä ja yksityisillä näytöillä koko 6000 asunnon asuntovalikoimaansa. Kodinvaihtajan Superviikonloppu avaa jälleen kellojensiirto-viikonloppuna (24. - 25.3.2018) asuntokauppakevään, josta odotetaan viimevuotista vilkkaampaa.

Noin 6000 myynnissä olevan asunnon valikoimallaan Kiinteistömaailma on Suomen isoin kiinteistönvälittäjä. Kodinvaihtajan Superviikonloppuna 24.-25. maaliskuuta isossa osassa myynnissä olevista kohteista järjestetään yleisesittely, ja erityisesti pääkaupunkiseudulla luvassa on runsaasti yksityisesittelyjä asiakkaiden toivomina ajankohtina. Asuntoihin etukäteen tutustumisessa apuna ovat kohdevideot, joita kuvataan valtaosasta Kiinteistömaailmalla myynnissä olevista asunnoista.

Yhteistyökumppanina Kodinvaihtajan Superviikonlopussa kautta Suomen on Danske Bank, ja lisäksi mukana on lukuisia paikkakuntakohtaisia kumppaneita.

- Alkuvuosi on ollut Kiinteistömaailmassa selvästi vilkastuvaa asuntokauppa-aikaa. Tammi-helmikuussa välitimme lähes 10 prosenttia enemmän koteja kuin vuotta aikaisemmin samana ajankohtana. Uskomme trendin jatkuvan kevätkuukausina, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kaikki Kiinteistömaailmalla esittelyssä olevat asunnot ovat nähtävissä verkkopalvelussa osoitteessa kiinteistomaailma.fi.

toimitusjohtaja Erkki Heikkinen, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504332080
markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

50. Kiinteistönvälittäjäbarometri: ”Tylsä” markkina on erinomainen alusta asuntokaupoille – selvitys: välittäjän työssä oman ammattilaisuuden brändäystaidot korostuneet25.4.2019 09:00:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman 50. Kiinteistönvälittäjäbarometri ennakoi vakaata asuntokauppakesää. ”Pysyy ennallaan” -vastaukset dominoivat näkymiä niin kauppamäärien kuin hintatasonkin suhteen pääkaupunkiseudun pienimpiä asuntoja lukuun ottamatta. Niissä odotukset hinnannousulle edelleen jatkuvat. Juhlabaron yhteydessä selvitettiin myös suomalaisten kodinvaihdon muutoksia barovuosina 1994-2019 eli 25 vuoden ajalta. Tulokset osoittavat, että välittäjän työn vaatimustaso on kasvanut, ja suomalaiset asunnon ostajat ovat entistä valistuneempia ja vaativampia asuntokaupoilla.

Kutsu: 50. Kiinteistönvälittäjäbarometri 25.4.2019, erityisteemana 25 vuotta suomalaista asuntokauppaa23.4.2019 07:00:00 EESTKutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 50. kerran 25.4.2019. Juhlabarometrin julkistamistilaisuudessa tarkastellaan asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi kevään juhlateemana on suomalainen asuminen ja kodinvaihto barometrin julkaisuvuosina 1994-2019. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut mediatilaisuuteen torstaina 25.4.2019 klo 8.45 osoitteeseen Aurorankatu 15, Helsinki (Kiinteistömaailma Helsinki Kamppi).

Kutsu toimituksille 25.4.2019: Kiinteistömaailman 50. juhlabarometri sekä katsaus asumiseen ja kodinvaihtoon barovuosina 1994-201917.4.2019 08:00:00 EESTKutsu

Suomessa ei ole yhtä ostajan tai myyjän asuntomarkkinaa – aluekohtainen ymmärrys yhä tärkeämpää4.3.2019 12:30:00 EETTiedote

Viime päivinä on käyty vilkasta keskustelua asuntomarkkinan suunnasta. Joissain kommenteissa on väläytelty näkymiä voimistuvasta ostajan markkinasta. ”Näissä oloissa aluekohtainen ymmärrys ja näkemys on yhä tärkeämpää, asuntotyypeittäin. Ei ole yhtä yhtenäistä asuntomarkkina-Suomea, jossa olisi joko ostajan tai myyjän markkina”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kiinteistömaailman vuosi 2018: Suomalaiskotien välitystä 2,5 miljardin euron arvosta - käynnistymässä ketjun historian mittavin valmentautumisoperaatio4.2.2019 09:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailma-ketju teki vuonna 2018 yli 14 200 asuntokauppaa ja -vuokrausta. Välitettyjen asuntojen arvo on noin 2,5 miljardia euroa. Ketjun asuntokauppamäärä kehittyi samansuuntaisesti Suomen hienoisesti supistuvan kokonaisasuntomarkkinan kanssa; vuokrausliiketoiminta kasvoi selvästi edellisvuoteen verrattuna. Kokonaisuudessaan palkkiotuotoilla mitattuna vuosi oli Kiinteistömaailmalle toiseksi paras viimeiseen viiteen vuoteen. Alkaneena vuonna Kiinteistömaailma käynnistää historiansa mittavimman koulutus- ja valmentautumisoperaation, jolla tavoitellaan merkittävää lisävauhditusta myyntiin ja asiakaspalveluun.