Kiinteistömaailman Kodinvaihtajan Superviikonloppu avaa asuntokauppakevään

Tulevana viikonloppuna Kiinteistömaailma esittelee yleisillä ja yksityisillä näytöillä koko 6000 asunnon asuntovalikoimaansa. Kodinvaihtajan Superviikonloppu avaa jälleen kellojensiirto-viikonloppuna (24. - 25.3.2018) asuntokauppakevään, josta odotetaan viimevuotista vilkkaampaa.

Noin 6000 myynnissä olevan asunnon valikoimallaan Kiinteistömaailma on Suomen isoin kiinteistönvälittäjä. Kodinvaihtajan Superviikonloppuna 24.-25. maaliskuuta isossa osassa myynnissä olevista kohteista järjestetään yleisesittely, ja erityisesti pääkaupunkiseudulla luvassa on runsaasti yksityisesittelyjä asiakkaiden toivomina ajankohtina. Asuntoihin etukäteen tutustumisessa apuna ovat kohdevideot, joita kuvataan valtaosasta Kiinteistömaailmalla myynnissä olevista asunnoista.

Yhteistyökumppanina Kodinvaihtajan Superviikonlopussa kautta Suomen on Danske Bank, ja lisäksi mukana on lukuisia paikkakuntakohtaisia kumppaneita.

- Alkuvuosi on ollut Kiinteistömaailmassa selvästi vilkastuvaa asuntokauppa-aikaa. Tammi-helmikuussa välitimme lähes 10 prosenttia enemmän koteja kuin vuotta aikaisemmin samana ajankohtana. Uskomme trendin jatkuvan kevätkuukausina, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

Kaikki Kiinteistömaailmalla esittelyssä olevat asunnot ovat nähtävissä verkkopalvelussa osoitteessa kiinteistomaailma.fi.

toimitusjohtaja Erkki Heikkinen, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504332080
markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Asunto myydään keskimäärin kolmessa kuukaudessa31.12.2018 09:00Tiedote

Asuntokaupat saatiin vuonna 2018 päätökseen Suomessa keskimäärin 95 päivässä. Vaihtelu on kuitenkin suurta. Nopeimmillaan asunto vaihtaa omistajaa parissa viikossa sen myyntiin laittamisesta, mutta keskimäärin myynti ottaa aikaa esimerkiksi Helsingissä 57 päivää (Kiinteistömaailman välittämät kohteet 41 päivää), Kotkassa 124 päivää (Kiinteistömaailman välittämät kohteet 105 päivää), Naantalissa 97 päivää (93) ja Sotkamossa 155 päivää (122). Asunto-osakkeiden kaupan sähköistyminen lyhentää kaupan valmisteluihin kuluvaa aikaa ensi vuodesta alkaen.

Kiinteistömaailman hintaennustepäivitys vuoteen 2021, lisäteemana neuvotteluvara: Neuvottelukulttuuri vaihtelee asuntokaupoissa eri puolilla Suomea  13.11.2018 09:00Tiedote

Pääkaupunkiseutu, muutamat kasvukeskukset kehyskuntineen sekä Pohjanmaan rannikko. Tähän kolmikkoon kiteytyy lähivuosina maan myönteisin hintakehitys, käy ilmi Kiinteistömaailman, eCraftin ja Etuovi.comin asuntojen hintaennusteesta vuoteen 2021. Lisäteemana tällä ennustepäivityskierroksella tarkasteltiin pyydettyjä ja toteutuneita asuntokauppahintoja. Analyysi kertoo neuvotteluvarassa olevan selviä paikkakuntakohtaisia eroja. Neuvotteluvara on vähäisintä Pirkkalassa, Tampereella ja Helsingissä; tinkimiskulttuuri näyttää vahvimmalta osassa Itä-Suomen kaupunkeja.

Asuntojen hintakehitysennuste vuoteen 2021, erityisteemana neuvotteluvara asuntokaupoilla8.11.2018 07:00Kutsu

Kiinteistömaailma, Etuovi.com ja eCraft julkaisivat vuodenvaihteessa uuden tekoälymallin, joka ennustaa asuntojen hintakehityksen kunnittain kolmelle seuraavalle vuodelle. Toimituksenne edustaja on lämpimästi tervetullut aamukahvitilaisuuteen, jossa julkaisemme päivityksen hintaennusteeseen, ulottaen sen nyt vuoteen 2021 saakka. Lisäteemana tilaisuudessa on neuvotteluvara asuntokaupoilla: mitä laaja aineisto kertoo pyydetyistä ja toteutuneista hinnoista erityyppisissä asunnoissa ja eri kaupungeissa? Tilaisuus pidetään tiistaina 13.11.2018 klo 9.00 Scandic Simonkentässä (Simonkatu 9, Helsinki) Uutta ennustetta ja lisäteemaa käsittelevät johtava data-analyytikko Tommi Vilkamo eCraftilta, toimitusjohtaja Erkki Heikkinen Kiinteistömaailmasta ja vt. toimitusjohtaja Heikki Huttunen Etuovi.comista. Ilmoittautumiset ma 12.11.2018 kello 11 mennessä: pirjo.hellsten@kiinteistomaailma.fi tai puh 040 767 2238. Tervetuloa!

Kiinteistönvälittäjäbarometri kertoo: Asuntomarkkinan kuva poikkeuksellisen pirstaleinen9.10.2018 09:15Tiedote

Kiinteistömaailman Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä asuntokaupan kokonaismarkkinan tilastot kertovat, että isossa kuvassa hieman hiljentynyt asuntokaupan trendi jatkuu, vaikka kaikki edellytykset asuntokaupan kasvulle ovat olemassa. Asuntokaupan ennustaminen on tällä hetkellä poikkeuksellisen vaikeaa, koska talouden yleiset trendit ja asuntokaupan toteuma eivät kohtaa, ja alueelliset erot näkyvät kiinteistönvälittäjien vastauksissa selvästi. Barometrissä selvitettiin lisäksi ostajien valveutuneisuutta taloyhtiötietoon liittyen.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille8.10.2018 08:37Kutsu

Kiinteistömaailman puolivuosittainen Kiinteistönvälittäjäbarometri julkaistaan 9.10.2018. Mediatilaisuudessa käydään läpi asuntomarkkinoiden tilannetta sekä kiinteistönvälittäjien näkemyksiä seuraavan puolen vuoden jaksolle. Lisäksi tämän syksyn erikoisteemana on taloyhtiötieto ja ostajien valveutuneisuus asuntokaupoilla.

Kutsu mediatilaisuuteen 9.10.2018 - aiheena tuore Kiinteistönvälittäjäbarometri sekä kyselytutkimus suomalaisille asunnonostajille3.10.2018 08:00Kutsu