Kiinteistömaailman vuosi 2018: Suomalaiskotien välitystä 2,5 miljardin euron arvosta - käynnistymässä ketjun historian mittavin valmentautumisoperaatio

Kiinteistömaailma-ketju teki vuonna 2018 yli 14 200 asuntokauppaa ja -vuokrausta. Välitettyjen asuntojen arvo on noin 2,5 miljardia euroa. Ketjun asuntokauppamäärä kehittyi samansuuntaisesti Suomen hienoisesti supistuvan kokonaisasuntomarkkinan kanssa; vuokrausliiketoiminta kasvoi selvästi edellisvuoteen verrattuna. Kokonaisuudessaan palkkiotuotoilla mitattuna vuosi oli Kiinteistömaailmalle toiseksi paras viimeiseen viiteen vuoteen. Alkaneena vuonna Kiinteistömaailma käynnistää historiansa mittavimman koulutus- ja valmentautumisoperaation, jolla tavoitellaan merkittävää lisävauhditusta myyntiin ja asiakaspalveluun.

Jatkuvasti 6000 - 7000 myynnissä olevan asunto- ja kiinteistökohteen valikoimallaan Kiinteistömaailma on Suomen suurin kiinteistönvälitysketju ja lisäksi merkittävä vuokravälittäjä isoimmissa kaupungeissa.

Kiinteistömaailman yli 100 asuntomyymälää vastaavat vajaasta viidenneksestä maan kaikista välittäjäkaupoista. Monilla paikkakunnilla - esimerkiksi Helsingissä, Kuopiossa, Oulussa ja Rovaniemellä - Kiinteistömaailman markkinaosuus on valtakunnan keskiarvoa selkeästi suurempi. Helsingissä Kiinteistömaailman välittämänä tehtiin vuonna 2018 yli neljännes kaikista asuntokaupoista, joissa välittäjä oli mukana. Päättyneenä vuonna ketju vahvisti myymäläverkostoaan uutena paikkakuntana Sipoossa, ja useisiin pääkaupunkiseudun kaupunginosiin avattiin uusia asuntomyymälöitä.

Vuosi 2019 käynnistää ketjun historian mittavimman valmentautumisoperaation

Alkaneena vuonna Kiinteistömaailma käynnistää historiansa isoimman valmentautumisoperaation, johon osallistuvat lähes kaikki ketjun asuntomyymälät. Valmentautuminen koostuu lähipäivistä, verkko-opiskelusta ja henkilökohtaisesta valmennustuesta, jota asuntomyymälöiden asiantuntijoille tarjoaa uusi valmentajaverkosto.

”Kiinteistönvälitys on toimialana muutoksessa alkaen sähköistyvästä asuntokaupasta ja eriytyvästä asuntomarkkinasta maan sisällä. Lähes 30-vuotisen historiamme mittavimmalla valmentautumisoperaatiolla tavoittelemme selvää tehokkuuden parantamista ja tekemisemme kohdistamista sellaiseen palveluun, josta asiakkaat hyötyvät tässä ajassa eniten. Otamme hyödyn sähköisistä palvelukanavista mutta haluamme myös varmistaa, että kasvokkaiset kohtaamiset välittäjän kanssa ovat asiakkaille mahdollisimman hyödyllisiä”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen.

”Vuonna 2018 olimme tiiviisti mukana digitaalisen asunto-osakekaupan valmistelussa, jotta olemme parhaissa asemissa, kun asunto-osakkeiden kauppatapahtumat alkavat tästä vuodesta alkaen siirtyä vaihteittain sähköiseen ympäristöön”, Heikkinen lisää.

toimitusjohtaja Erkki Heikkinen, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 433 2080
markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 050 4240045