Kiinteistötyönantajat ja Suomen Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys yhteistyöhön kiinteistöpalvelualan osaamisen kehittämiseksi

Kiinteistötyönantajat ry ja Suomen Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys ry ovat allekirjoittaneet koulutuspoliittisen yhteistyösopimuksen. Yhteistyösopimuksella halutaan parantaa kiinteistöpalvelualan tuottavuutta ja kilpailukykyä sekä kehittää alan osaamistasoa vastaamaan nykyistä paremmin työelämän tarpeisiin.

Yhteistyösopimus allekirjoitettiin 12. syyskuuta Kiinteistötyönantajien ja työntekijöiden yhdistyksen yhteisessä elinkeinopoliittisessa seminaarissa Helsingissä.

Koulutuspolitiikassa tehtävä yhteistyö keskittyy erityisesti toisen asteen ammatillisen koulutuksen kehittämiseen. Kiinteistötyönantajat ja kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys pyrkivät yhdessä luomaan linjauksia koulutuksen kehittämiseksi tavoitteenaan saada työelämälähtöisiä tutkintojen perusteita toimialalle. Yhdessä vaikutetaan myös siihen, että alan ammatillista koulutusta on saatavilla laajasti eri puolilla Suomea. Lisäksi halutaan vaikuttaa ammatillisen koulutuksen arviointia ja laatua edistävään, suoritusten tasalaatuisuutta ja yhteismitallisuutta ylläpitävään toimintaan sekä siihen, että työelämälähtöisiä opintoja on tarjolla myös korkeakoulutasolla.

Lisätietoja:

Pia Gramén, toimitusjohtaja, Kiinteistötyönantajat ry, puh. 040 820 7599

Jari Rajala, puheenjohtaja, Suomen kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys ry, puh. 040 577 0634

Kiinteistöpalveluja ovat muun muassa siivous, kiinteistöhuolto, ulkoalueiden hoito, tekniset palvelut ja energianhallintapalvelut sekä aula- ja turvapalvelut.

Kiinteistötyönantajat ry on kiinteistöalalla toimivien yritysten ja yhteisöjen työmarkkinaedunvalvoja ja kiinteistöpalvelualan toimialajärjestö. Noin 400 jäsenyritystämme tuottavat arvoa suomalaisten arkeen kiinteistöjen hoito- ja ylläpitopalveluilla, erilaisilla toimitila- ja käyttäjäpalveluilla sekä kiinteistöjen hallinnointipalveluilla.

Suomen Kiinteistöpalvelualan työntekijöiden yhdistys ry on perustettu ajamaan ja valvomaan kiinteistöpalvelualan työntekijöiden asiaa. Yhdistyksen tarkoituksena on tehdä tunnetuksi alan olosuhteita sekä parantaa niin alan kuin työntekijöiden asioiden eteenpäin viemistä. Yhdistyksen jäsenet ovat Palvelualojen ammattiliitto PAMin jäsenosastoja.

Talouskatsaus 1/2017: Kiinteistöpalvelualan näkymät vahvistuneet - työllisyyden ennustetaan kasvavan20.4.2017 08:17Tiedote

Kiinteistöpalvelualan näkymät ovat vähän aiempaa vahvemmat ja hiukan myönteisemmät kuin palveluissa keskimäärin, selviää alan tuoreesta talouskatsauksesta. Suhdannetilanne on kohentunut hieman ollen kuitenkin yhä alle keskimääräisen. Nyt vauhditusta saattaa olla tulossa, kun useimmilla aloilla on kasvun merkkejä. Yritysten odotetaan lisäävän sekä osa- että kokoaikaista henkilöstöään.

Siistii hommaa valjastaa kiinteistöpalvelualan kesätyöntekijät somelähettiläiksi1.6.2016 12:34Tiedote

Kiinteistötyönantajat ja Siistii hommaa -kampanja järjestävät kiinteistöpalvelualan kesätyöntekijöille #kipahommaa16-kuvakilpailun Instagramissa. Kuvakisan avulla nuoret pääsevät kertomaan omille kavereilleen ja verkostoilleen, millaista kiinteistöpalvelualalla on olla töissä ja mitä työ pitää sisällään. Kilpailu kestää koko kesän alkaen tänään 1.6. ja päättyen 31.8.