Kiitelty pelastusalan post-traumatyöpaja saa jatkoa

Palosuojelurahasto on myöntänyt rahoituksen Suomen Palopäällystöliiton MentalFireFit-hankkeelle ja pelastusalan post-traumatyöpajalle 2020. Työpaja järjestetään Porin Yyterissä 1.–3.12.2020.

Suomen Palopäällystöliiton MentalFireFit-hankkeen post-traumatyöpaja on saanut rahoituksen vuodelle 2020. Kuva: Teemu Heikkilä

Rahoitus on erinomainen uutinen koko pelastusalalle, sillä se mahdollistaa ensilinjan auttajien henkisen kuormituksen ymmärtämisen ja purkamisen. Työpajaan voivat hakea kaikki pelastusalan henkilöstöön kuuluvat henkilöt.

Pelastusalan post-traumatyöpaja toteutettiin Suomessa ensimmäisen kerran vuonna 2019. Tapahtuma oli tiettävästi maailman ensimmäinen erityisesti pelastusalan henkilöstölle suunnattu post-traumatyöpaja. Osallistujat kertoivat hyötyneensä post-traumatyöpajasta. Post-traumatyöpajassa henkiselle kuormitukselle altistuneet henkilöt pääsevät purkamaan tapahtumia luottamuksella asiantuntevassa ympäristössä.

Lisätietoa post-traumatyöpajasta ja siihen hakeutumisesta:

Saku Sutelainen, projektipäällikkö, MentalFireFit-hanke, Suomen Palopäällystöliitto, saku.sutelainen@sppl.fi

Seuraa viestintäämme post-traumatyöpajaan liittyen: sppl.fi

Suomen Palopäällystöliitto on palo-, pelastus- ja siviilivalmiuden asiantuntijaorganisaatio, josta löydät asiantuntijoita ja tietoa pelastus- ja turvallisuusalaan liittyen. Kauttamme tavoitat helposti pelastusalan johtavat viranhaltijat esimerkiksi tiedonhankintaa varten.

Pelastusalan asiantuntijaorganisaationa meillä on osaavan toiminnan lisäksi asiantuntijaelinten ja jäsenistön tuki. 2 000 jäsenen avulla autamme asiantuntijan luo.

Kun etsit pelastus- tai turvallisuusalan asiantuntijaa, olethan yhteydessä meihin.