Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi ehdollisena Tradekan ja Colosseum Dental Groupin Med Group -yrityskaupan

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt ehdollisena yrityskaupan, jossa Tradeka-Yhtiöt Oy ja Colosseum Dental Group AS ostavat Med Group Oy:n. Tradeka-Yhtiöt Oy ostaa Med Group Oy:n kotiin vietävät hoivapalvelut sekä ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot. Colosseum Dental Group hankkii Med Group Hammaslääkärit Oy:n ja sen yksityiset suun terveydenhuollon toiminnot. Colosseum Dental Group omistaa Suomessa myös Oral Hammaslääkärit Oyj:n. Med Groupin enemmistöomistaja on ollut pääomasijoittaja Adelis Equity Partners.

Med Group Hammaslääkärit Oy Colosseum Dental Groupin omistukseen. Med Groupin ONNI hammas ja Oral Hammaslääkärit yhdistyvät Oral-brändin alle.

Kaupan hyväksymisen ehtona KKV velvoitti alueellisen kilpailun takaamiseksi, että Colosseum Dental Group myy yhden omistamistaan hammaslääkäriasemista Hyvinkäällä, Imatralla, Pieksämäellä ja Porvoossa.

ONNI hammas -brändillä toimivalla Med Group Hammaslääkärit Oy:llä on Suomessa 22 hammaslääkäriasemaa 15 paikkakunnalla. Kaupan toteuduttua ONNI hampaan yksityisen suun terveydenhuollon liiketoiminta yhdistyy Oral Hammaslääkäreiden kanssa ja Colosseumin liikevaihto nousee Suomessa noin 125 miljoonaan euroon.

”Olemme innoissamme siitä, että ONNI hammas ja Oral yhdistävät voimansa. Saamme kaupan myötä lisää kliinistä osaamista ja pääsemme yhdessä rakentamaan Oralista alan parasta työpaikkaa jakamalla molempien yhtiöiden parhaat käytännöt. Luomme yhdessä Oralista entistäkin vahvemman ja vetovoimaisemman yhtiön”, kertoo Oral Hammaslääkärit Oyj:n toimitusjohtaja Jarno Huurinainen. Jarno Huurinainen jatkaa Colosseumin Suomen suun terveydenhoidosta vastaavana maajohtajana kaupan toteutumisen jälkeen.

”Kahden suuren vahvan toimijan osaamisen yhdistäminen mahdollistaa entistä kattavamman ja korkealaatuisemman palvelutarjonnan koko Suomessa. ONNI hampaalla on erittäin vahva asema Suomessa ja yhdessä pystymme kehittämään teknologisesti edistyksellistä hammashoitoa sekä tuomaan näitä palveluita kaikkien ulottuville. ONNI hampaan ja Oralin huippuluokan osaamisella voimme rakentaa yhdessä Suomen ja Euroopan johtavan hammaslääkäriketjun - uuden Oralin”, kertoo Med Groupin ONNI hampaan liiketoimintajohtaja Anders Gylling.

Jarno Huurinainen
puh: +358 (0)50 344 5232
sähköposti: etunimi.sukunimi@oral.fi

Anders Gylling
liiketoimintajohtaja
Med Group Hammaslääkärit Oy
puh: +358 (0)46 851 5868
sähköposti: etunimi.sukunimi@medgroup.fi

Colosseum Dental Groupilla on yhteensä lähes 300 hammaslääkäriasemaa Suomessa, Iso-Britanniassa, Italiassa, Norjassa, Ruotsissa, Sveitsissä ja Tanskassa. Colosseum Dental Groupin omistaa pääomasijoittajayhtiö Jacobs Holding AG. Sen ainoa edunsaaja on kansainvälinen Jacobs Foundation -hyväntekeväisyyssäätiö, joka tukee lasten ja nuorten kehittymistä. Colosseum Dental Group omistaa Oral Hammaslääkärit Oyj:n.

Oral Hammaslääkärit Oyj (www.oral.fi) on valtakunnallisesti toimiva suun terveydenhoitopalveluita tuottava yhtiö, jossa työskentelee yli 1300 alan ammattilaista. Yhtiön liikevaihto vuonna 2017 oli 88,5 miljoonaa euroa. Oral toimii 60 toimipisteessä ympäri Suomea. Konserniin kuuluu myös Oral Hammaslaboratorio Oy.