KILPAILU- JA KULUTTAJAVIRASTO HYVÄKSYI TRADEKAN MED GROUP -KAUPAN

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) on hyväksynyt 13.4.2018 yrityskaupan, jossa Tradeka-Yhtiöt Oy hankkii omistukseensa Med Group Oy:n kotiin vietävien hoivapalveluiden, ensihoidon ja julkisen terveydenhuollon palveluihin liittyvät toiminnot.

Kauppa on osa järjestelyä, jonka yhteydessä myös Med Groupin hammaslääkäritoiminnot myydään Colosseum Dental Groupille. Tämän yrityskaupan KKV on siirtänyt jatkokäsittelyyn, joka kestää enintään kolme kuukautta.

”KKV:n päätös vastasi odotuksiamme. Nyt jäämme odottamaan lopullista päätöstä, jotta voimme saattaa koko järjestelyn loppuun”, toteaa Tradeka-Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Perttu Puro.

Tradeka hankkii Med Groupin osaksi Tradeka-Yhtiöiden Omista ja kehitä -omistuskategoriaa, jossa Tradekan strategisena tavoitteena on toimia pitkäjänteisenä ankkuriomistajana kotimaisissa palvelualan yhtiöissä.

Tradeka-Yhtiöt Oy, toimitusjohtaja Perttu Puro, puh. +358 40 779 3436

Tradeka-Yhtiöt Oy:n omistaa Osuuskunta Tradeka, joka on kotimainen noin 230 000 jäsenen omistajaosuuskunta. Tradeka-Yhtiöt vastaa osuuskunnan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta ja omistaa kokonaan ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n, lehtijakelua harjoittavan Lehtipiste Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-sijoitus Oy:n. Osuuskunta Tradekan liikevaihto oli vuonna 2017 noin 550 miljoonaa euroa. Lue lisää www.tradeka.fi

Med Group on kotimainen, nopeasti kasvava sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys, joka kehittää terveyspalveluiden laatua, vaikuttavuutta ja kustannustehokkuutta. Yhtiö työllistää noin 3000 sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijää liikevaihdon ollessa noin 100 miljoonaa euroa. Yhtiön päätoimialat ovat
hammaslääkäri-, lääkäri-, hoiva- ja ensihoitopalvelut. Med Group palvelee asiakkaita koko Suomen alueella julkisen sektorin yhteistyökumppanina. Syksyllä 2017 yrityksen brändi uudistui ja se alkoi käyttää itsestään nimeä ONNI. ONNI on terveydenhuollon uusi kumppani, jonka asiakas saat valita. Lue lisää www.onniterveys.fi