Kilpailuviranomaiset hyväksyivät DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminnan myynnin Digitalle

Kilpailuviranomaiset hyväksyivät 12.9.2019 Digitan ja DNA:n kesällä julkistaman kaupan, jossa sovittiin DNA:n antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminnan myynnistä Digita Oy:lle.

Antennitelevisioverkon maksu-tv-liiketoiminta, ja sen mukana DNA:n antenniverkon maksutelevisioasiakkaat, siirtyvät sopimuksen mukaisesti Digitalle 1.1.2020.

Antenniverkon maksu-tv-liiketoiminta on ollut pieni osa DNA:n televisiopalvelujen kokonaisuutta. DNA jatkaa edelleen Suomen johtavana maksu-tv-toimijana kaapeliverkossa ja tarjoaa valtakunnallisesti palveluja sekä kaapeli- että laajakaistaverkoissa yli 600 000 asiakkaalle. Lisäksi DNA:lla on noin 250 000 DNA TV -asiakasta.

DNA on sopinut jatkavansa antenniverkon maksu-tv-palveluiden myyntiä laajan myyntiverkostonsa kautta. DNA jatkaa näiden asiakkaiden palvelua omissa kanavissaan Digitan yhteistyökumppanina.

Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Lisätietoja:

kuluttajaliiketoiminnan johtaja Pekka Väisänen, DNA Oyj, puh. 044 040 0168, pekka.vaisanen@dna.fi

DNA:n viestintä, 044 044 8000, viestinta@dna.fi

DNA on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yhteydenpitoon, viihtymiseen ja työntekoon laadukkaita puhe, data- ja tv-palveluita. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. Tehtävämme on tarjota tuotteita ja palveluita, jotka tekevät yksityis- ja yritysasiakkaidemme arjesta mutkatonta. DNA:lla on merkittävä yhteiskunnallinen rooli tärkeiden viestintäyhteyksien tarjoajana ja digitaalisen kehityksen mahdollistajana. DNA valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja liiketuloksemme 139 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Konserniin kuuluu myös DNA Kauppa, Suomen laajin matkapuhelimia myyvä myymäläketju. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

Vauhdilla kasvavasta kännykkätunnistuksesta entistä monipuolisempaa: DNA, Elisa ja Telia sopivat uudistetun Mobiilivarmenteen kehittämisestä4.11.2019 12:03:27 EETTiedote

DNA, Elisa ja Telia ovat sopineet Mobiilivarmenteen uudistamisesta. Uudesta Mobiilivarmenteesta tulee entistä monipuolisempi tunnistautumisen peruspalvelu, jonka jokainen suomalainen saa käyttöön omalta operaattoriltaan. Käyttöönoton edetessä uudesta Mobiilivarmenteesta tulee asiakasmäärältään laajimmin käytetty tunnistusväline Suomessa.